Citat:
Ursprungligen postat av
assurbanipal999
Och så blir nån kränkt ifall mördaren dödshotas. Han går med på att det ska dö hur mycket folk som helst utan att han rör ett finger, utan att ändra på nåt. Han skiter fullständigt i hur många som dör. Han vill utvärdera det om "något år". Eller kanske ska vi vänta till 2040?
Inte ens under nazismen hade folk kunnat bli lurade på detta sätt.
Vänta nu... är det Tegnells ansvar att hålla barnen på det här vuxendagiset vid liv, eller?
Om du tillhör en riskgrupp, eller 'r orolig av naturen:
* Stanna hemma.
* Ikläd dig gasmask.
* Sluta jobba.
* Bo i tält i skogen.
* Vidta åtgärder efter eget huvud.
Det är ditt liv, dina risker, dina åtgärder och i grunden ditt ansvar för hur du väljer att leva det.
Men lägg
inte över ansvaret för
ditt liv på någon annan. Det sista vi behöver är att staten ges möjlighet att detaljstyra våra liv med hänvisning till att någon kan dö. Det är ett sluttande plan utan dess like. Var istället stolt över att vi lyckats styra bort från de värsta strömmarna i detta demokratiska haveri. Vi har bara sett början på detta, och även ni som tror att det handlar om denna sjukdom lär väl vakna upp förr eller senare.
Jag har inte haft tid med Flashback på några veckor, och upptäcker nu att tråden fortfarande är
svårt infekterad av panikslagna människor. Jag kan hålla med om att det var rörigt i början. Det var svårt att hitta källor och bra information. Men nu när datan finns på bordet hade jag förväntat mig att fler människor skulle börja lägga ihop bitarna. Krävs det att någon ritar en bilderbok för att ni ska förstå hur detta är upplagt eller?
I korthet: Lugna nu ner er en smula. Det är fortfarande betydligt färre som dör av detta än av vanliga cigaretter. Ingen katastrof. Inte ens i närheten av den katastrof vissa krafter vill få det till. Riskgrupper ska hålla sig hemma, sjuka ska inte gå ut. Det är precis lagom och bra råd.
Tänk er för när ni förespråkar en total kollaps av samhället, något som kommer att kosta
betydligt fler liv i det långa och driva Sverige rakt in i helt andra famnar.
Vården är belastad, men helt ärligt. Vi som haft insyn innan denna kris vet att det inte fungerade förut heller. Vården har varit en
katastrof länge, och operationer dröjt ibland år efter utsatt datum. Det kryllar dessutom av personal med tveksam kompetens. Äldreomsorgen ska vi inte tala om, och om det finns någonting positivt med detta så är det väl att detta kommer upp till ytan.
Så, hata på nu.