Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Vi hoppas inte på massdöd, precis som att du inte hoppas på massdöd i Sverige fast du ogillar sveriges strategi. Fast jag tror inte att du har förmågan att tänka så utan reagerar med "det är faktiskt inte samma sak!"
Jag tror att alla länder kommer drabbas när de öppnar upp. Alltså när de öppnar upp och inte nu när hela samhällen står stilla och ingenting är normalt. För en dag kommer alla öppna upp på riktigt, det är givet.
Det betyder inte att jag hoppas det, men jag lär väl förihelvete kunna skriva vad jag tror utan att du ska sitta och ljuga ihop vad jag hoppas på dagarna i ända.
Problemet med dessa önskedrömmar är ju att de hela tiden ger argument till de som inte vill vidta åtgärder i Sverige.
Man kan hela tiden säga att det är bäst att vi inte gör något för en gång i framtiden så kommer det att visa sig att vi hade rätt.
Hittills har i alla fall denna strategi varit fruktansvärt dålig och hur det blir i framtiden vet vi inte.
Bara det Sverige förlorar på försämrat anseende kan vara värt miljarder. Vi kan förlora på både turism och export förutom att Sveriges strategi naturligtvis är en humanitär katastrof.