Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-25, 17:31
Medlem
ragingcows avatar
Skulle råda dig att ta den, du kan ju alltid hyra ut den i andrahand för 4000kr mest så att då kan du ha kvar kontraktet om du vill bo där sen.
Citera
2020-05-25, 17:37
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Hög hyra, men förmodligen nyare produktion? Ta den. Finns alltid möjlighet att byta senare. 24kvm klarar man inte leva på hur länge som helst innan man blir galen nämligen.
Fyra papp för en liten etta är väl inte särskilt dyrt?
Helt ok läge, bra kommunikationer, de flesta skulle ge sin vänstra arm för ett förstahandskontrakt där.
Ta det!
Citera
2020-05-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Jag trodde inte det fanns hyresrätter i Abrahamsberg utmed Drottningholmsvägen.

flera av husen är faktiskt HR (det kanske man inte kan tro) men som ngn annan sa så är det ganska trafikstört. jag har kikat på några bytesobjekt där i krokarna, finns fantastiska bevarade 30-talslyor.

Citat:
Nu är inte Abrahamsberg att jämföra med andra "närförorter" som Vällingby eller Hässelby Rågsved eller Farsta.
Så nog finns det ett visst "bytesvärde" i denna lägenhet.

men TS vill nog inte flytta till Vällingby eller Hässelby eller Rågsved eller Farsta; så vari skulle bytesvärdet ligga menar du? vad tror du att man kan byta en 1a om 24 kvm i Abrahamsberg till?

frågan gäller inte om lägenheten har ngt värde i sig, utan om det är ett attraktivt byte på bytesmarknaden. det kan du nog erkänna att det inte är, främst på grund av storleken samt att den inte ligger i innerstan (det enda ställe där storleken inte spelar någon roll).

i Sthlm finns det egentligen bara två typer av objekt som har bytesvärde: treor (och större) i närförort samt (små) tvåor och större i innerstan. i princip allt annat måste du ha en jävla tur och hitta ngn som söker just det du har, och vice versa.
Senast redigerad av Akademian 2020-05-25 kl. 21:03.
Citera
2020-05-26, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
flera av husen är faktiskt HR (det kanske man inte kan tro) men som ngn annan sa så är det ganska trafikstört. jag har kikat på några bytesobjekt där i krokarna, finns fantastiska bevarade 30-talslyor.

men TS vill nog inte flytta till Vällingby eller Hässelby eller Rågsved eller Farsta; så vari skulle bytesvärdet ligga menar du? vad tror du att man kan byta en 1a om 24 kvm i Abrahamsberg till?

frågan gäller inte om lägenheten har ngt värde i sig, utan om det är ett attraktivt byte på bytesmarknaden. det kan du nog erkänna att det inte är, främst på grund av storleken samt att den inte ligger i innerstan (det enda ställe där storleken inte spelar någon roll).

i Sthlm finns det egentligen bara två typer av objekt som har bytesvärde: treor (och större) i närförort samt (små) tvåor och större i innerstan. i princip allt annat måste du ha en jävla tur och hitta ngn som söker just det du har, och vice versa.

Vilka hus?
På vilka adresser?

Oj,här har vi en som kan hela bostadsmarknaden i Stockholm.
Citera
2020-05-26, 18:33
Medlem
Citat:
Vilka hus?
På vilka adresser?

Oj,här har vi en som kan hela bostadsmarknaden i Stockholm.

har har, inte alls. men jag har varit i bytessvängen i kanske...7-8 år? och är uppvuxen i Stockholm, och har sett det mesta

bland andra HSB, SKB, Tino Goetze, Akelius, Willhem, allmännyttan m.fl. har (eller har åtminstone haft) HR längs Drottningholmsvägen i Bromma. jag har tittat hos två till, en vid Abrahamsberg och en lite närmare Brommaplan, men kommer tyvärr inte ihåg namnen på värdarna (en KAN ha varit Amorina men är osäker, den andra var en liten privatvärd med ett eller två hus). de exakta adresserna har jag inte i huvudet (eller jo, 268, 308, 342, 432 vet jag är) men det går jättebra att flukta in genom portarna så ser man namn på tavlan
Senast redigerad av Akademian 2020-05-26 kl. 18:45.
Citera
2020-05-27, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
har har, inte alls. men jag har varit i bytessvängen i kanske...7-8 år? och är uppvuxen i Stockholm, och har sett det mesta

bland andra HSB, SKB, Tino Goetze, Akelius, Willhem, allmännyttan m.fl. har (eller har åtminstone haft) HR längs Drottningholmsvägen i Bromma. jag har tittat hos två till, en vid Abrahamsberg och en lite närmare Brommaplan, men kommer tyvärr inte ihåg namnen på värdarna (en KAN ha varit Amorina men är osäker, den andra var en liten privatvärd med ett eller två hus). de exakta adresserna har jag inte i huvudet (eller jo, 268, 308, 342, 432 vet jag är) men det går jättebra att flukta in genom portarna så ser man namn på tavlan

Men du minns väl på vilka adresser du varit på visningar?

I Abrahamsberg så finns inga lägenheter med adress Drottningholmsvägen.
HSB är ju bostadsrätter.
Senast redigerad av Rivet 2020-05-27 kl. 06:55.
Citera
2020-05-27, 07:58
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

HSB är ju bostadsrätter.

Kan ju vara Ulvsunda eller Riksby. Nuförtiden benämner många yngre personer områden efter vilken tunnelbanestation som ligger närmast. Har sett många här som kallar Traneberg för Alvik. Ett förbannat oskick är vad det är.

HSB har även hyresrätter. Har för mig att man kan ta en sådan utan att förlora sin plats i bosparkön för bostadsrätter.
Citera
2020-05-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Kan ju vara Ulvsunda eller Riksby. Nuförtiden benämner många yngre personer områden efter vilken tunnelbanestation som ligger närmast. Har sett många här som kallar Traneberg för Alvik. Ett förbannat oskick är vad det är.

HSB har även hyresrätter. Har för mig att man kan ta en sådan utan att förlora sin plats i bosparkön för bostadsrätter.

Nu var det ju adress Drottningholmsvägen som efterfrågades!

Ulvsunda har ju inte med Abrahamsberg att göra och knappast Riksby heller.
Citera
2020-05-27, 17:12
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Nu var det ju adress Drottningholmsvägen som efterfrågades!

Ulvsunda har ju inte med Abrahamsberg att göra och knappast Riksby heller.

Som sagt, många benämner felaktigt områden efter den T-banestation som ligger närmast. Nu vet jag ju inte om det är så i TS fall.
Citera
2020-05-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Som sagt, många benämner felaktigt områden efter den T-banestation som ligger närmast. Nu vet jag ju inte om det är så i TS fall.

Närheten till Drottningholmsvägen nämndes också....
Vi får se om TS återkopplar i ämnet.
Citera
2020-05-27, 20:47
Medlem
Citat:

gud nej, det här var 5-6 år sedan på sistone har jag röstat ner västerort pga gröna linjens nyckfullhet.

Citat:
HSB är ju bostadsrätter.

alla de adresser jag nämnt på Drh-vägen ligger mellan Brommaplan och Stora Mossens tunnelbana, och precis som Sonny00 säger så betecknar Stockholmare generellt områden utifrån närmsta t-banestation (så ock jag). om vi talar Abrahamsberg proper så vet jag inte om några hyresrätter då det ligger söder om Drh-vägen (alla jag har sett ligger på norra sidan).

[EDIT] ...jo, HSB har på Montörvägen 7-15, vilket är i Abrahamsbergs centrum. fast där finns inga ettor om 24 kvm för 4000 kr. det är på Drottningholmsvägen 336 (alltså norr om Drh-vägen) som TS fått lya. det räknas enligt HSB till Abrahamsberg, och är ett tidigare elevhem med bara ettor (och två små tvåor). jag skulle def. spara mina ködagar till något bättre.
Senast redigerad av Akademian 2020-05-27 kl. 20:58.
Citera
2020-05-27, 21:14
Medlem
Sonny00s avatar
Drottningholmsvägen 336 skulle jag definitivt säga att det ligger i Riksby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in