Citat:
Ursprungligen postat av
Ringmuskeldoft
Är det svårt att sova gott om natten när du vet att man inte gör allt man kan för att rädda liv ?
Till exempel administreras inte den mycket potenta och vida tillgängliga medicinen Ivermectin !
• Ivermectin is an inhibitor of the COVID-19 causative virus (SARS-CoV-2) in vitro.
• A single treatment able to effect ~5000-fold reduction in virus at 48 h in cell culture.
Inte heller Klorokinfosfat som tillsammans med Zink har visat sig rädda hundratals liv i andra länder, speciellt i Indien har väldigt många liv räddats. Men i Sverige har man på mycket olustiga grunder hindrat läkare från att sätta in medicinen till COVID19 patienter.
Det billiga läkemedlet Klorokin där det inte finns stora pengar genom patent att tjäna blir helt plötsligt big no no... Däremot pushar man för det Remdesivir med tveksam effekt där det finns stora pengar att tjäna för läkemedelsbolaget.
Klorokin och Zink + intravenös C-vitamin skulle vid tidig insättning kunnat rädda många svenska liv, studierna och de beprövade erfarenheterna talar sitt tydliga språk.
Är det inte dags att ni läkare slår näven i bordet och vägrar att deltaga i detta spel vars syfte inte är att rädda liv i första hand. Ni behöver knappast oroa er för att bli arbetslösa, men eran feghet inför socialstyrelsen väger visst tungt. Heder åt de fåtal läkare som vågat trotsa överheten, de kan sova gott om natten...
Jag skulle vrida mig av ångest varje natt om jag var en del i detta.
Hej,
Förstår du hur kränkande ditt inlägg är mot mig? Tror du på fullaste allvar att alla läkare i Sverige som kämpar och gör sitt allra bästa för att rädda liv i denna pandemi på något tvistat sätt undanhåller effektiva mediciner?
Du behöver läsa på lite innan du uttalar dig så tvärsäkert och kränker mig och alla som arbetar så hårt för att hjälpa till.
En studie in vitro (i cellkultur i ett provrör) säger inte på något sätt att det är effektivt och säkert på människor.
Man kan odla upp SARS CoV-2 och sedan hälla i klorin eller något gift och påvisa 100% effektivitet mot viruset.
Klorin eller gift är inte lämpligt som läkemedel. Förstår du?
Ivermectin är ett antiparasit läkemedel som används f f a i veterinärmedicin och har hittills inte bevisat någon effekt mot SARS CoV-2 i klinisk prövning.
Klorokinfosfat/hydroxiklorokin har hittills inte heller bevisad effekt mot SARS CoV-2 i klinisk prövning.
Tvärtom har Lancet publicerat en väldigt stor studie där man påvisat högre dödlighet hos covid-19 patienter som behandlats med Klorokinfosfat/hydroxiklorokin så det är helt tvärtom mot vad du påstår.
Studien talar för att Klorokinfosfat/hydroxiklorokin-behandlingen har kostat liv. Amerikanska FDA har utfärdat en varning och WHO har avbrutit en klinisk prövning. Förstår du?
Jag har nyligen skrivit om detta men jag antar att du inte läst det. Jag har även vid flera tillfällen skrivit om intravenös vitamin-c behandling. Läs gärna mina inlägg så att du lär dig något.
Det är helt ok att inte ha kunskap. Det är därför jag är här för att hjälpa till att svara på frågor. Men det är
fullständigt oacceptabelt att kränka på det sättet som du gör.