2020-05-26, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
"Noen skrev at hvis man har tvillingsim i en annen telefon, så kan den som har tvillingsim i den andre telefonen lese meldinger og følge med på innkommende og utgående anrop til og fra den telefonen som har det hoved-simkortet"

I så fall kan noen som var på det stedet der den telefonen med tvillingsim-kortet var ha hatt mulighet til å følge med på AEs telefonsamtaler og kunne dermed vite at telefonsamtalen ble avsluttet kl 9:16. Og vedkommende (hvis denne hadde fulgt med på AEs samtaler) kunne deretter tatt seg inn i huset og angrepet AE.

Eller 1 person fulgte med på AEs samtaler fra telefon med tvillingsim og ga beskjed til GM om at telefonsamtalen var avsluttet kl 9:16

🤣✏️
Hva er ditt poeng med dette svaret? Åja, du redigerte bort alle ev?
Citera
2020-05-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hva er ditt poeng med dette svaret?
Jeg strøk alle ev (i all vennskapelighet)
Citera
2020-05-26, 15:06
Medlem
Citat:
Jeg strøk alle ev (i all vennskapelighet)
Ja, jeg oppdaget det plutselig Det var svært vennlig av deg

Vet noen med sikkerhet at det eksisterte et slikt tvillingsimkort på forsvinningstidspunktet og vet noen med sikkerhet at et slikt tvillingsimkort var i bruk i en annen telefon enn AEs telefon?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-26 kl. 15:09.
Citera
2020-05-26, 15:09
Medlem
Citat:
Takk! Hva er bedre å skrive?
Det får du nesten finne ut av selv... et hett tips er å se hvordan andre skriver. Nå er det vel også sånn at rigging av åsted er veldig sannsynlig, og da er det på tide å snevre inn antall teorier/motiver/gjerningsmenn. Eller har du lest for mye melkekartong påskenøtter?
Citera
2020-05-26, 15:09
Medlem
Citat:
Takk! Hva er det bedre å skrive?
Vippser du de 100 kronene i dag da eventuelt?
Tar du Monero?
Citera
2020-05-26, 15:12
Medlem
Jeg høyner med 1000.
Citera
2020-05-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Det får du nesten finne ut av selv... et hett tips er å se hvordan andre skriver. Nå er det vel også sånn at rigging av åsted er veldig sannsynlig, og da er det på tide å snevre inn antall teorier/motiver/gjerningsmenn. Eller har du lest for mye melkekartong påskenøtter?
Takk! Jeg skal se på hva andre har skrevet. Melkekartong-påskenøtter har jeg gått glipp av da jeg ikke drikker melk. Det skal jeg se på neste påske.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Tar du Monero?
Ja takk!
Citera
2020-05-26, 15:19
Medlem
Citat:
Stemmer også dette?
"Noen skrev at hvis man har tvillingsim i en annen telefon, så kan den som har tvillingsim i den andre telefonen lese meldinger og følge med på innkommende og utgående anrop til og fra den telefonen som har det hoved-simkortet"

I så fall kan ev noen som ev var på det stedet der den telefonen med tvillingsim-kortet var ha hatt mulighet til å følge med på AEs telefonsamtaler og kunne dermed vite at telefonsamtalen ble avsluttet kl 9:16. Og vedkommende (hvis denne hadde fulgt med på AEs samtaler) kunne ev deretter tatt seg inn i huset og angrepet AE.

Eller ev 1 person fulgte med på AEs samtaler fra telefon med tvillingsim og ga ev beskjed til GM om at telefonsamtalen var avsluttet kl 9:16?

(Noen her på FB nevnte en mulighet for tvillingsim i en annen telefon, men jeg vet ikke om det er fakta og jeg vet ikke om det var slik med en ev tvillingsim på forsvinningstidspunktet).

Kan den som har tvillingsim i sin telefon høre (avlytte) de telefonsamtalene som er på den telefonen med hovedsimkortet?

Nei
Citera
2020-05-26, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Nei
Takk! Er det ikke da veldig upraktisk med tvillingsimkort for de som selv har to telefoner og bruker tvillingsimkort i den ene telefonen sin?
Citera
2020-05-26, 15:24
Medlem
Citat:
Hei

Engasjement er nødvendig når så store deler av hylekoret hyler i én retning, og det er minst like sannsynlig at TH er uskyldig som skyldig.

Norsk historie er full av eksempler på at pressen glemte å stille kritiske spørsmål til politiet.

Liland-saken er et godt eksempel.

Og for alle som stoler på at politiet vil gjøre jobben sin, er dyktige - og er fri for bekreftelsestendenser, anbefaler jeg sterkt at dere ser Scandinavian Star-dokumentaren på NRK.

Basert på det vi vet nå, kan ikke TH være skyldig med mindre

A. Morgentelefonen(e) fra AEH er falske

B. TH er mye mer skrudd i hodet enn noen har sannsynliggjort til nå (og da holder det ikke å komme med en diagnose man nettopp har funnet i en psykologibok)

C. TH befant seg i en betydelig svakere forhandlingsmessig posisjon over for AEH enn hva som er fremkommet i media.

Sagt med andre ord:

Ingen miliardærer dreper sin kone på grunn av faren for å miste halve kongeriket.

Man går heller til byens beste advokater og forhandler frem en løsning.

Hvis hun vet om noe kriminelt om deg, som hun truer med å avsløre, bruker du samme løsning og ender opp med en NDA, som gjør deg like trygg.

I det hele tatt planlegger du ikke drap på din kone i et halvt år, og til og med trekker inn medhjelpere, med mindre du er i en situasjon mentalt eller økonomisk som er langt mer dramatisk enn den som er fremkommet i media.
Det du argumenterer med på punkt B og til slutt her er typisk når man ikke vet noe om psykopater/narsissister eller forsøker å tåkelegge at de eksisterer. Kriminalhistorien er full av tilsynelatende normale mennesker som som begår både planlagte og grusomme drap. Dette har ikke noe med feilslått hobbypsykologi å gjøre. En taushetserklæring vil ikke tilfredsstille disse menneskenes behov for å straffe noen og hevne seg på dem. Om man ser på konedrap i historien så kan det være nok å ville gå fra mannen.
Om du beskylder andre for å drive med hobbypsykologi og trekke konklusjoner ut fra det, så må jeg si du gjør det samme. Hvilke argumenter har du for at TH må være et fullstendig rasjonelt menneske som bare har behov for å føle seg trygg? Ektepakten?
Citera
2020-05-26, 15:43
Medlem
Citat:
Takk! Er det ikke da veldig upraktisk med tvillingsimkort for de som selv har to telefoner og bruker tvillingsimkort i den ene telefonen sin?

Jeg synes det er praktisk. Begge telefonene ringer ved innkommende anrop, jeg kan selv velge om jeg vil ha sms tilsendt begge telefonene. Greit å ha reservetelefon som jeg er mindre redd for med tvillingkort.
Citera
2020-05-26, 16:11
Medlem
Är det bara en trådsanning att AEH blev dåligt behandlad av maken? Är det någon som känner familjen som bekräftat psykiskt eller fysiskt våld? Man verkar utgå ifrån att den sk. turbulensen i äktenskapet beror på TH sin oppförsel. Det kan ju hända att det var tvärtom. Tänk om damen utvecklat en alkoholvana och börjat bli omdömeslös, personlighetförändrad, grälsjuk, hämndlysten och allmänt stökig att leva med? Skulle förklara varför familjen sluter sig som musslor och vägrar prata om saken. Och varför hon var så ensam. Väninnor har en tendens att hålla sig undan den i väninnegänget som blir en Bag Lady. Och ingen har lust att berätta nu , för vem vill tala illa om de döda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in