2020-05-26, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Gäller bara att inte länder som Italien vill utesluta Sverige ur EU efter det här. Med rätta i så fall, fast man hoppas ju inte det för då blir en flytt svårare.

Varför skulle något land i Europa vilja slänga ut ”guldkalven”?
Det är ju perfekt att mjölka vår statskassa, samtidigt som vi tar emot all världens flyktingar..
Kommer aldrig hända
Citera
2020-05-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Varför skulle något land i Europa vilja slänga ut ”guldkalven”?
Det är ju perfekt att mjölka vår statskassa, samtidigt som vi tar emot all världens flyktingar..
Kommer aldrig hända

Hur tror du det kommer se ut här när pengarna till slut tar slut och man går på knäna? Inget land jag vill bygga min och mina framtida barns framtid i iaf
Citera
2020-05-26, 15:44
Medlem
Är det högerextremister som ligger bakom dödshoten mot Tegnell?
Citera
2020-05-26, 15:45
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Varför är Sverige dåliga på att rapportera denna statistik? Ä vi inte ett ILAND?
Sverige rapporterar veckovis. Därför släpar uppgifterna efter.
Vi som arbetar med att sammanställa statistik och bereda underlag för beslut på regerings- och EU-nivå rörande COVID-19 är naturligtvis beroende av att respektive nationer kan tillhandahålla data. Tyvärr är det inte alltid möjligt att sammanställa uppgifter med tillräcklig kvalité. Man gör därför bäst i att vara ödmjuk inför den exceptionella situation som råder där man ofta tvingats accelerera uppdateringsfrekvens från ett sexmånadersintervall till 24 timmar.

Vi har inte sällan tillgång till preliminära data, något vi tyvärr inte kan publicera via officiella kanaler, och definitivt inte direkt kommentera på publika diskussionsforum. Det står naturligtvis var och en fritt att läsa mellan raderna.

Ser man till de testvolymer som rapporteras från Sverige är det uppenbart att man INTE ökat antalet tester nämnvärt. Den senaste sjudagarsperioden har man t.o.m. MINSKAT antalet tester. Därmed faller alla de argument som menar att antalet nya smittade ökar på grund av ökad testning. De faller dessutom relativt platt.

https://cdn-10.forumfiles.com/Rba8j533o6/a6f49754-1590500971/Screenshot%202020-05-26%20at%2014.38.59.png
Citera
2020-05-26, 15:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Indirekt - men väldigt reellt - så är han en mördare.

Här är ett exempel på sjuklig hets.
Citera
2020-05-26, 15:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Är det högerextremister som ligger bakom dödshoten mot Tegnell?

Tror mera på galna enstöringar.
Citera
2020-05-26, 15:47
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Oj, nu blev det hastigt och känslofyllt på tangenterna ser jag. Vet inte vilka "ni" är som du avser klumpa ihop mig med, men jag har skrivit massvis med inlägg där jag alltid håller tummarna för så få antal döda som möjligt... Så jag är inte med i den miljoner-döda-klubb du pratar om ..Så du får nog projicera ut dina "känslor" på nån annan nu, detta blev lite obehagligt. Men ha det bra.

Tyvärr är det väldigt känslofyllt här på forumet när det kommer till COVID-19 och hur vi i samhället skall agera mot detta.
Citera
2020-05-26, 15:49
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Hur tror du det kommer se ut här när pengarna till slut tar slut och man går på knäna? Inget land jag vill bygga min och mina framtida barns framtid i iaf

Pengarna kommer inte att ta slut så du behöver inte oroa dig! Det finns alltid pengar i skattkistan!
Citera
2020-05-26, 15:51
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Foliehattarna här inne fattar inte ens att FHM är en myndighet med flera hundra personer
Dom tror på fullaste allvar att AT ensam beslutar allt😀
Kan inte du som är klok och upplyst informera om hur många det är på FHM som jobbar med Covid-19?

Jag skulle vara förvånad om det är särskilt många fler än dom som syns på presskonferenserna.
Citera
2020-05-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Pengarna kommer inte att ta slut så du behöver inte oroa dig! Det finns alltid pengar i skattkistan!

Aa just det. Lycka till med svenne pensionen
Citera
2020-05-26, 15:53
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Kan inte du som är klok och upplyst informera om hur många det är på FHM som jobbar med Covid-19?

Jag skulle vara förvånad om det är särskilt många fler än dom som syns på presskonferenserna.

Hur ska man räkna när det finns modellerare, statistiker och matematiker på myndigheten?
Dessa arbetar med alla de områden som myndigehten ansvarar för.

Antar att du vill vet hur många procent som varje medarbetare avsätter till corona?
Citera
2020-05-26, 15:55
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men att bli mobbad betyder ju inte att man gjort fel. Bara att omgivningen vänt sig mot en.

Haha, så kan man också se på det! Vi får se vad som händer i framtiden när Sverige stängs ner från Europeiska länder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in