2020-05-27, 11:04
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Mytomanen yrar nu återigen om en 20%-ig smitta bland befolkningen. Troligtvis kommer provtagningen nu att "anpassas" så urvalet passar hans lögner
Källa: Nyhetsmorgon
Vilken av dem? Tegnell? Giesecke?
Citera
2020-05-27, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Skön replik som ju bara bekräftar mitt inlägg. Men det är du alldeles för korkad att begripa.
När amöbor som dig visar trynet så är det inte utan att man börjar fundera över om det här med demokrati är någon bra ide.

Håller med. Demokrati är inte alltid bra. Man behöver hårdhandskar ibland. I Sverige skulle det behövas nån som Putin så att alla svin som du hamnar i fängelse.
Citera
2020-05-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Vilka är alla dessa som skriker om lockdown?ä nu?
Några har jag sett men dom flesta verka ha åsikter om att vi har valt fel väg från början och borde ha varit mycket mer aktiva då.
Kontentan av ditt inlägg är hursomhelst att vilka åtgärder staten än tar så är det rätt, håller man inte med är man rasist och ska vara tyst.
Nu tar du bara på dig offerkoftan. Jag har aldrig någonsin pratat om rasism.

Jag har bara sagt att de som gapar högst i andra länder är samma sorts personer som gapar högst i Sverige.

Det finns ingen politisk koppling mellan att vilja ha lockdown eller inte. I USA och Tyskland så är det vänstern som vill stänga ner. Den gemensamma nämnaren finns någon annanstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Mytomanen yrar nu återigen om en 20%-ig smitta bland befolkningen. Troligtvis kommer provtagning en nu att "anpassas" så urvalet passar hans lögner
Källa: Nyhetsmorgon
Förvirringen är totalt. Det är allt från 30% till 5% har vi hört av FHM.
Provresultaten måste vara sista spiken i kistan för flockimmunitet fiktionen som de hittade på.
Det finns än idag inget vetenskapligt bevis för att Corona smittan ger immunitet hos de smittade.
Tvärtom, för varje dag som går kommer fler bekräftelser på att strategin varit i grund och botten felaktig utan vetenskaplig grund.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3JyKq9/forskare-snus-kan-skydda-mot-corona

Om svenskt snus skulle visa sig skydda mot corona, så får vi nog sätta fart på tillverkningen

Sverige är det enda landet i EU där snus får tillverkas och säljas. Undantaget står inskrivet i Sveriges anslutningsfördrag till EU. Förbudet gäller i och med EU:s tobaklagstiftning från 1992.

Som snusande dam så tycker jag det skulle vara fantastiskt lustigt förstås, om det vore just snuset i sig! (Och ganska ironiskt, eftersom det är förbjudet i EU, medan cigaretter är lagliga). 🤔

Däremot av vad jag läst av informationen från UK och Frankrike, så verkar det som om det kan vara just nikotinet i sig, som man tror står för den eventuella "skyddande" effekten. Isf går det lika bra med t.ex. nikotinplåster, som snus... Men vem vet, skall bli intressant att se den här "snusforskningen"!
Citera
2020-05-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vilken av dem? Tegnell? Giesecke?
Tegnell
Citera
2020-05-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nu tar du bara på dig offerkoftan. Jag har aldrig någonsin pratat om rasism.

Jag har bara sagt att de som gapar högst i andra länder är samma sorts personer som gapar högst i Sverige.

Det finns ingen politisk koppling mellan att vilja ha lockdown eller inte. I USA och Tyskland så är det vänstern som vill stänga ner. Den gemensamma nämnaren finns någon annanstans.
vad är den gemensamma nämnaren då ?
Tror du exempelvis att Björn Olsen är rysk medborgare eller Tove Fall har polsk härkomst ?
Prata tydlig så att vi kan svara på dina anklagelser.
Citera
2020-05-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Vilka är alla dessa som skriker om lockdown?ä nu?
Några har jag sett men dom flesta verka ha åsikter om att vi har valt fel väg från början och borde ha varit mycket mer aktiva då.
Kontentan av ditt inlägg är hursomhelst att vilka åtgärder staten än tar så är det rätt, håller man inte med är man rasist och ska vara tyst.

Haha exakt! Huvudet på spiken.

Tack.
Citera
2020-05-27, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Sverige är enda landet som inte gjort allt man kunde för att rädda sitt folk. Sverige har alltså blivit mest drabbat i världen i form av personer som dött och som kunde räddats. Sverige kommer dessutom drabbas mest ekonomiskt. Och det är det enda som är rättvist som kommer hända i detta land. Så att svin som du får ekonomisk smäll som hämnd för att de struntade i andra människor.
Imponerande att du får in så många fel på ett så kort inlägg, återigen Sverige är inte enda landet som inte stängt ned helt.
Citera
2020-05-27, 11:12
Medlem
20% smittade nu enl. Tegnell. Var, hur, när? Hela Sverige? Har mycket svårt att tro på detta. 8 000 000 människor av Sveriges befolkning bor faktiskt inte i Stockholm. Ingår inte heller 70+ i undersökningarna blir det ju missvisande resultat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Imponerande att du får in så många fel på ett så kort inlägg, återigen Sverige är inte enda landet som inte stängt ned helt.
Imponerande att du inte fattar ett skit när andra skriver. Ingen har sagt att sverige är enda landet som inte stängt ner helt. Man har sagt att sverige är enda landet som inte gjort allt för att stoppa srpridningn/för att rädda liv.
Citera
Medlem
Medelkasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Oavsett land, så är det samma grupp av människor som protesterar mot sitt lands åtgärder. Det är den populistiskt drivna gruppering som i normala fall hyllar Trump och SD.

I Sverige så motsätter ni er vår icke-lockdown.

Men era motsvarigheter i USA, de protesterar tvärtom emot lockdown.

Det som är gemensamt för dessa grupper är inte en tydlig vetenskaplig linje, utan det låga förtroendet för staten. Om Sverige hade haft en hård lockdown och hållit viruset stången, så hade ni ändå spytt galla över regeringen, och istället beskrivit dem som fascister som tagit er frihet ifrån er för ett virus som inte har någon spridning i Sverige.

Intressant, jag har funderat på det där tidigare. Jag tror inte gruppen som protesterar är fullt så homogen; väldigt många anti-JöK:are tycker förmodligen vår avsaknad av lockdown är bra, men istället för att uttrycka sitt stöd för Löfven et al så håller de förmodligen tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in