2020-05-27, 19:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker också det är underhållande. Martinsson är en skicklig advokat och fegar inte, samt väl förankrad i överklassen. Ska bli riktigt intressant om någon åklagare ger sig på att pröva lyckan med oaktsam våldtäkt.

Den ekonomiska biten är spännande. Frågan om Bonniers kan dra tillbaka böcker på moraliska grunder, innan en person är dömd i riktiga domstolen. Sen kommer agerandet om aktier kan köpas ut till ett ensidigt skampris där det ensidigt beslutas att förstöra ett kostbart varulager. Den ekonomiska skada som orsakades, och förvärrades av affärspartnerna, medför inte att de kommer undan att ersätta Paolo Roberto enligt skadeståndslagen. Man har en plikt att vårda och minska på skador. Man får inte förvärra skador och orsaka stora ekonomiska förluster med flit på moraliska grunder.

Det kan bli pengar till Paolo Roberto, och hur mycket avgör vad han blir åtalad för. Jag tycker instinktivt att bryta ingångna affärsavtal direkt med Paolo Roberto, innan åtal skett i det ordinarie rättsväsendet är våghalsigt.

Timell fick rejält med pengar eftersom åtalet underkändes. Det som var riktig sunkigt i badtunnan var preskriberat.

Det intressanta är vilka rättigheter en klandervärd horbock har i det feministiska konungariket, och hur reder rättsväsendet ut denna härva där folkets domstol kört islamistisk justis, med en affärspartner som också har den präktiga Zeinas kitchen i sitt stall.

Vad skulle matbolaget som säljer Paolos färskpasta m. m. kunna vårda osålda produkter som butikskedjorna rensat bort? De står ju där med ett varulager som inte håller en evighet plus anställda som skulle producera varor som inte butikerna vill sälja? Där sjönk väl värdet på aktierna.
Citera
2020-05-27, 19:45
Medlem
Yinool0401s avatar
Hade varit "intressant" om E Fritz hade åtagit sig Paolo, inte troligt. Det kunde dock ha varit rätt val.
Citera
2020-05-27, 19:48
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborg76
Martin Timell nekar till allt, får pengar.
Paolo Roberto erkänner allt, får inga pengar!
Ärlighet varar längst?
Martin är en fullblodspsykopat med olika personligheter, sjukt obehaglig.
Om Paolo inte vill hamna i samma fack samt stå upp för sina egna ord och ha hedern i behåll så ska han lösa detta ärligt.
Citera
2020-05-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborg76
Martin Timell nekar till allt, får pengar.
Paolo Roberto erkänner allt, får inga pengar!
Ärlighet varar längst?

Pablos advokat Thomas Martinson säger ju att Pablo nekar, detta fast han inte ens är delgiven någon misstanke vilket är lite speciellt.
Citera
2020-05-27, 19:52
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Håller inte med för fem öre att Paolos sexköp (om hon sålde frivilligt) är vidrigt eller äckligt eller vad du nu tycker.

Men i övrigt ett väldigt klokt och genomtänkt inlägg. Att stoppa människohandeln är viktigt men så som lagstiftningen ser ut idag är det uppenbarligen inte syftet.

Det gör mig väldigt nyfiken varför just Paolo blivit uthängd på det här sättet när så många andra blivit tagna. Kanske har det att göra med hans hantering av det, hans första instinkt var att själv öppet berätta. Varför gjorde han så? Kunde han ha hållit allt hemligt? Hur länge då? Skulle allt detta sett annorlunda ut om han inte misstänkte trafficking i intervjun? Så många frågor. Det vi i alla fall vet med säkerhet är att en mans liv förstörts och att en häxjakt nu pågår i media.

Jag tror lite som jag skrev att en massa halvdängare till krönikörer kände doften av ett skadat djur och gick igång på alla cylindrar. De flesta i den där ankdammen har med största sannolikhet aldrig gillat Paolo. Han har ju luftat anti-feministiska tankar vid flera tillfällen, dragit fräckisar och annat. Att han skulle avsättas fanns nog redan i korten, men att han skulle servera sig själv på silverfat hade dom nog inte räknat med.

Gällande sexköp så har säkert de flesta av oss helt olika åsikter. Jag säger absolut inte att min åsikt är rätt, och har naturligtvis inget emot (i sak) att en kvinna (eller man) som väljer att själv sälja sex gör det om hon vill. Det kanske inte finns ett rätt och fel här, utan är något som måste bedömas från fall till fall.
Min poäng är att det i så fall inte ska ske som ett resultat av någon som befinner sig i beroendeställning, och vad jag kan se är det ofta så. Det är egentligen här det blir fel i min värld. Men jag är som sagt långt ifrån någon expert på ämnet. Jag tycker bara att det är mystiskt att det kan vara så populärt bland även framgångsrika män.
Citera
2020-05-27, 19:54
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Med prostitution kan torsken begå ett övergrepp och det ligger mer i linje med önskemålet. En maktsituation uppstår som den typiske torsken går igång på. Detsamma finns inte i ett vanligt förhållande eller ett ragg. Inte ens om man låtsas eller leker. Torskar går inte till horor för att de inte kan få kvinnor. De går dit för att de vill begå övergrepp.

Sådär, nu har du lärt dig något nytt på det fantastiska flashback forum!

Jo, men det kan säkert vara så att det finns en massa inslag kring just situationen i sig som tänder? Jag är uppenbarligen en jävligt tråkig svenne i detta avseende, men som sagt. Man ska vara försiktig med att döma andra.
Citera
2020-05-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenAfKnungsan
Martin är en fullblodspsykopat med olika personligheter, sjukt obehaglig.
Om Paolo inte vill hamna i samma fack samt stå upp för sina egna ord och ha hedern i behåll så ska han lösa detta ärligt.

Fast han blev ju inte ärlig i samma stund som polisen grep honom även om han erkända ett sexköp. Han har ju ljugit i precis hela sitt liv så att man misstänker honom för att fortsätta är inte så konstigt. Jag har själv svårt att tro på honom. Som det att det skulle ha varit första gången han köpte sex. Tror jag inte alls på. Så någon heder att ha i behåll har han aldrig haft.

Men hans nervösa sätt är intressant. Hans nattliga skrifter och tidiga tevesoffa och så denna skumma advokat som säger att han nekar till brott som han inte ens är delgiven. Mycket spännande!
Citera
2020-05-27, 19:55
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Det är inte omoraliskt.
Du kan välja prostituerad enligt din speciella fetisch. Det är kravlöst.
Jag har bara erfarenhet av prostitution i Finland. Torskarna betar sig bra. Östeuropeiskor älskar finska män.
Det är ännu lite oklart om PR kölpte slavar eller frilansare.

Du har förmodligen rätt i att det omoraliska inte ligger i handlingen "att köpa sex", utan snarare i att köpa det från någon som tvingas göra det. Rätt komplicerad fråga som jag inte funderat så mycket kring.
Citera
2020-05-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Bra att PR skaffar sig fler minuspoäng! Hoppas MSM gör bort sig också så att några ansvariga utgivare kan stämmas för förtal. Jag vill se manfall på båda sidor i PK-etablissemangets inbördeskrig.

Pablo bjuder på ett riktigt kalas nu. Pablo verkar jävligt nervös för att annars alltid vara så kaxig och stöddig. Nu har sufflén sjunkit ihop betydligt. Men vad finns i sufflén?
Citera
2020-05-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Pablos advokat Thomas Martinson säger ju att Pablo nekar, detta fast han inte ens är delgiven någon misstanke vilket är lite speciellt.

Först gå ut och erkänna och sedan kommer en advokat och säger att han ingenting gjort.

Roberto inte vara smarto.
Kommer få på moppo.
Inte mer göra risotto.
Allt blir bara bajskompotto!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Du har förmodligen rätt i att det omoraliska inte ligger i handlingen "att köpa sex", utan snarare i att köpa det från någon som tvingas göra det. Rätt komplicerad fråga som jag inte funderat så mycket kring.

Den som inte säljer frivilligt blir ju våldtagen.

Sen är det inte säkert att köparen begriper det, men människan som blir tvingad blir ju ändå våldtagen.

Paolo har inte blivit delgiven misstanke om att ha begått någon oaktsam våldtäkt som brottet heter. Samt att han har nekat via sin advokat.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Pablo bjuder på ett riktigt kalas nu. Pablo verkar jävligt nervös för att annars alltid vara så kaxig och stöddig. Nu har sufflén sjunkit ihop betydligt. Men vad finns i sufflén?

Luft, unken kloakluft som pyser ut och förpestar omgivningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in