2020-05-17, 23:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
En souvenir är ett föremål som används som minne från en plats man har besökt.

En röd damcykel kan således vara en mordsouvenir (murderabilia).

2017-03-19, 11:34 länk
moshes
Systern Anneli visade upp cykeln i Cold-case programmet- och det sas att det var "den cykeln".
2016-12-08, 20:07 länk
echoesofglory
Evas mors cykel ska ha varit fin och ny vilket också framkommer på bilden som visas så vi kan definitivt skrota Marks och Bosses teori där.
Cykeln som visades upp i första avsnittet av den andra säsongen av ”Svenska fall för FBI” i TV4 kan mycket väl vara Annelis murderabilia.

2016-11-07, 01:08 länk
Pudelfrillan
Jag avslutar med att citera Mark Safarik ur Svenska fall för FBI, del 1 Mordet på Eva Söderberg: "Något vi ofta märker hos gärningmän är att en sida av dem vill berätta en del av sanningen. Vi kallar detta fenomen för "läckage", de läcker viss information till en, men inte all. Det är det vi ser hända här".
Annelis leakage ...

(Cykeln kunde dessvärre aldrig identifieras eller hittas)

Ted bundy
När du arbetar hårt för att göra något, vill du inte bara glömma bort det”.

Röda damcyklar känns som det var rätt inne på 80 talet, lär ha funnits lite varstans, går säkert hitta även idag.
Citera
2020-05-22, 01:02
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Röda damcyklar känns som det var rätt inne på 80 talet, lär ha funnits lite varstans, går säkert hitta även idag.

En väldigt dum fråga erkänner jag, men hur var skillnaden på dam och herrcyklar på 80-talet? Jag är uppvuxen i 90-tals-eran då cyklar är cyklar
Citera
2020-05-22, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
En väldigt dum fråga erkänner jag, men hur var skillnaden på dam och herrcyklar på 80-talet? Jag är uppvuxen i 90-tals-eran då cyklar är cyklar

Jag vill minnas att 80 talet var väldigt färg-glatt och en sökning på cyklar från 80 talet gav mig dessa: https://www.google.se/search?q=80+tals+cykel&sxsrf=ALeKk036xurDADVYLMYXd JjS1J40H7oWaQ:1590141701895&tbm=isch&source=iu&ict x=1&fir=G5mboWIt4JYDgM%253A%252Ct2o8_TbkcCnMWM%252 C_&vet=1&usg=AI4_-kT-XyD2QyYC6FA5abwMwVEOJGRgeA&sa=X&ved=2ahUKEwi5uKK6m 8fpAhUHEJoKHS8QBvkQ9QEwAnoECAgQFw#imgrc=sNMnWvMhYH wF1M

Kommer ihåg att det var populärt med limpor när vi var små, hade själv en sådan, men ja det skulle gärna vara en skrikig färg också.
Citera
2020-05-24, 00:00
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:
Jag vill minnas att 80 talet var väldigt färg-glatt och en sökning på cyklar från 80 talet gav mig dessa: https://www.google.se/search?q=80+tals+cykel&sxsrf=ALeKk036xurDADVYLMYXd JjS1J40H7oWaQ:1590141701895&tbm=isch&source=iu&ict x=1&fir=G5mboWIt4JYDgM%253A%252Ct2o8_TbkcCnMWM%252 C_&vet=1&usg=AI4_-kT-XyD2QyYC6FA5abwMwVEOJGRgeA&sa=X&ved=2ahUKEwi5uKK6m 8fpAhUHEJoKHS8QBvkQ9QEwAnoECAgQFw#imgrc=sNMnWvMhYH wF1M

Kommer ihåg att det var populärt med limpor när vi var små, hade själv en sådan, men ja det skulle gärna vara en skrikig färg också.

Oj! Det var verkligen skillnad på cyklarna då, intressant att se och tack för länken!
Citera
2020-05-26, 07:03
Medlem
Hej alla😃 jag skriver inte längre, jag har tröttnat. Nu sitter jag bara och väntar på DNA som jag redan vet vad det kommer att visa. Vare sig det går att fängsla P eller inte så blir han för alltid utpekad som han som mördande Eva. Det räcker gott för mig! 😃 Ha det bra alla...
Citera
2020-05-27, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Hej alla😃 jag skriver inte längre, jag har tröttnat. Nu sitter jag bara och väntar på DNA som jag redan vet vad det kommer att visa. Vare sig det går att fängsla P eller inte så blir han för alltid utpekad som han som mördande Eva. Det räcker gott för mig! 😃 Ha det bra alla...
Glömde.... nu kommer P att gå runt och säga att han hoppas så att DNA ska visa resultat så han blir friad en gång för alla.... så skulle jag också sagt.. han hoppas innerligt att DNA inte ska fungera, då tror han att han lurat alla, han som så gärna ville att det skulle funka, han kan väl ändå inte vara skyldig.....
Tyvärr P, sanningen kommer fram!
Citera
2020-05-30, 00:02
Medlem
Citat:
Det skulle inte alls förvåna mig om BÅ var den skyldige eftersom hon lämnade Kramfors direkt, hon klarade inte av situationen särskilt bra och folk skulle snart upptäcka det om hon stannade kvar.

DIREKT OCH DIREKT!? Enligt tidigare uppgift i tråden flyttade hon söderut 1,5 år efter mordet. Har du någon "säker källa" som påstår något annat?

Finns det någon som vet hur det verkligen ligger till?
Citera
2020-05-30, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
DIREKT OCH DIREKT!? Enligt tidigare uppgift i tråden flyttade hon söderut 1,5 år efter mordet. Har du någon "säker källa" som påstår något annat?

Finns det någon som vet hur det verkligen ligger till?

Det jag hört och läst är att hon flyttade samma sommar som mordet bara några veckor efteråt då hon lämpligt nog fått jobb?
Var BÅ ens på begravningen där PAJ tog på sig pojkvänsrollen även fast han och Eva inte var ihop, Eva skulle ju flytta och lämna Kramfors.
Paj största misstag var nog just att han tog på sig den rollen, Eva hade aldrig samma tankar som Paj. Kanske inbillade sig Paj att Eva älskade honom.
Citera
2020-05-31, 23:14
Medlem
Citat:
Det jag hört och läst är att hon flyttade samma sommar som mordet bara några veckor efteråt då hon lämpligt nog fått jobb?
Var BÅ ens på begravningen där PAJ tog på sig pojkvänsrollen även fast han och Eva inte var ihop, Eva skulle ju flytta och lämna Kramfors.
Paj största misstag var nog just att han tog på sig den rollen, Eva hade aldrig samma tankar som Paj. Kanske inbillade sig Paj att Eva älskade honom.

Eva mördades 25 september och om jag förstår dig rätt på grundval av de uppgifter du säger att du har ska BÅ ha flyttat från Kramfors i början/mitten av oktober - 87 någon gång. Jag kan inte säga emot dig, för jag vet inte SÄKERT. Om du har läst det i tråden behöver uppgiften inte vara mer tillförlitlig än den jag har. Du säger även att du har ”hört det” – hur ”säker” den källan är vet du bäst själv – ingenting jag kan ha någon uppfattning om.
Citera
2020-06-02, 21:18
Medlem
Citat:

Det är upp till dig om du väljer att tro på uppgifterna i nedanstående inlägg av "Ron.Frangu". Jag tror helt och fullt på att det stämmer.
Även om BÅ flyttade 1,5 år efter mordet kan givetvis mordet ha varit en stor anledning till varför hon valde att flytta. Huvudorsaken vet bara hon.

Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Jag tyckte dock att det var så pass viktigt att få fram det korrekta flyttdatumet när det gäller BÅ (eftersom ingen i tråden verkade veta detta med 100% säkerhet) så jag kontaktade Landsarkivet i Härnösand och bad dom kolla upp när hon flyttade från Kramfors. Det var hur enkelt som helst att få fram och jag hade ju hennes personuppgifter sedan tidigare vilket givetvis underlättade. Det kostade nånstans mellan 100- 200 kr att få fram hennes flyttuppgift.

Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Mitt senaste bidrag som hjälper tråden framåt är uppgiften om när Berit flyttade från Kramfors och det gjorde hon i mars 1989, d.v.s. 1,5 år EFTER mordet
Citera
2020-06-04, 13:52
Medlem
Majsargotts avatar
Har BÅ någonsin återvänt till Kramfors efter detta? Jag menar för att hälsa på åtminstone. Hon måste väl ändå ha släkt och vänner kvar där uppe? Eller kanske hade, det har ju gått rätt många år.
Citera
2020-06-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Har BÅ någonsin återvänt till Kramfors efter detta? Jag menar för att hälsa på åtminstone. Hon måste väl ändå ha släkt och vänner kvar där uppe? Eller kanske hade, det har ju gått rätt många år.

Det finns säkert dom som kan svara på den frågan – men som inte vill svara – eller kanske inte ens läser i tråden. Det som genomsyrar tråden i en viss grad är att personer (med några få undantag) som känner till en viss fakta av olika skäl inte vill delge den infon. Senaste exemplet är den person som hittade Evas anteckningsblock, men som inte ville tala om exakt var.

Självklart är det än mer allvarligt om man inte berättat allt man vet för polisen. Under tiden Patric Sellén granskade fallet för SVT upptäckte han mycket som han sade ”rädsla”. Delvis kan det handla om en rädsla att bli inblandad – bli kallad till förhör, kanske vittna … Det är tragiskt, men tyvärr är det nog så verkligheten ser ut i en del fall. Men jag tror att samvetet gnager, en själslig pina som gör sig påmind då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in