Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Den är inte orealistisk, men jävligt jobbig. Nu är vi där vi är, tack vare Tegnell och en pissfeg regering, det är vårt enda alternativ, det andra är massdöd och elände. Det får ta den tid det tar, vi har målat in oss i ett hörn OCH skitit i det blå skåpet! Då är det bara att bita ihop, erkänna sitt misstag och göra om och göra rätt. Ja det blir jävligt jobbigt och mycket tandagnisslan och gråt, men så är livet ibland. Är huvudet dumt får kroppen lida. Det är en styrka att kunna erkänna sina misstag. Glöm fotboll, mello, resor och annat trams, fixa skiten nu! Jag är jävligt trött på inkompetensen som styr den här skutan!
Nästa problem är att man kan få ett positivt testresultat även om man bara har virusfragment som inte infekterar någon. Man kommer alltså få många falska positiva om man inte följer upp med vad jag antar är mycket mer arbetskrävande procedurer för att testa om någon bär på intakta virioner.
Rent allmänt brukar man dra sig för att masstesta om man inte har bra tester som ger få falska positiva resultat. Dessutom kommer andra att slinka igenom eftersom testerna ibland missar att detektera virus som finns där, så allt kommer att läcka som ett såll.
Drömmen om att det bara är att testa och stänga in och sa vips är allting snart ur världen är just det, en dröm. Jag säger inte det för att vara motvalls utan för att vara realist. Ska man slösa resurser på ett hopplöst företag bara för att blidka omvärlden? Finns säkert många som tycker så.