2020-05-27, 16:18
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det indikeras onekligen att nikotin eventuellt skall ha en hämmande effekt på Covid 19.
Uppenbarligen så forskas det kring detta,och det är inte orimligt att anta att det kan förhålla sig på detta sätt..då ju återigen faktaunderlaget är som det är.

Personligen så snusar jag,och mig veterligen så borde ju snarast hälsoeffekterna av snus överstiga de små risker som finns.

Snus är på det hela taget en hälsosam vana.

Jag har läst att lockdown har en hämmande effekt på Covid 19 också
Citera
2020-05-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Du kan inte jämföra Sydamerikas statistik med Sveriges, mörkertalet där är enormt. En stor del av befolkningen är inte ens registrerad överhuvudtaget

Visst kan man jämföra. Detta är officiella data, rapporterade döda. Det är dessa vi jämför, sedan får vi bedöma olika bias. När man pratar om dödlighet så avses rapporterad dödlighet. Sverige har oxo en stor underskattning enligt FHM själva. En stor del av vår befolkning är inte heller registrerad och det är massa fel i angiven ålder. Är inte säkert att vi är bättre än Brasilien. Vi har inte 4000 döda utan närmare 6000. Slutgiltig analys kommer göras på överdödlighetssiffror men dessa är ännu mer osäkra, dock mindre bias.
Citera
2020-05-27, 16:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Lettland känner inte jättestort förtroende för Sverige.

https://mobile.twitter.com/edgarsrinkevics/status/1264931592729919493/photo/1
Citera
2020-05-27, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tengele måste vara en rätt stor utgiftspost för det svenska samhället vid det här laget.
Att han ständigt förvränger eller slätar över den information som redovisas börjar kännas obehagligt.
95 nya dödsfall idag gör att den nedåtgående trenden är bruten, det borde kommuniceras tydligt på en presskonferens. Istället slätas det bara över utan närmare analys.

Snabbt framkrafsade vaccin har alltid en potentiell stor risk för otrevliga biverkningar.
Detta såg vi i samband med den tidens hysteri gällande den svaga svininfluensan.
Vi kommer att se samma sak igen om det någonsin kommer fram ett så kallat Covid 19 vaccin.

Jag tänker inte ta den sprutan.
Citera
2020-05-27, 16:20
Medlem
Gonorres avatar
Risken för smittspridning lär ju inte direkt minska under semestertider och sommarlov.
Blir det ”lockdown” för Moder Svea tillslut eller vad tror ni ?
Citera
2020-05-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Jag har läst att lockdown har en hämmande effekt på Covid 19 också

Sant...för att inte tala om de hämmande effekterna lockdowns har på ekonomin.

Att totalförbjuda bilism och återgå till häst och vagn skulle ha en hämmande effekt på dödstalen inom trafiken..men det är av någon outgrundlig anledning uppenbarligen inte aktuellt.
Citera
2020-05-27, 16:21
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Bra fråga. Min kompis son fick narkolepsi. Hela pojkens liv förrändrades till det sämre. Amfetamin för att vara vaken, sömnmedel för att sova. Därimellan alla möjliga mediciner. Är idag handikappad och en rest av det han var som pojke. Det är så jävla tragiskt.

Det var en hel del barn som fick hjärnskador av det där vaccinet. Att hetsa fram ett vaccin på det sättet är rent livfarligt.

Förhoppningsvis har vi lärt oss något av det, men tillåt mig att tvivla...
Citera
2020-05-27, 16:22
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det indikeras onekligen att nikotin eventuellt skall ha en hämmande effekt på Covid 19.
Uppenbarligen så forskas det kring detta,och det är inte orimligt att anta att det kan förhålla sig på detta sätt..då ju återigen faktaunderlaget är som det är.

Personligen så snusar jag,och mig veterligen så borde ju snarast hälsoeffekterna av snus överstiga de små risker som finns.

Snus är på det hela taget en hälsosam vana.

Jag håller med. Vi snusare kommer vara de sista överlevarna.
Citera
2020-05-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Med 600 nya smittade per dag, fastän vi endast testar 30% av vad regeringen gått ut med 100 000. Så kommer nog många fler dö, och många fler läggas in. Jag förstår inte att ingen noterar det på PK med FoHM. Och IVO som gör ingenting, förutom att säger att det inte fungerar på SÄBO och LSS boenden, kritik och förelägganden. Sen pappersexercis igen.

(600*30 dagar) = 18 000 varje månad nya smittade. Flockimmunitet är nog the thing FoHM kör efter ändå?

Kommer färre att dö om man testar mer?
Citera
2020-05-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag håller med. Vi snusare kommer vara de sista överlevarna.

Inte f-n dör vi av vår snusning i alla fall..den saken är säker.
Säg det till FHM..:-)
Citera
2020-05-27, 16:25
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lettland känner inte jättestort förtroende för Sverige.

https://mobile.twitter.com/edgarsrinkevics/status/1264931592729919493/photo/1

Minsta du kan göra är väl att översätta när du är på en svensk sida.

edit: sorry. nu ser jag.
Citera
2020-05-27, 16:28
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonorre
Risken för smittspridning lär ju inte direkt minska under semestertider och sommarlov.
Blir det ”lockdown” för Moder Svea tillslut eller vad tror ni ?
o ja-det tror jag. Samt att Tegnell och stora delar av ledningen hos MSB avsätts under kuppartade former. Kritik mot Eliasson rinner alltid av honom som vatten rinner av en anka-men denna gången blir det nog snart att han måste ta en kölapp hos arbetsförmedlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in