2020-05-27, 17:31
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Han har ju fått mottaga dödshot också... stackarn, det kan ju inte vara toligt när familjemedlemmar riskerar att dö... oavsett om det är av mord eller coronadöd.

Personligen undrar jag varför fanskapet inte har fått fler dödshot. Hade någon nära anhörig till mig dött pga av denna pajas, hade jag säkert yttrat ett och annat olämpligt om denna fjant.

Kokande olja, bultsax, och skruvstäd hade säkert kunnat nämnas av mig i samband med hans namn.
Citera
2020-05-27, 17:34
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I några andra länder har de nu haft 0 döda per dygn i flera dagar nu, i visa i flera veckor, och i många andra länder (de flesta med större befolkningar än vi) har de nu högst fem-tio dödsfall om dagen. Sjukdomen är ny för deras folkhälsomyndigheter också, men ändå har dessa lyckats få grepp om den. Varför inte vår myndighet?

Som jag skrev: ny sjukdom och dessutom pandemi. Det råder fortfarande pandemi. Nu jobbar IQ-fria människor på att allt är över utom i Sverige. Att du sällar dig till dem är beklagligt.
Citera
2020-05-27, 17:35
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Har pratat lite med 2 olika personer som arbetar på 2 olika sjukhus här i Sthlm med covidpatienter. Båda säger att dom som kommer in till sjukhusen verkar vara lite mindre allvarligt sjuka. Båda undrar om viruset har blivit mildare, d v s muterat. Time will tell...

Det är ju lite i de banorna man tänker nu...med tanke på att antalet smittade består, men iva och dödsfall inte stiger. Det är ju inte alls samma tryck på sjukvården nu. Skulle vara en möjlig förklaring.
Citera
2020-05-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Ja och så rapporterar vi högst dödsantal/miljon invånare i världen igen....

Riktigt illa skött av Sverige dessa månader...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zGn3Jr/sverige-hade-varldens-hogsta-dodstal-igen

Japp, och tyvärr har den svagt nedåtgående trenden vänt de senaste dagarna. Hittar inget land i Europa med sämre trend än Sverige just nu. Inte ens Portugal som verkar ha haft en rebound sista tiden.
Citera
2020-05-27, 17:37
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Vad tror du deras jobb går ut på ditt snille? Om man inte behöver kunna något så kan vi ju ha förskolebarn som statsepidemiologer. Använd hjärnan och ställ krav på myndighetspersoner som är betalda för att göra ett visst jobb. Typisk svensk lobotomerad mentalitet som inte ställer krav på att folk i samhället gör sitt jobb. Det är därför det ser ut som det gör...

Som jag skrev, Einstein: sjukdomen är ny- nada forskning- och dessutom har den lett till en pandemi på rekordfart. Detta är inte Vi i femman.
Citera
2020-05-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Personligen undrar jag varför fanskapet inte har fått fler dödshot. Hade någon nära anhörig till mig dött pga av denna pajas, hade jag säkert yttrat ett och annat olämpligt om denna fjant.

Kokande olja, bultsax, och skruvstäd hade säkert kunnat nämnas av mig i samband med hans namn.

Suck folk blir kränkta när man läser att han fått dödshot. Jag skulle gjort exakt samma sak ifall jag hade blivit drabbad med en anhörig som gått bort. Det som räddats honom är att det är väldigt många konflikträdda människor i Sverige, därför han inte fått så många dödshot eller till och med blivit skjuten på öppen gata. Det hade säkert hänt i länder som Mexiko eller Italien. Det kan jag garantera.
Citera
2020-05-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokker70
Jag gissar (hoppas) att 95% i denna tråd fattar det men uppenbarligen inte FHM/regeringen. Man skulle önska att någon ”journalist” typ som ”gårdagens Robert Ashberg” skulle kunna ställa obekväma (läs: realistiska) frågor till FHM/regeringen.
Men dom journalisterna blir väl portade då inga obekväma frågor tillåts.

👍

Haha jag skulle älskat gamla Robert Aschberg (så som han var förr) barskt ställa frågor till FHM och regeringen. Han hade precis den framtoningen som behövs tror jag, att inte låta nån slingra sig, utan ställa riktigt tuffa frågor.

Det fanns ju även en tysk journalist som ställde bra och kritiska frågor i början på presskonferenserna. Vet inte vad som hände med honom, ifall han blev portad.
Citera
2020-05-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Men hur in i glödhetaste helvete kan denna charlatan få fortsätta dupera befolkningen med ren jävla snömos??!!

Just pensionerade professorer kan vara de värsta lögnarna. De har ingenting att förlora, kan inte ställas till svars. Jättevanligt i akademin att en pensionerad professor vill sätta åt yngre som kritiserar deras tidigare favoritteorier som har helt blivit överspelade av ny empiri. Tidigare löstes det av sig själv, genom att de flesta dog vid typ 50. Ett exempel var skandalen kring Homo Floresiensis, där den ledande antropologen höll på skeletten, inkl skadade dem, för att de gick emot hans teori om att det inte fanns hobbitmänniskor (bara missbildning) - han dog, och då löstes en del.

I Sverige kan en pensionerad professor hålla på till 90, för de är pigga till skillnad från någon som haft arbetaryrken. Besätter massa central poster i akademier, är sakkunniga på professorstjänster, etc, som gör att ingen vågar stöta sig med dem. En lösning vore förstås att få bort alla som fyllt 65, dom får hålla på att forska, men inte ha någon som helst makt eller centrala uppdrag.

Detta är välkänt i akademin, men många som inte är forskare förstår inte detta.
Citera
2020-05-27, 17:42
Medlem
The Canadian Paediatric Surveillance Program (CPSP) recently sent out an alert to Canadian doctors about the illness, stating that it has been found in children who have tested positive for COVID-19 and children who have tested negative, and can resemble toxic shock-like syndrome or Kawasaki disease.

In the U.S., at least 20 states and Washington, D.C. have reported similar cases. More than 100 cases have been recorded in New York alone, including three deaths.

What makes many of these cases puzzling is that the children often test negative for COVID-19, but later show antibodies to the virus.

Och nu Toronto:“Over the last two to three weeks, we have seen about 20 children presenting with a combination of high fever and signs of inflammation, affecting one or more organs, quite similar to what has been reported internationally,” Dr. Jeremy Friedman, associate paediatrician-in-chief at the Hospital for Sick Children, told CTV News.
Källa: CTV News
Citera
2020-05-27, 17:43
Avslutad
Sverige just nu värst drabbat i världen med 5,4 döda per miljon invånare. Tegnell förskräckt tydligen. Sverige tog fel beslut att inte stänga ner kan man bara konstatera. Samtidigt vem bryr sig om några tusen 80 plus dör.
Citera
2020-05-27, 17:45
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
95 döda idag, 94 igår? Bara av coronan?

Försök tänka dig in i att det skulle vara någon annan extraordinär dödsorsak, som skulle kräva så många liv? Vad skulle du tänka då? Något som skulle gå, eller skulle ha gått, att förhindra - men som våra makthavare bara struntar i? En typ av fordon ("95 döda i olyckor med fyrhjulingar idag"), en livsmedelstillsats ("95 döda av E-xxx idag, intensivvårdsavdelningarna fulla"), ett arbetsmoment på industrier ("95 personer klämdes idag ihjäl i maskiner"), i jordbruksarbetet ("95 skördearbetare dödades idag av olyckor med skördemaskiner") eller ett rovdjur ("95 personer har det senaste dygnet rivits av vargar"..?

Jag tror att många har blivit avtrubbade nu, av att höra de här dödssiffrorna varje dag. De tänker inte längre på hur många svenskar det egentligen är som går bort i onödan.

Antingen det, eller så finns det ett rashygieniskt tänk om att det ändå bara är de svaga som sorteras ut... De som skulle ha dött inom några år i alla fall. Och därför spelar det ingen roll, eller är rentav lika bra...

Håller med och våra grannländer är chockade över hur lätt vi tar på att våra gamla dör, lyssna på ring p1 när den norska kvinnan ringer in!

Men detta är väl INTE så konstigt att det blev som det blev när vi var enda landet som låtsades som att viruset inte finns!
Senast redigerad av ettanollan 2020-05-27 kl. 17:57.
Citera
2020-05-27, 17:45
Medlem
onsdag har Sverige återigen rapporterat högst dödlighet i världen i covid-19, enligt University of Oxford.

Sjudagarsmedelvärdet ligger för närvarande på 5,4 döda per miljon invånare i Sverige. Näst hårdast drabbade är Brasilien och San Marino.

– Det är absolut förskräckligt att vi har så höga dödstal i Sverige, säger Anders Tegnell.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zGn3Jr/sverige-hade-varldens-hogsta-dodstal-igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in