Citat:
Ursprungligen postat av
Inthemiddle
Vi umgicks dagligen från att vi var 13 år tills 19 ungefär sen bröt jag kontakten med henne. Hon var ingen snäll kompis precis...
Jag HOPPAS av hela mitt hjärta att hon inte döms till vård. Och jag HOPPAS verkligen att hon någonstans därinne lider som fan över vad hon gjort. Jag hoppas att det aldrig går över.
Tyvärr, om hon fortfarande är den Rebecka jag kände så mår hon troligtvis inte dåligt över händelsen. Hon mår nog bara dåligt över den situation hon hamnat i och att hon riskerar fängelse osv...
Jag lärde känna henne när hon kom till Stockholm.
Jag var själv i missbruk då och kan intyga att R ljuger något enormt om att hon inte tog mycket, enbart "testat" amfetamin.
Vi gick på mycket rave. Drack mycket alkohol och missbrukade vad vi kom åt. Amfetamin, E, mdma, bla bla o.s.v.
Hon manipulerade och ljög för alla, krossade vänskaper med sin drama.
Hon kunde vara superglad, rolig och vild vilket passade med hur jag ofta var.
Men tvärt slog de om till ilska eller att hon fick för sig att man raggade på hennes kille av intresse o.s.v.
Hon borde hos en vän till mig och lånade massor med pengar som aldrig betalades tillbaka. Stack därifrån och tog med sig mer än bara sina egna kläder och saker.
Jag gick in i behandling men R försvann.
Fick veta att hon flyttat från Stockholm så jag gick i många år och tänkte att hon kanske flyttade för att stila till sig och bli ren.
Sen samma kväll jag fick läsa om detta och när FB först skrev adressen.. kollade upp vilka som bodde där och när jag såg RGs namn började jag må illa och fick sån dålig magkänsla.
Att det var min gamla vän.
Är idag drogfri, psykisk ohälsa som så många andra, mamma till ett "gäng" kids varav de yngsta är i nära ålder med E och S.
Så detta sliter mig sönder och samman.
Jag som försökt se Rs oskuld i detta..
Men det går inte..
Hon låter mer och mer skyldig till allt.
Även om P är den som gjorde allt så stod hon passivt där utan att skydda lilla E, lilla S och A.
Som mamma skulle jag dö för mina barn, torteras.. så länge jag gjorde mitt yttersta för att hålla mina barn säkra och vid god hälsa.
Tänker massor av "tänk om.."
Tänk om vi hållit kontakten..
Jag kanske hade kunnat hjälpa R? Hjälpa barnen?
Faan jävla skit!