2020-05-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du glömmer nikotintuggummi. De är varken skadliga för lungorna eller cancer i munhålan.
Och nikotin plåster.
Citera
2020-05-27, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Har sett flertalet exempel på i tråden på folk som hetsar väldigt hårt om hur illa det kommer gå för de andra länderna. Med väldigt illa dold önskan om att det skall bli så. Vad du har sett eller inte, vet jag inte. Men tänker inte låta dig diktera mina observationer.

Det handlar om Sverigebilden och rädda skinn.

Det ska till massdöd i grannländerna för att Löfven & co, med Tegnell och Giesecke i spetsen, ska kunna komma undan med att de var naiva. Det kommer inte ske som med invandringen, att allt sopas under mattan med olika undanflykter om att de var naiva.

Erna tar hand om sina landsmän med en moderlig stränghet. Fakta är att hade vi gjort som våra grannländer hade vi inte haft all denna död och sorg. Det kommer också visa sig att fokus på ekonomin, när idioter sköter ekonomin, kommer inte bli den succén politikerna hoppas på.

Det finns en tid under Corona och innan. Efter Corona går vi in i en ny tid, efterräkningarna tid.
Citera
Medlem
Sverige ligger i topp? Men vi blev väl omsprungna av något land eller två länder, gjorde vi ett nytt ryck? Men Sverige håller väl inte ledningen så länge till. Jag tror vi hamnar på topp 5 i vart fall. Hur kunde man sköta detta så illa, jag fattar det inte, vi hade ju så gott om tid när det bröt ut i södra Europa och i Iran. HELVETE!!!
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Tycker det är roande att det är precis samma argument som förs idag som för 2 månader sedan.

När Sverige har 10 000 döda så kommer folk fortfarande argumentera för samma tes.

När är det bevisat att Sverige har tagit fel linje än andra länder?
Citera
2020-05-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Med andra ord hade jag rätt
men
tack för beskrivningen som dock tappar i seriositet då du beskriver hur någon du gör allt för att höja till skyarna "slog näven i bordet" sedan var saken biff.
Jag kan lova att så fungerar inte Frankrike och i synnerhet inte fransmän. Det hade tvärtom gjort leveransen ännu mer försenad.

Kan meddela att Löfven inte slog ett skit i något bord, möjligtvis önskade han att någon kunde fixa problemet.
Jag känner personligen den personen som fick loss varorna, och så mycket kan jag säga att det inte var någon medlem i SAP..
Citera
2020-05-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Tegnell har tyvärr exakt samma effekt på mig..
Kommer aldrig ihåg vad som sagts..
Ja.. fast av andra orsaker då.
Citera
2020-05-27, 18:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Det verkar vara Göteborg som står för ökningen nu.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/sahlgrenska-larmar-om-orovackande-trendbrott-smittan-okar-pa-nytt-i-samhallet/
Andra vågen är här!:
– Där har vi för SU:s del sett en nedåtgående kurva sedan slutet april. Men den kom av sig kring mitten av maj och lade sig horisontellt. Nu ser vi en antydan till ökning. Det är helt klart ett trendbrott att det inte fortsätter minska sedan en dryg vecka tillbaka, säger Brezicka.

Chefsläkaren säger att den enda förklaringen som han kan se är att smittan ökat på nytt i samhället.

– Det måste ha skett för två-tre veckor sedan, helgen före månadsskiftet. Vi såg ju hur människor började bete sig mer som vanligt då. Det påtalades både nationellt och lokalt om hur folk började synas mer tätt på till exempel restauranger och pubar. Vi tänker att människor började bete sig mer riskabelt. Men smittspridningen är absolut inte över. Effekterna ser vi nu, helt klart.

Han menar att om de senaste helgerna gett denna effekt på smittoläget i Göteborg finns skäl att se bekymmersamt på den annalkande sommaren.

– Vad händer då i sommar när det kanske stiger ännu mer? När vi har personal som redan har jobbat länge och skulle behöva ledigt? Då kan det bli riktigt kritiskt. Därför är budskapet att vi riktar en vädjan till allmänheten att fortsätta vara försiktiga.
Citera
2020-05-27, 18:50
Medlem
Nu har jag insett vad som är plan B för idiotiska förnekare.

När kukhuvud Joseph Gieseckell sa att länder som kommer "öppna" upp gör fel för det kommer dö som flugor menade han egentligen:

"Jo, när länder återgår till normalt liv så kommer alla dö som flugor. Medan vi smarta svennar dör inte längre för vi har nått flockimmunitet" (ROTFL).

Så tolkar idiotförnekare IDAG det som Joseph Gieseckell sa för några veckor sen.
Hade man frågat dem för några veckor sen va Joseph Gieseckell menade hade de sagt:

"Jaaaa i Norge kommer folk dö som flugor så fort de går ur lockdowwwwwwwn".

Men nu är det ändrade planer. För att folk ska dö som flugor i Norge och alla andra länder räcker inte längre att de går ur lockdown. Nej. De ska gå tillbaka till vanliga 2019-liv. Dåååååååå ska ni få se att alla dör.

Idiotförnekare motbevisas hela tiden, mest för de är dumma i huvudet samt lögnare. Och varje gång kommer dem med nya mål. Nästa gång blir det att inga dör trots att alla återgår till vanligt liv. Medan dumma svenne fortsätter se folk dö.

Och då säger dumma idiotiska förnekare:
Men va säääääääger du. Vi måste vänta minst ett par år till. Då! Då kan vi förstås räkna ut hur det ligger till höhöhöhöhö.

Förnekare måste vara världens dummaste människor.
Citera
2020-05-27, 18:51
Medlem
Sharm0tas avatar
Vi drar väl ännu en motvallsnyhet med kommentar av riksautisten. Så fort det pratas om ett initiativ kan man vara säker på att Tengele är emot idén. Ingenting verkar vara lönt att prova enligt Den Blågula Dödsängeln, så har det varit sen jag lärde mig hans namn.

Citat:
Tegnell avråder allmänhet från antikroppstester

– Vi har ännu inte landat i att det finns tillräckligt mycket kunskap för att göra en bra tolkning av de här svaren på individnivå, säger statsepidemiolog Anders Tegnell till TT.

https://omni.se/tegnell-avrader-allmanhet-fran-antikroppstester/a/xPLppG
Citera
2020-05-27, 18:51
Medlem
tjallepetters avatar
Det finns en anledning till att uttrycket stockholmssyndromet kommer från Sverige.

Här har vi sympati för dårar som drar ner oss i avgrunden.
Citera
2020-05-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Andra vågen är här!:
– Där har vi för SU:s del sett en nedåtgående kurva sedan slutet april. Men den kom av sig kring mitten av maj och lade sig horisontellt. Nu ser vi en antydan till ökning. Det är helt klart ett trendbrott att det inte fortsätter minska sedan en dryg vecka tillbaka, säger Brezicka.

Chefsläkaren säger att den enda förklaringen som han kan se är att smittan ökat på nytt i samhället.

– Det måste ha skett för två-tre veckor sedan, helgen före månadsskiftet. Vi såg ju hur människor började bete sig mer som vanligt då. Det påtalades både nationellt och lokalt om hur folk började synas mer tätt på till exempel restauranger och pubar. Vi tänker att människor började bete sig mer riskabelt. Men smittspridningen är absolut inte över. Effekterna ser vi nu, helt klart.

Han menar att om de senaste helgerna gett denna effekt på smittoläget i Göteborg finns skäl att se bekymmersamt på den annalkande sommaren.

– Vad händer då i sommar när det kanske stiger ännu mer? När vi har personal som redan har jobbat länge och skulle behöva ledigt? Då kan det bli riktigt kritiskt. Därför är budskapet att vi riktar en vädjan till allmänheten att fortsätta vara försiktiga.

I said this would happen back when everybody was celebrating the downward trend. It will likely begin to accelerate in Västra and we will see Stockholm begin to plateau then rise over the next month.
Citera
2020-05-27, 18:53
Bannlyst
Med tanke på nikotinspåret, alltså att nikotin skulle skydda mot Covid-19, så undrar jag om någon vet om Adam Alsing snusade när han blev inlagd eller hade han kanske slutat?
Någon som vet?
Kan ju ha varit hans livs största misstag i så fall om han hade lyckats sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in