Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Fast det där är nog inte helt fel. Ingen är "naturligt immun mot SARS-CoV-2", som någon menade här, så det känns ganska rimligt att alla kommer bli smittade förr eller senare. Frågan är som sagt hur långt tidsintervallet blir.
Jag är själv förvånad över hur FÅ personer som smittats i Sverige. Gissningsvis handlar det om att svenskar är relativt sofistikerade och att de pga en fungerande utbildning förstår nyttan av att tvätta händerna ofta och att försöka hålla en någorlunda distans till andra människor. Frågan är om de som bor i Sverige tycker att den tillströmningen av nya smittade är acceptabel? Jag tycker personligen inte det, men jag är också medveten om att det sannolikt kommer bli likadant i andra länder som 'öppnar upp'. Jag hoppas jag har fel.
Men ursäkta, hur jävla dum får man bli? Jag har absolut inte tänkt vika mig för viruset. Jag gör allt jag kan för att jag om min familj inte ska smittas.
Viruset dör ut med denna inställning, man undviker inte viruset genom att ta emot det med öppna armar.
Det är du och människor som dig som dödar Sveriges alla äldre människor just nu!!! Du borde fan skämmas, det är DITT JÄVLA FEL att människor dör på löpande band. Det är inte mitt det ska gudarna veta för att jag undviker smittan, så att jag kommer inte att föra den vidare.
Jag ber till gud att du får ditt straff i sinom tid ditt jävla as till människa