2020-05-27, 19:44
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vet inte om du fått svar på detta men du har fel. Trenden pekar nedåt även om vi tittar tre veckor tillbaka, inte bara närmaste 4-5 dagarna. Titta på det flytande medelvärdet så ser du det. Nu vet jag inte vilken sajt du kollar på men ofta slutar man med medelvärdet för sju dagar sen. Typ idag går den kurvan endast till 20 maj just eftersom resten är för osäkert.
Ett något märklig faktum är hur statistiken gällande antal döda i Sverige inte korrelerar epidemiskt med antalet nya smittade (i en majoritet av länderna följer antalet döda kurvan för antal smittade). Men ok, CFR kan ju minska. Men i Sverige korrelerar inte ens de antal döda som rapporteras till ECDC med siffrorna som rapporteras via FHM. Det hela ser mycket märkligt ut. Jag har försökt få rätsida på statistiken men har inte hittat någon förklaring ännu.

https://cdn-23.forumfiles.com/Leucw83bo1/fb8d6051-1590601992/Screenshot%202020-05-27%20at%2018.38.51.png

Vet inte om någon har en teori om vad som orsakar diskrepansen i statistiken över antal döda?
Citera
2020-05-27, 19:44
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Jag börjar klart misstänka att FHM:s uttalade att barn inte smittar vidare inte stämmer, känner 3 personer som verkar ha fått smittan via barn på dagis. Då barnen hostat rätt rejält men verkat friska i övrigt innan föräldrarna däckat. Alla verkat klarat livhanken dock.

Finns det nåt Tengele sagt som stämmer? Han bara säger saker utan bevis o folk bara tror på det. Är det en jävla sekt vi lever i?
Citera
2020-05-27, 19:46
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
De medger helt öppet att de gör skillnad på folk och folk. Undrar om de funderat på särskilda restriktioner även för Järvanegrer? Betongbabianer löper bevisligen större risk att möta liemannen under pandemin. Oops, undrar om jag sabbade Sverigebilden när jag skrev ”negrer”? Ber om ursäkt. *host*

Det är ju redan skillnad på gamla skruttiga och yngre. Jag tror inte tanken var att män över 35 skulle vara isolerade hemma utan att det var 65 för män och 70 för kvinnor. Men visst nu finns det ännu en sak ni kan gråta över
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Som jag skrev: ny sjukdom och dessutom pandemi. Det råder fortfarande pandemi. Nu jobbar IQ-fria människor på att allt är över utom i Sverige. Att du sällar dig till dem är beklagligt.

Vad skall sverige göra nu? Stänga skolor? Företag? Köpcentrum? Hahahaha, allt det medans Europa öppnar upp med färre och färre döda.
Citera
Avslutad
Nu ser det ut som om smittan ökar, inte bara i Stockholm. Sahlgrenska ger röd flagg att mängder med nya patienter med covid-19 kommer in. Vet också att det har blivit ett betydligt högre tryck på web-läkarna. Kurvan vi ser på en "viss nedgång" kommer bytas ut mot en "kraftig uppgång".
Citera
2020-05-27, 19:48
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det är ju redan skillnad på gamla skruttiga och yngre. Jag tror inte tanken var att män över 35 skulle vara isolerade hemma utan att det var 65 för män och 70 för kvinnor. Men visst nu finns det ännu en sak ni kan gråta över
Jag gråter inte, är bara förvånad.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är svårare att tala folk till rätta när man är sämst i klassen. Vem skall tro på att Sveriges strategi är bäst i världen när det dör flest här.

Det är förresten ganska tydligt att det har gått ut information till alla sossar hur de skall bemöta kritik De skall säga att vår linje är baserad på forskning. Först var det Löfven som uttryckte sig så. Sedan har jag sett flera förnekare här på tråden uttrycka sig på samma sätt. Igär hade Anders Lindberg på AB en artikel på samma tema där han frågade vad högern har emot vetenskap?

Man kan bara undra vilken forskning det är som sossarna baserar sin mordiska strategi på. Är det ekonomi eller är det genusvetenskap. Det verkar inte hanågot med epidemiologi att göra i alla fall.

Mengele bedrev också forskning....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
O Precis som kineserna vill Löfvén ändra på omvärldens bild av Sverige genom att tala dem till rätta..

Ja precis, det är lättare att ge nån intervju och försöka måla en bra image, än att brottas med covid-problemen på riktigt. Som utrikesministern pratade om, att det är ett "problem" att andra länder har "fel bild". Jag rös lite när jag läste det.

Såg häromdagen att Sverige hade slängt några hundra miljoner till i bistånd igen, en hel del gick till WHO och FN... Pre-emptive strike för att förebygga kritik, månne? I vanliga fall kan det ju vara okej att ge stora bistånd men just nu känns det lite knepigt, när vi inte själva har tillräckligt med skyddsutrustning och testning, osv...
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Nu ser det ut som om smittan ökar, inte bara i Stockholm. Sahlgrenska ger röd flagg att mängder med nya patienter med covid-19 kommer in. Vet också att det har blivit ett betydligt högre tryck på web-läkarna. Kurvan vi ser på en "viss nedgång" kommer bytas ut mot en "kraftig uppgång".
Kanske i västra götaland, men i Mälardalen minskar det.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Någon som vet om nikotinplåster har nån verkan?
Ja, om detvär nikotinet i sig som hindrar/försvårar viruset hjälper plåster också. ☺️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Vänta nu... är det Tegnells ansvar att hålla barnen på det här vuxendagiset vid liv, eller?

Om du tillhör en riskgrupp, eller 'r orolig av naturen:
* Stanna hemma.
* Ikläd dig gasmask.
* Sluta jobba.
* Bo i tält i skogen.
* Vidta åtgärder efter eget huvud.

CUT PÅ SVAMMEL
Du är förstås lika korkad som random förnekare. Man har ju redan svarat tusen gånger på såna substanslösa argument.
Korta svaret är: nej, din dumma apa. Det är inte jag som ska göra allt för att inte smittas. Det är staten som får betalt av oss som ska ta hand om sitt folk, din korkade apa. Men staten skiter i mig, i dig och i alla andra som bor i detta land. Och du är för dum för att inse detta.
Citera
2020-05-27, 19:49
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Smärtsamt genomskinligt som vanligt.
Efter ett
Rejält bakslag för FHM, t,ex antikroppsbeskedet, världens högsta dödstal, de 22 forskarna osv så kommer samma eftermiddag och kväll en strid ström bottar och människor som är anställda och avlönade av regeringen, Aftonbladet eller andra partier.

Jag tror att ni som vanligt begår ett stort misstag som inte förstår att ”alarmisterna” enkelt ser detta och att er ansträngning som vanligt är förgäves

"Världens högsta dödstal" kom igen kan du inte skriva ut hela meningen så skit i att skriva något, suck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in