Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Lol, först avfärdar du alla uppgifter ifrån FMH med att det "spelar ingen roll", sedan försöker du att ändå att bygga din argumentation på uppgifter just från FHM,. Du ser inget problem med det?
Sedan förstår jag inte varför du har så svårt att räkna bakåt ifrån den nuvarande vecka 22 för att förstå att mycket har hunnit hända sedan vecka 13-15.
FHM är, som jag tidigare skrivit i inlägg, inga propagandister. De arbetar med ordentliga säkerhetsmarginaler och med försiktighet när de uttalar sig. Det gör jag inte här, och nästan ingen annan här heller för den delen.
Äpplen och päron.
Jag lyssnar inte på FHM, men sakargumentet handlade dock om vad de presenterade.
Varför räknar du från v13? Kan du peka ut vart FHM har ens sagt det. De säger klart och tydligt att proven är från V 18 (27 April) och beskriver läger under ett par tidigare veckor, som mitten av April.
Vart får du v 13-15 ifrån?
Försiktighet och säkerhetsmarginaler?
De har presenterat fel dödssiffra dagligen på deras PK, de blir förvånade för alla motfrågor som de utländska journalisterna frågar, t ex varför har Sverige flest döda per capita per dag, vilket de stod som stolpskott och inte visste.
Hur kan man ens skydda FHM?