2020-05-27, 20:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg tenker det må ha vært utrolig nervepirrende å overlate selve utførelsen til noen andre, noe av det mest kritiske med hele opplegget.

Da er det vel ikke rart at han tråkket rundt og oppførte seg unormalt og var veldig synlig, mer enn vanlig, på arbeidsplassen den dagen.

"Se på meg, her er jeg, på jobb, og absolutt ikke involvert i det som skjer hjemme med min kone akkurat nå, neeeeida"
Det er derfor jeg tror han ikke overlot jobben til andre, men ville ha full kontroll selv.
Citera
2020-05-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
I Dagbladet påpekar polisen igen varför huset är fortsatt avspärrat:

” Politiadvokat Haris Hrenovica sier i en pressemelding fra Øst politidistrikt at de tar anken til etterretning og vil gi kommentar til lagmansretten innen fristen 29. mai.

- Vårt mål er å få svar på hva som har skjedd med Anne-Elisabeth Hagen. Sloraveien 4 var hennes bolig, og vi mener det også er åsted for en alvorlig straffbar handling. Boligen inneholder viktige objektive bevis som kan bidra til sakens opplysning. Det er i alles interesse, ikke minst av hensynet til fornærmede og etterlatte, at saken blir grundig etterforsket og at vi får svar på hva hun ble utsatt for 31. oktober 2018, sier Hrenovica.”

Legg merke til at Hrenovica sier «åsted for en alvorlig straffbar handling».

Det kan selvfølgelig bety drap, men det kan også bety bortføring.
Citera
2020-05-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Vi har vel snakket om dette før, at hun da ble tatt i hjemmet maker ikke sense,
likhunder har markert i huset dvs hun har ligget der død en liten stund?
Kidnapper/ere virket meget uinteressert i dusør pengene, sikkert masse jeg har glemt..

Teorien din er at RU har gjort dette alene,(sammen med broren sin evt) havhest?

Jeg kjenner RU, han har ikke baller til noe sånt trust me..
På bakgrunn av at du kjenner RU; har han baller nok til å kunne være medvirker til mord? Eller kidnapping? Har han nok kunnskap om krypto til å kunne være delaktig i dette plottet, eller tenker du at han ikke kan være involvert i annet enn å prøve å få TH med på en forretningside som har med kryptovaluta å gjøre?
Citera
2020-05-27, 20:54
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ja, han har vi egentlig hørt lite fra, i det store og det hele.

Jeg vet andre her har sjekket og funnet ut at han visstnok skal være uavhengig, altså at han ikke har noen åpenbar tilknytning til andre interessenter i saken, eller er medlem i noen slags "gutteklubben grei", men hvor sikre er vi *egentlg* på at han er en helt uavhengig agent? Han ble vel oppnevnt av staten, håper jeg?
Bistandsadvokaten blekner litt så lenge politiet og hele påtalemyndigheten står på AE’s side, hva mer skulle han fått utrettet liksom?
Citera
2020-05-27, 20:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er derfor jeg tror han ikke overlot jobben til andre, men ville ha full kontroll selv.

Hvis alibiet hans på jobb er solid må han ha hatt minst 1 medhjelper, samtidig som han sørget for å gjøre seg veldig synlig på jobb den dagen, mer enn vanlig til og med.

Men så sier jo også Politiet at det er huller i hans tidslinje/alibi og at han ikke kan redegjøres for gjennom hele tidsperioden fra han kom på jobb, til han dro hjem.
Citera
2020-05-27, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
På bakgrunn av at du kjenner RU; har han baller nok til å kunne være medvirker til mord? Eller kidnapping? Har han nok kunnskap om krypto til å kunne være delaktig i dette plottet, eller tenker du at han ikke kan være involvert i annet enn å prøve å få TH med på en forretningside som har med kryptovaluta å gjøre?
Jeg tenker at siden han først ble siktet for medvirkning til drap, også nedjustert til medvirkning til bortføring, så kan det vel være at de innså at han er "delaktig" uten å vite for eksempel hva kontoene skulle brukes til?
Citera
2020-05-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hvorfor?

Fordi politiet har tunnelsyn og bekreftelsestendenser. For mange virker det kanskje merkelig at så mange voksne mennesker kan ta feil, men det har skjedd mange, mange ganger før.
Så kidnapperne er uprofesjonelle fordi politiet har tunnelsyn? Mener du heller at politiet er uprofesjonelle eller?
Citera
2020-05-27, 20:58
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Bistandsadvokaten blekner litt så lenge politiet og hele påtalemyndigheten står på AE’s side, hva mer skulle han fått utrettet liksom?

Tja, for eksempel sagt seg enig i at AEH's bolig/hjem er åstedet for en alvorlig straffbar handling, og at i interesse av å finne ut hva som skjedde med henne så skal det fortsatt behandles deretter.
Citera
2020-05-27, 21:01
Medlem
Citat:

Sånn kan det være. Men noen må ha gitt ham alibi.
Citera
2020-05-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jeg tenker at siden han først ble siktet for medvirkning til drap, også nedjustert til medvirkning til bortføring, så kan det vel være at de innså at han er "delaktig" uten å vite for eksempel hva kontoene skulle brukes til?
Ja det er mulig. Derfor interessant å høre hva en som kjenner fyren tenker om ham.
Citera
2020-05-27, 21:04
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Hvis alibiet hans på jobb er solid må han ha hatt minst 1 medhjelper, samtidig som han sørget for å gjøre seg veldig synlig på jobb den dagen, mer enn vanlig til og med.

Men så sier jo også Politiet at det er huller i hans tidslinje/alibi og at han ikke kan redegjøres for gjennom hele tidsperioden fra han kom på jobb, til han dro hjem.
Noe skjedde mellom 0856 og 0900 som fikk AE til å tvile på hytteturen som hun avlyste 0910. Hun kjenner TH og ble kanskje redd for han av en eller annen grunn, men turte ikke si det til noen. Jeg tror det oppsto en situasjon før TH dro på jobb, og at han muligens blandet gift i drikke eller mat, evt i insulinsprøyte hvis hun brukte sånt. Dette startet å virke mellom 0916 og 0948.
Citera
2020-05-27, 21:05
Medlem
Ser at det ble registrert flere eiendomsforetak 12.juli 2019 på TH som leder/eier og hans eldste datter oppført som styremedlem.

Dette var i tiden rett etter at politiet drastisk hadde endret teori til drap, og bare dager etter at "motpart" etter mange måneder tilsynelatende hadde tatt kontakt igjen. Noe som egentlig skulle være veldig oppsiktsvekkende når TH og familien påstod å ha ventet så lenge på dette. En kryptert mail var vel ihvertfall sendt til dem fra en eller annen plass.

Og det var vel i denne tiden at TH betalte 10 mill i Monero også, for få livsbevis av en kone som var "kidnappet" i 8 mnd og vel så det.

Så oppretter han eiendomsselskaper akkurat i de dagene? Ingen problem med å tenke på eiendom han i de dagene tydeligvis.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-05-27 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in