2020-05-26, 22:22
Medlem
Gällande mordet på L*na Wesstr*m och den tidigare rättegången mot den på sannolika skäl mordmisstänkte St*fan Davidss*n vill jag framföra följande sagt⬇

Det är alltid en väldigt stor risk att närstående vittnar till den åtalades fördel [ SD ] ... inte minst, ger vaga uppgifter och även ljuger.

Exempel till ovan skrivet var sådana personer som JG [dödspolare till SD] HD's fader SOA och framför allt HD själv.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Den här tråden handlar mer och mer om helt ovidkommande saker som inte har med mordet på LW att göra. Så min undran är om tråden blivit kapad av några för att inläggen skall bli blaha-blaha och ta bort fokus på hur mordet kan ha gått till och hur den skyldige....... Synpunkter? Låt oss komma tillbaks att diskutera om MORDET på LW.

Det är värt att fundera på.
Citera
2020-05-26, 22:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Det är värt att fundera på.
Citat:
Den här tråden handlar mer och mer om helt ovidkommande saker som inte har med mordet på LW att göra. Så min undran är om tråden blivit kapad av några för att inläggen skall bli blaha-blaha och ta bort fokus på hur mordet kan ha gått till och hur den skyldige....... Synpunkter? Låt oss komma tillbaks att diskutera om MORDET på LW.

Det enda sättet att komma tillrätta med det är att hjälpas åt att anmäla alla inlägg som är OT!
Och inte bara hoppas att nån annain ska göra det 👍🏻
Citera
2020-05-26, 22:47
Medlem
[quote=MrBarnaby|71730634]

2018-05-14 23:34
SD öppnar jobbdatorn (för att komma åt PDF-dokumentet.

Du kan inte veta med säkerhet om det verkligen var SD i egen hög person som satt vid sin Laptop enligt den då aktuella tidpunkten klockan: 23:34:16 och till klockan 23:34:17, den enda säkerhet som finns i detta fallet är att du själv var på plats och med egna ögon kunde konstatera att det var❗SD som satt vid sin Laptop vid den då aktuella tidpunkten.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-26, 23:01
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Du kan inte veta med säkerhet om det verkligen var SD i egen hög person som satt vid sin Laptop enligt den då aktuella tidpunkten klockan: 23:34:16 och till klockan 23:34:17, den enda säkerhet som finns i detta fallet är att du själv var på plats och med egna ögon kunde konstatera att det var❗SD som satt vid sin Laptop vid den då aktuella tidpunkten.

Mvh/ @JokerMannen
Nej jag var inte på plats men det är det rimligaste utifrån tidslinjen i mitt inlägg och det SD skrev i TR-brevet och sedan min egen "källar- och amatörutredning" (ang 23.34-händelsen) förstås. Grabben ser faktiskt ut att ha något som nästan kan kallas alibi.

Angående "23:34:16 och till klockan 23:34:17", det är tiden när diverse "pryttlar" i cacheminnet accessades av webbläsaren när den aktuella webbsidan öppnades. Om man sedan bara läser ett dokument så påverkas inte cacheminnet, det ger alltså inga nya spårbara cachehändelser.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-26 kl. 23:27.
Citera
2020-05-27, 00:01
Medlem
Citat:

Javisst är det så. Det är mest ovidkomligheter nu. Går det att få veta något om kompletteringar och dylikt kring 17/6 så är det läge att titta in då igen.
Citera
2020-05-27, 01:24
Medlem
landbandys avatar
Att HD mådde urdåligt utav att SD och LW hade intimt umgänge förstår jag till 100% .

Men varför var det tvunget att LW skulle dö ifrån sina barn ?

Den som mördade henne kan ju inte själv ha några barn ,eftersom när man har barn så vet man hur barn skulle må om deras föräldrar skulle dö.....och det tär på samvete och empati ...att mörda då...typ vetskapen om barnens sorg ...

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-05-27 kl. 01:31.
Citera
2020-05-27, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja det med gymmet har jag inte mycket förslag om men något är det ju. Han kanske följde sin mästares instruktioner(HD-teorin) och planen som designats åt honom eller så var det hans egen plan. Men man vill ju tro att han hade något där som han behövde eller att han kanske än mer troligt behövde lämna något som han/HD skulle komma att behöva efter mordet på annan plats som han nu fick giltig anledning till att ha passerat. (De kan ha oroat sig mycket för mobiltrafikgranskning och de har definitivt lagt mycket tid på att tänka ut en plan som täcker nästan allt.) Ombyte eller vad det nu kan vara. Hämta mordvapen eller annat tycker jag känns osannolikt med tanke på att han inte borde ha någon anledning att gömma saker på gymmet innan brottet men inte alls omöjligt.
Du kan ha helt rätt där med alibi men då är det bra slarvigt att komma så sent som SD gjorde 14/5. Ville se upptagen och stressad ut?
JGs trappbesök blir ju också lite mer misstänkt från båda sidor när man inte skriver av honom som inblandad på förhand.

Det om Dalaans vittnesmål är ju intressant att diskutera som jag ser det: Man kan se det som du gjort ovan men med tanke på att de planerat så länge så måste de väl ha planerat för risken att brottet upptäcks väldigt tidigt och att polisen är på plats inom minuter. Jag tycker även att man ska tänka på den faktorn när man funderar på hur LW lurades till planket. Här kan jag inte tro att SD kan ha gått fram omaskerad till LWs hus och riskerat att bli sedd av vittnen. Jag tror att SD alternativt SD+HD väntade bakom planket. Alltså måste de då ha använt sig av något annat sätt, chattprogram, förbestämt möte eller vad det nu kan ha varit. Om jag har rätt vill säga.
Jag tror att HD tog sig tillbaka till bostaden omgående med skyddskläder, mordvapen osv dumpade till SD som cyklar iväg en vända för att göra sig av med det mest akuta bevismaterialet, kanske nånstans nära gymmet, innan han återvänder till villan. Är han ens blodig? Behöver inte vara det om han inte mördat LW fysiskt och även om han deltog/ensam mördade så kan ha haft bra skyddskläder och haft ombyte och möjlighet till rengöring av sig själv någonstans längs vägen till gymmet. Han garderar sig självklart ändå med tanke på allt han/HD läst om blodspår som bevisning etc.

Ja man kan med den teorin i skallen se ganska annorlunda på HDs "orolig" eller vad det nu var hon skrev när SD satt och raderade på mobilen. Men varför han gjorde det kan man inte heller veta. Skulle verkligen dessa superplanerare göra ett sådant klantigt misstag i chatt som de visste skulle granskas av polis. Kan vara del av allt flyttande av fokus till SD.
Tråddeltagare kan man sitta och skriva om resten av livet om man önskar det, så mycket infiltration i perioder och vissa har varit närvarande under hela utredningen med sin hat- och flytta fokuskampanjer riktade mot LWs person. Äckligt men man förstår ändå att de använder just henne då hon både är central och någon som är hatad och föraktad av dessa trådskribenter.
IB: Om nu han "vet" att det var någon annan så undrar man ju om HD t.ex skulle ha kunnat berätta det själv utan att IB varit tvingad enligt lag att informera polis. Kan hon ha anlitat honom under häktningen av SD och därmed tvingat IB till tystnadsplikt? Någon juridiskt kompetent kan förhoppningsvis bena ut den frågan, när är IB tvungen att hålla det han eventuellt vet hemligt?

Ja allt kan vara som du skriver men det kan också vara en fabricerad historia som använts i manipulativt syfte mot LW. Narcissister gillar nog inte att prata om sin egen död alltför mycket förutom när de trär på offerkoftan och hotar med självmord för att vinna poäng hos "vanliga". Vi har bara paret D som grundkälla till denna historien så någon trovärdighet har det enligt mig inte alls.

....allt endast spekulationer.....

Om "vittnesmålet" bara kommer från dem själva (med utvikelse genom LW som hade motiv att ta upp det med myndigheter) så är det om du säger, att betrakta som "prat" i och för sig.
I sitt sammanhang kan man få det till att vara en pusselbit men inte särskilt belysande..
Har inte JG också vittnat därom? Undrar hur han bedömer deras prat, han som känner dem ingående.
Senast redigerad av Moschata 2020-05-27 kl. 03:02.
Citera
2020-05-27, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Att HD mådde urdåligt utav att SD och LW hade intimt umgänge förstår jag till 100% .

Den som mördade henne kan ju inte själv ha några barn ,eftersom när man har barn så vet man hur barn skulle må om deras föräldrar skulle dö.....och det tär på samvete och empati ...att mörda då...typ vetskapen om barnens sorg ...

(Spekulation)

"Den som mördade henne kan ju inte själv ha några barn".

Menar du att den misstänkte inte borde vara misstänkt (eftersom han har barn)?
Citera
2020-05-27, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Här skulle man kunna tolka det som att det är en felskrivning som ändrats i efterhand? Dock är jag så säker på att jag hört det, inte läst det.

Så här sa han under rättegången.

https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445

8 apr 2020 11:33
Advokaten menar att 45-åringen har en förmåga att skämta på ett ofta ganska plumt sätt, men samtidigt har han varit stoisk i sitt sätt.
- Sen vet ju han att han inte var den som mördade Lena, säger Ingvar Backman.
Citera
2020-05-27, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

(Spekulation)

Om du skulle ha rätt här så skulle antalet
mord minska drastiskt, men tyvärr så...........
Citera
2020-05-27, 09:24
Medlem
StudebakerHog666s avatar
[quote=JokerMannen|71730931]
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby

Mvh/ @JokerMannen

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej jag var inte på plats men det är det rimligaste utifrån tidslinjen i mitt inlägg och det SD skrev i TR-brevet och sedan min egen "källar- och amatörutredning" (ang 23.34-händelsen) förstås. Grabben ser faktiskt ut att ha något som nästan kan kallas alibi.

Angående "23:34:16 och till klockan 23:34:17", det är tiden när diverse "pryttlar" i cacheminnet accessades av webbläsaren när den aktuella webbsidan öppnades. Om man sedan bara läser ett dokument så påverkas inte cacheminnet, det ger alltså inga nya spårbara cachehändelser.

Är det bara jag som tror att SD hinner cykla mellan BP och hemmet för att göra vad det nu är som görs 23.34.16-23.34.17?
Växlarna är ju fixade sen nån vecka tillbaka...😏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in