2020-05-26, 18:02
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Att dela vid leder tar inte många minuter, huvudet lite trixigare. Kan han ha gjort det tidigare? Sommarjobb hos en slaktare t.ex, det görs på samma sätt med en människokropp som med en gris eller ett får.
Och du... lukt/doft är inte magi, det är avsatta kemiska föreningar som avger doftmolekyler, som receptorer i näsa eller nos kan fånga upp. Inte svårare att städa bort än något annat. Kadaverin, som exempel, är vattenlösligt. Spola ordentligt med duschslangen, kadaverinet bortspolat och resten tar badrumsventilationen snabbt hand om.
Den här pojken är ingen yrkeskriminell som planerat det perfekta mordet. Golvet i hans dusch visar att han inte är så bra på att stycka, fullt med knivskador. Och han har inte haft något bra medel mot likdoft hemma. Hundarna visade på sängen och i garderoben samt på vinden.
När det hände visste han inte hur lång tid det skulle dröja innan polisen kom. I hans huvud hade han troligen väldigt bråttom att bli av med kroppen.
Citera
2020-05-26, 18:03
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
MC-folket är där för att demonstrera mot mäns våld mot kvinnor och barn och ska ha sagt till media att de.planerar att vara där hela veckan.
Förståtr att de klädför sig i orange!

Fint, tack👍

Et vanligt gäng som viser sympati med Wilma og hendes pårørende, flot!
Citera
2020-05-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Så vitt jag vet har man jobbat systematiskt med undersökningen av lägenheten. Dvs. man har tagit rum för rum, väldigt försiktigt. Man har inte rusat in o rotat i kökslådor o nattduksbord, öppnat garderober o dragit ut väskor o letat innehåll. När man först inledde undersökningen så letade man för det första inte efter en kropp. Man letade efter livstecken av Wilma. Innan teknikerna börjar med att öppna lådor och rota efter bevis måste man dokumentera hur platsen såg ut innan man börjar själva arbetet. Sedan går man steg för steg, rum för rum och säkrar bevis. Att det låg ett huvud i en kabinväska i garderoben är det nog inte många som anar. Så 19:e när man först var på plats dokumenterade man hur lägenheten såg ut, 20:e undersökte man rum för rum (osäkert om man gick igenom sovrummets innehåll denna dagen). Nästa gång man gick in i lägenheten (den 28:e) hade huvudet börjat lukta.

Säger polisen ja att dom tog det så försiktigt att dom missade huvudet i garderoben i 9 dagar. Men dom går in i full mundering och kan alltså gå fort fram om dom vill. Dom kontaminerar ingenting i sina skyddskläder, så deras förklaring är bullshit ingenting annat. Tjänstefel är vad det kallas för.

Trots att en mängd blodspår tidigt påträffats i parets gemensamma bostad dröjde det till den 28 november
Senast redigerad av Browser 2020-05-26 kl. 18:06.
Citera
2020-05-26, 18:06
Medlem
Finns det någon livestream från rättegången/videoklipp?
Citera
2020-05-26, 18:07
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
felpost
Ehhh vet inte varför du raderar detta inlägg? Läste fel? Kamera som visar skor bör ju ha rätt? Kvitton kan man ju få tag i på olika sätt
Citera
2020-05-26, 18:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det är inte Tischos bilar utan hans pappas. Eller om han lånat av nån kompis. Eller tagit jobb-bilen. Svårt då att göra så luktfritt rent om inte bilägaren är med på det.

Det var någon här i tråden som arbetade med att stoppa upp djur (tror jag) men som skrev att man teoretiskt kan transportera kroppsdelar i ex tät plastbox med tättslutande lock och med vatten i, då skulle det vara luktfritt. Kanske kan kuddstoppningen vara blöt från det?? Men så smart verkar inte T vara, känns mest som extrem tur i en riktig psykos.....ibland, ibland inte.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Precis, Aftonbladet bambambi😜 påminde dig ju, nu får du läsa igen, t trampade i blodet, det var iaf nytt..
Hans föräldrar lyste med sin frånvaro,om jag nu fattade det hela rätt...
Hade lite distans fika med en granne 😂😂
Ja nu har jag läst, fett blir nog ”bra” rent rättsligt och förhoppningsvis hittas resterande av kroppen framöver.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Precis, Aftonbladet bambambi😜 påminde dig ju, nu får du läsa igen, t trampade i blodet, det var iaf nytt..
Hans föräldrar lyste med sin frånvaro,om jag nu fattade det hela rätt...

Nä dom fanns där idag. Berörda och med tårar i ögonen.

Det är mer än T kunnat uppvisa.

Även om han nu vore oskyldig och ville till sin älskade (med hjälp av en OD av parfym, hudkräm, saft) så borde han som vilken normal människa som helst kunnat klämma fram en ynka liten tår när han får höra vad hans älskade fått utstå i lägenheten...

Men inte Thug Tishko Life

Frånvaron är ju mycket talande....
Citera
2020-05-26, 18:10
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Säger polisen ja att dom tog det så försiktigt att dom missade huvudet i garderoben i 9 dagar. Men dom går in i full mundering och kan alltså gå fort fram om dom vill. Dom kontaminerar ingenting i sina skyddskläder, så deras förklaring är bullshit ingenting annat. Tjänstefel är vad det kallas för.

Jag har ingen aning om hur polisarbete fungerar eller hur det fungerat i andra liknande fall. Men såklart är det lätt att säga att de BORDE gjort på ett visst sätt med facit i hand. Sen kan jag tycka att det hade varit allvarligare om det nu faktiskt visade sig att man kunnat rädda Wilmas liv om man agerat fortare men så var trots allt inte fallet. Jag tror ju dock att de kollade utrymmen där en hel KROPP skulle fått plats första dagen de var där för att säkerställa att han inte bundit fast henne medvetslös i en garderob eller något liknande. Men som sagt ett huvud i en kabinväska är förmodligen inte det första man letar efter.
Citera
2020-05-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nä dom fanns där idag. Berörda och med tårar i ögonen.

Det är mer än T kunnat uppvisa.

Även om han nu vore oskyldig och ville till sin älskade (med hjälp av en OD av parfym, hudkräm, saft) så borde han som vilken normal människa som helst kunnat klämma fram en ynka liten tår när han får höra vad hans älskade fått utstå i lägenheten...

Men inte Thug Tishko Life

Frånvaron är ju mycket talande....
Läste att han satt där snäll dom en korgosse med händerna knäppta fint i knät...
Blir spyfördig...
Citera
2020-05-26, 18:13
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om hur polisarbete fungerar eller hur det fungerat i andra liknande fall. Men såklart är det lätt att säga att de BORDE gjort på ett visst sätt med facit i hand. Sen kan jag tycka att det hade varit allvarligare om det nu faktiskt visade sig att man kunnat rädda Wilmas liv om man agerat fortare men så var trots allt inte fallet. Jag tror ju dock att de kollade utrymmen där en hel KROPP skulle fått plats första dagen de var där för att säkerställa att han inte bundit fast henne medvetslös i en garderob eller något liknande. Men som sagt ett huvud i en kabinväska är förmodligen inte det första man letar efter.

Men finner man blodspår så går man framåt i spårsäkringen samt letar i varenda jävla utrymme. Du förstår väl att det är en slapp förklaring av polis och åklagare att man inte letade efter huvudet som om vi visste ju inte att ett huvud fanns där. Nu har det inte påverkat fallet nämnvärt, men det kunde kanske varit avgörande så det är klantigt ingenting annat.
Citera
2020-05-26, 18:14
Medlem
valleros avatar
Citat:
Så vitt jag vet har man jobbat systematiskt med undersökningen av lägenheten. Dvs. man har tagit rum för rum, väldigt försiktigt. Man har inte rusat in o rotat i kökslådor o nattduksbord, öppnat garderober o dragit ut väskor o letat innehåll. När man först inledde undersökningen så letade man för det första inte efter en kropp. Man letade efter livstecken av Wilma. Innan teknikerna börjar med att öppna lådor och rota efter bevis måste man dokumentera hur platsen såg ut innan man börjar själva arbetet. Sedan går man steg för steg, rum för rum och säkrar bevis. Att det låg ett huvud i en kabinväska i garderoben är det nog inte många som anar. Så 19:e när man först var på plats dokumenterade man hur lägenheten såg ut, 20:e undersökte man rum för rum (osäkert om man gick igenom sovrummets innehåll denna dagen). Nästa gång man gick in i lägenheten (den 28:e) hade huvudet börjat lukta.
Så de trippade fram försiktigt i lägenheten (som var full av bevis) för att "säkra bevis" utan att titta nånstans - för de letade efter "livstecken av Wilma"?
För att sedan vänta över en vecka innan tekniker släpps in? Låter inte alls "systematiskt" utan snarare inkompetent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in