2020-05-26, 14:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Grejen är att ingen kommer följa denna 2h rekommendationen. Vet hur många som helst som ska till Gotland och sina sommarställen långt bort. Ska själv bila från sthlm upp till lappland för att hälsa på släkt. Så den rekommendationen kommer inte betyda någonting.

Jag kommer följa den. Men alla gör ju som de vill. Du kanske skiter i social distansering över lag?
Citera
2020-05-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
ANTAL IVA-FALL MINSKAR MEN..

finns det en möjlighet att antal sjuka som behöver vård ändå ökar?

det är ett jävla fokus på IVA, men många som är kroniskt sjuka i covid-19 behöver inte INTENSIVVÅRD och speciellt inte respirator.

så en tanke dök upp, kan detta snack om att fallen på IVA minskar vara en SCAM?

tänk om man bara slussar om vården från IVA till andra avdelningar??

finns det någon statistik på hur många coronapatienter som vårdas på sjukhus varje dag, ökar det eller minskar det?

There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics.
Citera
2020-05-26, 14:19
Medlem
Citat:
Grejen är att ingen kommer följa denna 2h rekommendationen. Vet hur många som helst som ska till Gotland och sina sommarställen långt bort. Ska själv bila från sthlm upp till lappland för att hälsa på släkt. Så den rekommendationen kommer inte betyda någonting.

Det beror väl på vad straffet blir?
Citera
2020-05-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag kan inte ta in detta. Finns det någon riktig expert här som kan förklara hur 96 nya döda kan vara en nedgång?

Det är ju så fucking utdraget, jag ser inget slut. AVGÅ NU!!

Och ändå verkar varken Stockholm, Skåne eller Västra Götaland ha rapporterat in några nya avlidna. Det här är ju katastrof. 😢
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Du behöver inte vara ett geni för det.

Vi har underrapporterat under helgen. Precis som alla andra helger. De som rapporteras idag har dött under över en vecka bakåt i tiden.

Vi rapporterade en hög siffra i lördags. Var det inte 67 nya döda då, vill jag minnas. Och det byggs upp nya eftersläpningar hela tiden. Tar aldrig slut detta.
Citera
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Jävlar +96 döda
Sverige
+96 döda
Norge
+0 döda
Finland
+4 döda
Danmark
+0 döda

Men ändå gör Sverige rätt, och de fel. Om vi ska tro politiker och myndigheter, alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Hur stor är eftersläpningen i våra grannländer?

Flera månader, rimligen.
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ett fåtal kommer nog följa, själv åker vi 5h till västkusten 😀👍🏻
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det beror väl på vad straffet blir?

Är inget sraff, om du nu inte smittar någon, då kan du bli fälld enligt smittskyddslagen.
Citera
2020-05-26, 14:21
Medlem
Proras avatar
Citat:
Jag kan inte ta in detta. Finns det någon riktig expert här som kan förklara hur 96 nya döda kan vara en nedgång?

Rapportering av antalet döda per dag är uppenbart hackig och därmed otydlig, men om man gör ett glidande medelvärde över ett lämpligt antal dagar (kanske 5-10) av de inrapporterat döda dag för dag, så ser man tydligt att det är en nedåtgående trend.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Glidande_medelv%C3%A4rde
https://c19.se/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag kommer följa den. Men alla gör ju som de vill. Du kanske skiter i social distansering över lag?

Nej jag skitet absolut inte i det. Tänker på att hålla 2 meter, tvätta händerna, inte träffa äldre osv. Men tycker det är helt onödig rekommendation att inte åka mer än 2h. Varför just 2h? Så länge man har lite vett och håller avstånd kan jag åka hur många timmar jag vill anser jag. Kan köpa att inte åka utomlands men inom Sverige där går fan gränsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
ANTAL IVA-FALL MINSKAR MEN..

finns det en möjlighet att antal sjuka som behöver vård ändå ökar?

det är ett jävla fokus på IVA, men många som är kroniskt sjuka i covid-19 behöver inte INTENSIVVÅRD och speciellt inte respirator.

så en tanke dök upp, kan detta snack om att fallen på IVA minskar vara en SCAM?

tänk om man bara slussar om vården från IVA till andra avdelningar??

finns det någon statistik på hur många coronapatienter som vårdas på sjukhus varje dag, ökar det eller minskar det?

nu sa dom precis på pressträffen att sjukdomsfallen som behöver vård ÖKAR!!!! då var det som jag befarade.

Klart det finns.
Platz och c19 redovisar siffrorna som kommer från regionerna varje dag.
Stockholm , Sörmland osv har haft sjunkande siffror länge nu.
Vad exakt är det du befarat? Känns som en efterhandskonstruktion, då du inte ens har koll på vart du kan hitta siffror för antalet inlagda.
Det är nu ett antal regioner som har ökande siffror, men Stockholm fortsätter sjunka.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Gick in på Flashback nu enbart för exakt samma frågeställning! Hur kan det vara en nedgång?! Det börjar kännas som i 1984 på riktigt nu. Krig är fred, uppgång är nedgång...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in