2020-05-27, 20:28
Medlem
Hade besök av en estländska idag. Hon berättade att om hon skulle åka hem just nu, så måste hon sitta två veckor i karantän.
Så tittade jag på siffrorna och Sverige ligger fortfarande sämst till i världen. (kan det stämma)? med 5,54 dödsfall /miljon invånare.

Estland hade försumbara 1 fall den senaste veckan.

Alltså Estland med så bra statistik - har ändå hårda restriktioner.
Citera
Medlem
Hej flashback!
Jag har aldrig i mitt liv haft en fråga jag så gärna vill få besvarad som denna så tack snälla om ni vill ta er tiden!

Det är mycket debatt om att våra höga dödstal är pga privatiseringar.
Inget annat.
Det låter extremt konstigt i mina öron.
Har de mycket färre privata äldreboenden i våra grannländer?
Har de färre privata äldreboenden i alla länder som klarat sig bättre än oss???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vilka experter pratar FHM med ?
Vad heter de och vad har de för utbildning.
Du verkar vara insatt i FHMs expert grupp.
Då kan du till att börja med skriva upp deras namn.
Eftersom det har varit en hemlighet hittills när andra frågat FHM om vilka experter de pratar med!
Förhoppningsvis du kan avslöja denna hemlighet och namnge expertiserna.
Varsågod, jag väntar

Då lar du få vänta tills du tröttnar. aw är förmodligen den största clownen i tråden, men han skall ha cred för allt substanslöst dravel.
Citera
2020-05-27, 20:29
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Frankrike, tillsammans med Tyskland, vill att Sverige och övriga EU-länder, ska vara solidariska och bidra med pengar till länder som drabbats hårdare.
Var det inte Frankrike som "solidariskt" snodde smittskyddsutrustning beställt till Sverige från fabrik i Frankrike tidigare i vår?
Citera
2020-05-27, 20:29
Medlem
V4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Giesecke’s out, Tengele next.

Har sagt det förut och säger det igen. Den där Karlsten har lite kommunistvibbar ibland, MEN - på pressträffarna är han ovanligt skarp och pricksäker i sin utfrågning.

Jag hoppas att han blir mer aggressiv och med mer självförtroende nu när han helt ensam har fällt FHMs murbräcka. Gieseckes roll har som vi alla vet varit att först framträda i media med ett provocerande uttalande om situationen eller hur vi ska agera, för att sedan låta FHM driva igenom en light-variant av samma sak. Då kommer svensken att vara mer välvilligt lagd då FHMs idé framstår som mindre galet efter Gieseckes uttalande.

INGEN kan ha missat detta system.

Giesecke är således ankaret
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Förankringseffekt

Giesecke och Tegnell är tyvärr också drabbade av fullständig konfirmeringsbias.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Konfirmeringsbias
Citera
2020-05-27, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Hej flashback!
Jag har aldrig i mitt liv haft en fråga jag så gärna vill få besvarad som denna så tack snälla om ni vill ta er tiden!

Det är mycket debatt om att våra höga dödstal är pga privatiseringar.
Inget annat.
Det låter extremt konstigt i mina öron.
Har de mycket färre privata äldreboenden i våra grannländer?
Har de färre privata äldreboenden i alla länder som klarat sig bättre än oss???

Nej det är en politiserad bortförklaring vänsterjournalister och andra skyller på för att ingen skugga ska falla på vänsterns politik i denna pandemi
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Tengele avråder men tar gärna del av resultaten? Borde han inte jaga Hallengren för att få ett brett urval?

Citat:
Nätapotek ska börja sälja tester för antikroppar

Den som vill testa om man har haft covid-19 och bildat antikroppar kan beställa ett test via nätet. Därefter får man en remiss till en provtagning och sedan svar på testet inom två till fyra dagar.

Statsepidemiolog Anders Tegnell säger till tidningen att Folkhälsomyndigheten gärna tar del av resultaten på gruppnivå, eftersom detta ger en miniminivå på hur många som är immuna i en befolkning. Han menar dock att det fortfarande är oklart vad testerna kommer att betyda på individnivå.

https://omni.se/natapotek-ska-borja-salja-tester-for-antikroppar/a/b5AJ3A

Wow! Det va som fan!

Fast det är bara det ena testet, för antikroppar = om man haft sjukdomen.

Det andra testet, om man har en pågående infektion -det kanske kommer det också snart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du inser väl att förklaringarna är flera vi i Sverige hade t.e.x. en generösare invandringspolitik, generösare klassificering av C19 döda och mer kontakter med omvärlden. Sen kanske Norge och Danmark har bättre läkare och behandlingar mot C19 än vi har.

Glöm inte bort att vi är BÄST på att räkna oxå 😂😂
Citera
2020-05-27, 20:33
Medlem
Sharm0tas avatar
Till skillnad från de totala oduglingarna i vår regering verkar det vara privata intressen som styr skutan Sverige mot normala vatten.
Citat:
Spotify-grundarna donerar miljoner till covid-19-tester

Spotify-grundarna Daniel Ek och Martin Lorentzon donerar mångmiljonbelopp för coronatester av sjukvårdspersonal, rapporterar DN. Donationen ska täcka kostnaderna för testning av 15 000 personer.

https://omni.se/spotify-grundarna-donerar-miljoner-till-covid-19-tester/a/y3Wp7E
Citera
2020-05-27, 20:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Tengele avråder men tar gärna del av resultaten? Borde han inte jaga Hallengren för att få ett brett urval?

https://omni.se/natapotek-ska-borja-salja-tester-for-antikroppar/a/b5AJ3A

Otroligt! Jag ska beställa det på en gång!

EDIT: det gick inte att beställa än, man kanske får vänta till på måndag.
Senast redigerad av Merwinna 2020-05-27 kl. 20:37.
Citera
2020-05-27, 20:35
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Bara för att många länder får kontroll över sjukdomen betyder det inte att pandemin är över, men de har hittat ett sätt där de kan skydda sin befolkning vilket är första steget att hantera pandemin. Frågan som ställs är mycket relevant varför inte sverige har lyckats med detta, tråkigt att den skall bemötas med nedvärderande påståenden.

Du hakar upp dig på "nedvärderande påståenden" men tycker det är ok att Tegnell och hans familj mordhotas och att det applåderas i tråden. Eller?
Citera
2020-05-27, 20:36
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Svenskar har uppenbarligen tröttnat på Corona.. Lock down har fördelen att man under begränsad tid anstränger sig extra mycket samtidigt som man ser resultatet.

Efter månader med halvmesyr ligger Sverige på en platå utan ände i sikte. Vad skulle motivera folk att anstränga sig? Med Tengele blir vi ju inte av med coronavirus ändå

Bara att skratta åt eländed och hoppas på en världsomspännande andra våg. Människor har aldrig lärt sig att döden vakar över deras axlar varje dag. Det är som när de grekiska kungahuset började kalla sig för halvgudar och Hades kom och visade att de är vanliga dödliga. jag sörjer ingen längre. Det är detta vi vill ha och det är detta vi skall få. Död åt alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in