2020-05-26, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Nu kan jag inte hålla mig från att göra inlägg längre (trots att jag förstår hur långsökt detta låter.) Jag har följt denna tråd i ett par dygn och läst FUP i omgångar men är som nämnt nyligen insatt i detta.

Jag har försökt förstå mig på den misstänktes sätt att tänka och vad jag känner är detta ingenting han direkt är van vid, men jag blev ändock förvånad över hur "välstädat" det såg ut att vara innan de faktiskt fick fram den stora mängd blod som ses när de undersökt ordentligt.
Jag har en gissning i hans psykopatiska drag (vad jag själv har känslan av alltså kring hans klassiska beteende inom psykopati) och de är att han förmodligen fått en kick i att polisen kört hem honom samma kväll som han mördat W. Det i sin tur leder hans storhetsvansinne eller grandiosa självbild till att "Fan, jag fixar det här, så osmarta. Nästan tagen på bar gärning, jag kommer komma undan med detta."

Det i sin tur leder till det jag känner är kanske relevant? Vet inte om jag själv skapar en ny konspirationsteori efter att i flera dygn levt i telefonen för att följa tråden här och läsa FUP. Hur som haver har jag googlat mängder med saker nu, för att försöka förstå hur han tänkt. För jag kan inte förstå hur han haft den extrema tur att lyckas gömma undan en hel kropp. (Jag tror alltså, eller får känslan av att W i övrigt är hel. Kanske för det blivit för jobbigt att fortsätta, inte för det är direkt äckligt eller han blir ledsen utan för han känner sig "för fin" för de skit jobb han inser att hans första tanke innebar.) i allafall så som en psykopat i min erfarenhet skulle kunna resonera.

Jag har alltså, för att äntligen komma till min poäng i de här inlägget hittat en tråd på ett annat forum från Juni 2013 efter att googlat "Hur får jag bort blod från golv?" och det är.. Ett läskigt sammanträffande att de förekommer skämt där om att de minsann hade gömt liket i garderoben för där brukar ju gäster oftast inte titta. Efter att de sagt att skämtsam sagt att om det förmodligen ligger ett lik i gödselstacken nu.

Detta kan vara mitt egna huvud som skapar en idé kring dessa nycklar till en brukare som han hade han haft hemma hos sig? Och jag minns vagt att någon nämnt att denna dam(?) bott på landet. Finns det en gödselstack där? Någon som vet?
Jag vet att det är högst osannolikt och flummigt och troligen min önskan att W ska hittas för friden skull som påverkar. Men.. Jag kan inte släppa magkänslan kring, i såfall, detta bisarra (?) sammanträffande?

Jag länkar forumet. Så kanske ni kan skapa eran känsla..?
https://www.bukefalos.se/threads/fa-bort-blod-fran-trae.1193071/

Nu efter en stund förstår jag yttligare att detta är förstås väldigt osannolikt men kan fortfarande inte riktigt släppa det, någon som varit in på länken och skapat en egen uppfattning?
Citera
2020-05-26, 17:49
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Nej det märks att du inte är insatt. Därför förstår du itne heller varför kroppsdelen hittades så sent. men så är det med idioter, du är så jävla dum i huvudet att du itne ens förstår själv hur jävla tappad du är. Det är ofta så med idioter. Skönt för dig, not so much för oss.

Att man sett lite Hollywood-filmer innebär inte på något vis att man kan någonting om hur verkligheten fungerar. Men det är bortom ditt kapacitet att förstå.

Så förklara gärna varför det var helt normalt att polisen missar ett huvud i en väska vid de första "undersökningarna" av lägenheten. Men du är för upptagen med att idiotförklara mig (som själv säger sig vara oinsatt) för att vara oinsatt. Idiot!
Citera
2020-05-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lady-C
Bild på Tishkos handskrivna lapp från cellen:
https://newsonthegotoday.com/id9q3p

.
Citera
2020-05-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Svenska polisen är (till stora delar) inkompetent är det enkla svaret.
Att man lyckas missa Wilmas huvud i en väska på brottsplatsen (tills Tyskarna kom med likhund) säger ju allt.

Är inte insatt i detta fall, men detta med att svenska polisen inte har tillgång till likhundar förbryllar lite. I fallet Kim Wall (som jag var insatt i) så användes just svenska likhundar för att hitta Walls kvarlevor i vattnet via båt - något som fick mycket uppmärksamhet och beröm i media.
Men de hundarna har kanske pensionerats och ersatts med något betydligt viktigare som en genusavdelning...

Det är skit och det handlar säkert om kostnader och besparingar. I dag finns alltså ingen renodlad likhund inom svensk polis. Det är mer än bedrövligt. Vi är snart på u-landsnivå. Polisen bör ha renodlade kadaverhundar och inte vanliga kriminaltjänsthundar. Jag har aldrig begripit varför man tränar hundar på mer än ett specialområde.
Citera
2020-05-26, 17:53
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Så förklara gärna varför det var helt normalt att polisen missar ett huvud i en väska vid de första "undersökningarna" av lägenheten. Men du är för upptagen med att idiotförklara mig (som själv säger sig vara oinsatt) för att vara oinsatt. Idiot!
Sök på nätet efter svaret, tex efterlyst tog upp det, gw Persson tog upp det m.m
Så får du svar från direkt källa ist
Du skriver att du inte är insatt i fallet men klagar ändå på hur polisen jobbar/jobbat 🤔
Rimmar inte bra
Senast redigerad av Bambambi 2020-05-26 kl. 17:56. Anledning: Tillägg
Citera
2020-05-26, 17:54
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Att dela vid leder tar inte många minuter, huvudet lite trixigare. Kan han ha gjort det tidigare? Sommarjobb hos en slaktare t.ex, det görs på samma sätt med en människokropp som med en gris eller ett får.
Och du... lukt/doft är inte magi, det är avsatta kemiska föreningar som avger doftmolekyler, som receptorer i näsa eller nos kan fånga upp. Inte svårare att städa bort än något annat. Kadaverin, som exempel, är vattenlösligt. Spola ordentligt med duschslangen, kadaverinet bortspolat och resten tar badrumsventilationen snabbt hand om.
Det vet du för att du brukar stycka koppar med en slö kniv? Hur fick han isär bålen? Du tror inte polisen kollat upp om han har några styck kunskaper? Du underskattar en hundnos.
Citera
2020-05-26, 17:54
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Om likhundarna nu inte markerade i hans bilar, kan han ha tvättat rent dom så pass bra?
Eller är detta omöjligt att tvätta bort så hundarna missar om han fraktat kroppen någonstans?

I så fall borde han ju styckat och dumpat kroppen i anslutning till hemmet.
Det är inte Tischos bilar utan hans pappas. Eller om han lånat av nån kompis. Eller tagit jobb-bilen. Svårt då att göra så luktfritt rent om inte bilägaren är med på det.
Citera
2020-05-26, 17:56
Medlem
Citat:

Det är inte alls normalt och det tonar dom ner så gott det går. Man letar inte överallt bevisligen utan hafsar sig igenom en misstänkt brottsplats. När dom väl finner huvudet stinker det så mycket att dom inte kan missa det. Man tar bort huvudet så inte likhundens nos dränks av stanken så likhunden kan utföra det arbete den är där för. Ingen kan försvara polisens klantiga utförande mer än polisen själva.
Citera
2020-05-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Att dela vid leder tar inte många minuter, huvudet lite trixigare. Kan han ha gjort det tidigare? Sommarjobb hos en slaktare t.ex, det görs på samma sätt med en människokropp som med en gris eller ett får.
Och du... lukt/doft är inte magi, det är avsatta kemiska föreningar som avger doftmolekyler, som receptorer i näsa eller nos kan fånga upp. Inte svårare att städa bort än något annat. Kadaverin, som exempel, är vattenlösligt. Spola ordentligt med duschslangen, kadaverinet bortspolat och resten tar badrumsventilationen snabbt hand om.
Enligt Leif GW tar det ca 6 timmar att stycka en människokropp för såna som inte gjort det förr. Jag vet inte om det är sant eller inte. Jag själv har inte ens varit i närheten av sådant hantverk så jag har inte en aning. Men kan tänka att det är lite besvärligt. Men om det enbart är exvis huvud och ben man skiljt från torson - så går det ju lite snabbare.
Citera
2020-05-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Sök på nätet efter svaret, tex efterlyst tog upp det, gw Persson tog upp det m.m
Så får du svar från direkt källa ist
Precis, Aftonbladet bambambi😜 påminde dig ju, nu får du läsa igen, t trampade i blodet, det var iaf nytt..
Hans föräldrar lyste med sin frånvaro,om jag nu fattade det hela rätt...
Citera
2020-05-26, 18:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Nu efter en stund förstår jag yttligare att detta är förstås väldigt osannolikt men kan fortfarande inte riktigt släppa det, någon som varit in på länken och skapat en egen uppfattning?

Jag har inte varit inne på länken, men om T nu "var för fin" för att skita ner sig med mer styckning (än huvudet), vilket inte alls är otänkbart, men varför skulle han då skita ner sig i en gödselstack?? Samt att jag tror att bondgårdar nuförtiden har dessa under jord, eller i stora behållare så att de blir till tjockflytande vätska. Om det nu fortfarande förekommer gamla gödselstackar i Sverige, så töms ju dem manuellt (grävskopa) till våren, så då bör likdelarna ha kommit fram vid detta laget, åtminstone skelettdelar.

Med tanke på T:s skador på kroppen, skrapmärken, blåmärken etc så tror jag på något mindre utrymme i närheten av hemmet, smal kulvert, grotta, någon slags ruin, andra-världskriget-lämning.....
Citera
2020-05-26, 18:00
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:

Så vitt jag vet har man jobbat systematiskt med undersökningen av lägenheten. Dvs. man har tagit rum för rum, väldigt försiktigt. Man har inte rusat in o rotat i kökslådor o nattduksbord, öppnat garderober o dragit ut väskor o letat innehåll. När man först inledde undersökningen så letade man för det första inte efter en kropp. Man letade efter livstecken av Wilma. Innan teknikerna börjar med att öppna lådor och rota efter bevis måste man dokumentera hur platsen såg ut innan man börjar själva arbetet. Sedan går man steg för steg, rum för rum och säkrar bevis. Att det låg ett huvud i en kabinväska i garderoben är det nog inte många som anar. Så 19:e när man först var på plats dokumenterade man hur lägenheten såg ut, 20:e undersökte man rum för rum (osäkert om man gick igenom sovrummets innehåll denna dagen). Nästa gång man gick in i lägenheten (den 28:e) hade huvudet börjat lukta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in