• 1
  • 2
2020-05-27, 17:16
Medlem
Comitiums avatar
Är det vettigt att EU:s budget ökar med 8 000 000 000 000 kronor för att strö helikopterpengar över Cosa Nostra och Camorran i Italien m.fl. länder? Snacka om Monster-EU. Leviathan.
Citera
2020-05-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Är det vettigt att EU:s budget ökar med 8 000 000 000 000 kronor för att strö helikopterpengar över Cosa Nostra och Camorran i Italien m.fl. länder? Snacka om Monster-EU. Leviathan.

Detta är grundläggande inte vettigt. Men, som jag ser det saknas alternativ i området Absurdistan. Vi gillar det inte, men vi kommer att få det. Först i södra EU, därefter överallt. Basinkomst kommer, sannolikt, att ingå men först längre fram i tiden gissar jag.
Citera
2020-05-27, 18:00
Medlem
Den svaveldoftande konflikten mellan norr och syd fortgår. Traditionellt sett har vi i norr alltid motsatt oss att behöva bekosta Italiens och Spaniens ekonomiska lösaktighet vilket ska bli spännande att se om nu fortsätter att göra, med tanke på Corona. Lån kommer att gå ut till de länder med problem och det finnd inte en tanke eller plan på hur detta ska återbetalas. Det är fortfarande jävligt oklart hur länder som Spanien, Italien och Grekland ständigt lyckas med bedriften att skjuta sin ekonomi i sank medan vi länder som Sverige lyckas med det motsatta. Ohållbart? Nått så in i helvete.
Citera
2020-05-27, 18:23
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Samtidigt föreslår FN att världens rika länder ska droppa 30.000 miljarder dollar över jordens fattiga länder till år 2030.

https://unnwo.org/

Omvärldens strävan går ut på att suga ut vita nordeuropeiska folk, och framför allt män, till sista blodsdroppen.
Det kommer också att ske om inga sätter ner foten.
Citera
2020-05-27, 18:29
Medlem
DoungAs avatar
Om det är lån som garanteras genom tex infrastruktur och liknande där Norr får ett större inflytande i ekonomin i de sydligare länderna samtidigt som de pröjsar tillbaka så absolut. Men det bästa vore ju om de lyckades själva och klarade av att sköta sina ekonomier.
Dock borde EU och norra Europa gå in med stöd till gränskontroller till de sydligare länderna.
Citera
2020-05-27, 18:54
Medlem
blobben!!!s avatar
Absolut vansinne. Det är ungefär 8 gånger Sveriges årliga statsbudget! Hur kan länder som Spanien ha råd med höghastighetståg och en av världens bästa vägnätverk, men inte Sverige? Hur kan Italien ha råd att ösa pengar på höga pensioner, men inte Sverige? Hur kan Sydeuropa ha mage att säga att de redan lider för mycket, när det är Nordeuropa som får betala för kalaset?
Citera
2020-05-27, 19:16
Medlem
Tammers avatar
Jag förstår ö h t inte förslaget. "EU-bidrag till coronadrabbade länder"? Är inte alla länder drabbade? Sverige har ju väldigt många döda, ska vi få pengar från EU då.
Man förstår redan hur det kommer fungera: det alltid Sverige som ska betala.

Varför ska EU låna ihop pengar och dela ut till vissa länder? Varför kan inte dessa länder själva låna pengarna? Rent tekniskt kan Sverige stoppa detta, eftersom alla länder måste var med. Men så tuffa är vi naturligtvis inte.
Citera
2020-05-27, 19:23
Medlem
Det är på tiden att lämna EU och det är fan nu!
Citera
2020-05-27, 20:01
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Om det är lån som garanteras genom tex infrastruktur och liknande där Norr får ett större inflytande i ekonomin i de sydligare länderna samtidigt som de pröjsar tillbaka så absolut. Men det bästa vore ju om de lyckades själva och klarade av att sköta sina ekonomier.
Dock borde EU och norra Europa gå in med stöd till gränskontroller till de sydligare länderna.

500 miljarder € skall delas ut som bidrag. Resten skall lånas ut men jag antar att dom länder som tar emot lånen inte behöver betala tillbaka, av det enkla skälet att dom inte kan.

Alltihop skall lånas upp av EU-kommisionen, som skall låna av ECB som trycker upp pengarna. Lånen ska som kommisionen tar upp skall sedan betalas via EUs budget, så dom länder som betalar mer än dom får ut (typ nordeuropa) blir dom som får ta notan.

Edit: Det kommer snart att bli allt mer tydligt att UK drog en vinstlott när dom bröt sig ur EU.
Citera
2020-05-27, 20:08
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWES
Det är på tiden att lämna EU och det är fan nu!
Instämmer. Enda gången jag har röstat och det var på 90 talet ett nej mot eu tramset och hade jag kunnat rösta igen hade det blivit ett ännu större nej
Citera
2020-05-27, 20:37
Medlem
Oj vilka bra inlägg.

Det sitter 10000 representanter för varsitt värdelöst part i Bryssel som tjafsar i mun på varandra som inte en enda av ländernas livegna förtryckta aboriginer bett om, eller fått vara med att bestämma vad politiska dyngan får och skall ägna sig åt. Detta kallas för egenmäktigt förfarande så det skriker om det.
EU är en union för länder i europa med skötsamma statsfinanser och infrastruktur.

Det första land EU valde in var det sista av dem alla, Rumänien med sin zigenaregering som stoppat landets statskassa i egen ficka bland sina zigenarkollegor. Därför behövde dom gå med i gemenskapen för att få mångmiljarder i eubidrag. Vad gjorde idioten Junker som var chefen då. Jo han gav zighgenarkräken medlemskap i EU. Sedan blev dom andra zigenarstyrda länderna Bulgarien, Polen, Ungern också medlemmar i gemenskapen som tilläts mjölka EU på mångmiljardbelopp i EU stöd.

Nu står nya EU-kossan med 8000 miljarder som skall pytsas ut till EU-Medlemsländernas behov. Ni inbillar er väl inte att Sverige kommer att få en enda euro av dessa miljarder.
Det är viktigt att samtliga länder gör ett Brexit och börjar om utan partipolitisk inblandning, innan EU kollapsar ini från.
Citera
2020-05-27, 21:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu kokade jag över när jag såg Aktuellt. Häng Cecilia Malmsten!

Fullständigt bisarrt. "Vi får inte vara snåla nu". Människan är totalt slut och död i skallen.
Finns inga hjärnceller kvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in