2020-05-27, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Da kan det jo umulig ha vært så komplisert for deg å finne begrunnelsen.

Ser ellers at påstanden din ikke medfører riktighet ref #3 Politiet har sagt at de har funnet spor på klær som tyder på at hun har blitt kvalt.

Ifølge VGs opplysninger baserer politiets teori om kvelning seg på flere funn på åstedet, deriblant:

Anne-Elisabeth Hagens klær
Det som omtales som slepespor
Andre biologiske spor fra Anne-Elisabeth Hagen

Dette er ikke det samme som at det er funnet spor på klær, som du påstår.

Jeg trenger ikke finne noen begrunnelse, jeg ar nemlig lest det som står der.
Hvordan kan du begrunne med at min påstand ikke medfører riktighet?
Citera
2020-05-27, 20:16
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH ville styre politiets etterforskning selv?
"Flere ganger har han i avhør reagert på spørsmål han har blitt stilt, ofte fordi han mener de har vært irrelevante, slik TV 2 forstår det."
TH har allerede fått Holden til å anke over fortsatte ransakinger i Sloraveien 4. Politiadvokat Haris Hrenovica i pressemelding, oppsummerer behovet for ytterligere ransakinger slik:
"- Vårt mål er å få svar på hva som har skjedd med Anne-Elisabeth Hagen. Sloraveien 4 var hennes bolig, og vi mener det også er åsted for en alvorlig straffbar handling. Boligen inneholder viktige objektive bevis som kan bidra til sakens opplysning. Det er i alles interesse, ikke minst av hensynet til fornærmede og etterlatte, at saken blir grundig etterforsket og at vi får svar på hva hun ble utsatt for 31. oktober 2018, sier Hrenovica."
Jeg synes ikke det tar seg ut å anke ransakingene i Sloraveien. Jeg blir skeptisk på nytt. Er det noe alvorlig kompromitterende som er skjult i Sloraveien.

Og Svein Holden bekrefter at TH nå skal være villig til å la seg avhøre igjen.
"Etter siktelsen og den påfølgende løslatelsen har ikke Hagen ønsket å la seg avhøre, men neste onsdag kommer han til å gå i nye avhør med politiet, opplyser forsvareren."
Onsdag 3. juni har TH sagt seg villig til å møte til avhør hos politiet. Vi får se da. Om han virkelig møter opp.

Man får nå inntrykk av at TH er humørsyk og gretten, og at han har vært uvillig til å samarbeide med politiet på politiets premisser.

Edit:

Kilde TV2 i dag, 27. mai 2020
Politiet om Tom Hagen: – Utfordrende å samarbeide med

Jeg synes AEH sin egen bistandsadvokat må komme mer på banen.Han skal ivareta kun henne,og hennes interesser - Hjelpe til å finne henne og presse på så at de skyldige blir tatt.Det er jo til AE sitt beste at sloraveien blir sjekket ut nok,og at nødvendige avhør blir tatt. Han sier ikke så mye om hvilke konkrete oppgaver han tenker å gjøre,er veldig vag i dette intervjuet:

https://www.dagbladet.no/nyheter/aldri-vaert-borti-liknende/72410535
Citera
2020-05-27, 20:17
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
"Klær, slepespor og biologiske spor
Ifølge VG er det tre funn som underbygger teorien om at Anne-Elisabeth Hagen ble kvalt til døde: Klærne som ble funnet i boligen, mulige slepespor og andre biologiske spor fra kvinnen.

Rettsmedisinske vurderinger av disse funnene skal ifølge avisen styrke politiets hovedteori om kvelning."

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/22/195679225/politiet-mistenker-at-anne-elisabeth-hagen-ble-kvalt

Og i tillegg er det info via udokumenterte påstander her inne, som jeg velger å ha lit til, fordi mye har vist seg å stemme. Svært mye.

Aha ... Tidligere har det i VG også vært brukt formuleringer ala at det er funnet biologisk materiale av en spesiell type etter AE. I en senere artikkel i VG er biologiske funn knyttet til kvelning. Kanskje det er snakk om avføring ja?
Citera
2020-05-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jeg trenger ikke finne noen begrunnelse, jeg ar nemlig lest det som står der.
Hvordan kan du begrunne med at min påstand ikke medfører riktighet?

Innholdet i teksten stemmer ikke overens med påstanden din, derfor.
Citera
2020-05-27, 20:24
Bannlyst
Citat:
Innholdet i teksten stemmer ikke overens med påstanden din, derfor.

Det var ikke et sitat jeg skreiv. Og du har ikke svart på mitt spørsmål, om hva som gjør det som jeg skriver, til at du kan mene at det er feil. Du forstår nå vel hva politiet mener, når alle de andre her forstår det?
Citera
2020-05-27, 20:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
TH anker allikevel Politiets tredjepartsransaking i Slor*veien. Han ønsker altså å frata AEFH sin rett til å få saken grundig etterforsket i hennes eget hjem, og trolig på åstedet.

På TV2-nyhetene i kveld 18:30 ble det tatt opp hvor vanskelig samarbeidet med TH har vært.

Link til TV2 nettsak som omhandler det samme: https://www.tv2.no/nyheter/11469558/
Detta fall är helt sjukt, med konflikter mellan polis och den misstänkte via media. Herregud, var ÄR stackars Anne Elisabeth?? Vilket jävla öde.
Citera
2020-05-27, 20:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg synes AEH sin egen bistandsadvokat må komme mer på banen.Han skal ivareta kun henne,og hennes interesser - Hjelpe til å finne henne og presse på så at de skyldige blir tatt.Det er jo til AE sitt beste at sloraveien blir sjekket ut nok,og at nødvendige avhør blir tatt. Han sier ikke så mye om hvilke konkrete oppgaver han tenker å gjøre,er veldig vag i dette intervjuet:

https://www.dagbladet.no/nyheter/aldri-vaert-borti-liknende/72410535

Ja, han har vi egentlig hørt lite fra, i det store og det hele.

Jeg vet andre her har sjekket og funnet ut at han visstnok skal være uavhengig, altså at han ikke har noen åpenbar tilknytning til andre interessenter i saken, eller er medlem i noen slags "gutteklubben grei", men hvor sikre er vi *egentlg* på at han er en helt uavhengig agent? Han ble vel oppnevnt av staten, håper jeg?
Citera
2020-05-27, 20:28
Medlem
Citat:
Det var ikke et sitat jeg skreiv. Og du har ikke svart på mitt spørsmål, om hva som gjør det som jeg skriver, til at du kan mene at det er feil. Du forstår nå vel hva politiet mener, når alle de andre her forstår det?

Din påstand:
Politiet har sagt at de har funnet spor på klær som tyder på at hun har blitt kvalt.

Ref følgende innlegg:

Citat:
#3 Politiet har sagt at de har funnet spor på klær som tyder på at hun har blitt kvalt. Altså avføring. Eneste drapsmetode som gir automatisk avføring er kvelning. Dette er en reaksjon som skjer rett etter at man dør av kvelning. Har hørt at man kan bli så redd at det kommer urin. Men avføring? nei. Derfor har de tatt av henne klærne, og muligens rullet henne inn i et gulvteppe. Man ville ikke ha bilen full av avføring. Dette med avføring, har nok kommet som en overraskelse på Gm.

Artikkelen du henviser til:

Ifølge VGs opplysninger baserer politiets teori om kvelning seg på flere funn på åstedet, deriblant:

Det står ikke at de har funnet spor på klærne, så enten så medfører ikke påstanden din riktighet eller så har du linket til feil dokumentasjon.
Citera
2020-05-27, 20:37
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Hva med slepesporet/avføring tenker du i så fall er grunnen til at GM ønsket krimteknisk raskt overstått?
Selvfølgelig. Har man rigget og jobbet for at det skal framstå som et ekte åsted, blir man selvsagt utålmodig og vil få det undersøkt så raskt som mulig.
Citera
2020-05-27, 20:38
Avslutad
Citat:
Det var vel ikke det som Slettsnoke spurte om. Han spurte om du ikke tror at politiet har sjekket ut teorien om kidnapping gone wrong. Et ganske enkelt spørsmål.
Trykk på pilen, ved "ursprungligen postad", så kan du gå tilbake og se hva Slettsnoken egentlig svarte på.
Han kommenterte et svar jeg gav til Sandemose.
Diskusjonen handlet ikke om mitt syn på politiets etterforskning, det handlet opprinnelig om diskusjonene her i forumet, men likevel så svarte jeg på Slettsnokens spørsmål om hva jeg trodde om politiets etterforskning.
Nok om det!
Citera
2020-05-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
TH anker allikevel Politiets tredjepartsransaking i Slor*veien. Han ønsker altså å frata AEFH sin rett til å få saken grundig etterforsket i hennes eget hjem, og trolig på åstedet.

På TV2-nyhetene i kveld 18:30 ble det tatt opp hvor vanskelig samarbeidet med TH har vært.

Link til TV2 nettsak som omhandler det samme: https://www.tv2.no/nyheter/11469558/

Konstigt han inte tänker att politi blir ännu mer beslutsamma på att TH är GM när han gör så.

Kanske politi har rätt i AEH blev kvävd till döds. Eller förgiftad. Med tanke på att TH nu ångrar sig igen och vill ha politi bort från Sloraveien.
Tänker nu mer att hon blev kvävd på kvällen och telefonsamtalen är fake.

”Var ett fall i Hamar området förra året där mannen skickade sms till frun och frågade om hon ville ha take away. Han hade skjutit henne på natten och lagt henne halvdöd bak i bilen. Skickade sms för att ta misstanke bort från sig själv.)

Tror TH gjort liknande bara planlagt mordet lång tid i förvägen.
Citera
2020-05-27, 20:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Din påstand:
Politiet har sagt at de har funnet spor på klær som tyder på at hun har blitt kvalt.

Ref følgende innlegg:

Artikkelen du henviser til:

Det står ikke at de har funnet spor på klærne, så enten så medfører ikke påstanden din riktighet eller så har du linket til feil dokumentasjon.

Hvilken rolle tror DU klærne spiller i å underbygge Politiets teori om kvelning, da? Da det sies at klærne er et av tre sentrale elementer som gir grunnlag for teorien om at hun er kvalt?

Jeg er sikker på at jeg kommer til å angre på at jeg spurte, da du fremstår som en profesjonell nettkverulant, men om du faktisk gidder å svare ordentlig på det så er jeg nysgjerrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in