2020-05-26, 13:21
Bannlyst
Jag fattar inte hur det skulle vara möjligt att det minskar i sthlm. Har varit ute med bil i 30 min. Jag har för i helvete räknat 10 ambulanser. Vad händer i sthlm?? Är det bara jag som hade otur att se så många på så kort tid?
Citera
2020-05-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Jag fattar inte hur det skulle vara möjligt att det minskar i sthlm. Har varit ute med bil i 30 min. Jag har för i helvete räknat 10 ambulanser. Vad händer i sthlm?? Är det bara jag som hade otur att se så många på så kort tid?

Ja.
Citera
2020-05-26, 13:22
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Regeringen och regionerna har kastat den bollen mellan varandra i flera veckor. Jag är inte lika kritisk mot myndigheterna som många andra här i tråden, men jag tycker faktiskt att det är helt obegripligt varför Sverige inte kan öka testningstakten när det inte är något problem för exempelvis Danmark.
Ja, det är mycket märkligt.

Danmark har varit snabba på många saker.

- de ordnade barnpassning till de yngsta från torsdag till måndag då de meddelade att skolorna skulle stängas. Det tog dem fyra dagar varav två av dem var helgdagar.

- de har redan implementerat ersättning till de i riskgrupperna, samt deras anhöriga inom samma hushåll, vilka inte kan gå till sitt arbete.

- de har testat alla.

Nu har de ju inte lika stor befolkning men det borde ju i sammanhanget vara intressant HUR de gjort?
Citera
2020-05-26, 13:23
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Vi har en utbredd naturlig immunitet mot vattkoppor. Det hindrar inte den sjukdomen från att överleva. Utan vaccin så kommer denna inte försvinna.

Fast att bli sjuk i vattkoppor som barn är oftast en fördel eftersom detta kan motverka bältros i vuxen ålder. Vattkoppor är ett jäkla skit att bli sjuk i med klåda men man behöver i alla fall inte ligga nedsövd på IVA.
Citera
Medlem
Finland varnar för Sverige.

Samtliga positiva coronafall i finlänska Österbotten den senaste månaden har blivit smittade i Sverige, konstaterar infektionsöverläkare Juha Salonen på Vasa centralsjukhus i en artikel i finska Yle.

Även regionens senaste fall som upptäcktes i slutet av förra veckan har efter smittspårning konstaterats blivit smittad under en resa till Sverige. Den personen var Österbottens första konstaterade fall på elva dagar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/finske-overlakaren-alla-vara-coronafall-har-smittats-i-sverige
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Då har du haft turen att se 1/7 av Stockholms ambulanser.
Hur många av dessa 70 ambulanser är ute och rör sig ett vanligt dygn?

Glöm inte att vanliga åkommor kräver lika mycket ambulanstransporter som vanligt.
Citera
2020-05-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är inte två tonåringar på iva i Gbg, en tonåring samt ett barn i yngre mellanstadie-åldern.

Har du källan ? , vore tacksamt att få !
Citera
2020-05-26, 13:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Pratas det fortfarande om att sommaren ska rädda oss, eller är det tyst om det numera?

Vi ligger väl runt 3% dödlighet nu vad jag förstått, så att idéerna om 70% smittade hat visst övergivits och "de flesta kommer att få det här" har bytts mot "de flesta kommer inte bli smittade", men görs något mer än tidigare?

Jag har inte hängt med eftersom man bara blir arg av att lyssna på lögnhalsarna, så kan någon uppdata mig?

Angående sommaren gäller fortfarande rekommendationen att man inte ska resa mer än 2h bort. Gotland är sura för detta gör att ingen kan åka dit med båten i så fall. FHM har snackat om att gå ut med generella regler för sommaren i slutet av denna månad alltså denna vecka...
Citera
2020-05-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ja lögnen att "inga under 70 år blir sjuka" sprids just nu av MSB. Känner 2 i 40 års åldern som knappt kunde andas under 1 månad. Mycket, mycket sjuka. En av dem med kvarstående skador.

Ja, förbannad lögn och propaganda, från MSB? , oavsett vem det kommer ifrån.

I t.ex. AB rapporteras varje dag hur många som dött med viss ålder :

Igår rapporterades :

1 person 0-9 år
8 personer 20-29 år
12 personer 30-38 år
38 personer 40-49 år

Alltså har totalt hittills dött 59 personer under 50 år av covid19 i Sverige.

122 personer 50-59 år
287 personer 60-69 år

Alltså har totalt hittills dött 468 personer under 70 år av covid19 i Sverige.

Det är dubbelt så många än som dött i Norge ( alla åldrar ). ( 235 personer har dött i Norge)

TEGNELL – EXPERIMENTET FORTSÄTTER !

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...aste-siffrorna

Inget som PK-media vill upplysa om och döljs noga av de 3 statsmakterna.

Länka till källa där MSB påstår att ingen under 70 blir sjuk.

Är du mentalt efterbliven eller bygger du bara halmgubbar för att ha något enkelt att argumentera emot?
Citera
Medlem
Den gudomliga rättvisan hann fatt "Abu Omar" till slut där det svenska rättsväsendet gick bet.

Han var under många år en av de mest centrala personerna i den svenska jihadistmiljön, och välkänd av underrättelsetjänster i flera länder. I helgen avled ”Abu Omar” på Huddinge sjukhus efter sviterna av coronaviruset.

Under ett par decennier var Abu Omar, som egentligen hette något annat, en centralfigur i den svenska jihadistmiljön, med kontakter rakt in i internationella terrororganisationer. Men trots en mängd starka indikationer på inblandning i olika händelser fälldes han aldrig för något terrorrelaterat brott. Bland annat fanns han med i polisutredningen om terrorplanerna mot Jyllandsposten 2010, då fyra personer från Sverige dömdes till tolv års fängelse vardera.

I helgen fördes han till Huddinge sjukhus efter att hans tillstånd försämrats, uppger flera källor till Doku. Han hade då varit sjuk i covid-19 en tid. Han avled sedan på sjukhuset.

https://doku.nu/2020/05/25/kande-jihadrekryteraren-dog-av-coronaviruset/
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Angående sommaren gäller fortfarande rekommendationen att man inte ska resa mer än 2h bort. Gotland är sura för detta gör att ingen kan åka dit med båten i så fall. FHM har snackat om att gå ut med generella regler för sommaren i slutet av denna månad alltså denna vecka...
Hur kan gotlänningarna vara sura?
Det var ju de som verkligen inte ville ha dit stockholmarna.

Eller har de kommit på att sommaren närmar sig, och de inte vill bli av med intäkterna från turismen?
Citera
2020-05-26, 13:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Hur kan gotlänningarna vara sura?
Det var ju de som verkligen inte ville ha dit stockholmarna.

Eller har de kommit på att sommaren närmar sig, och de inte vill bli av med intäkterna från turismen?

Det är en konflikt på Gotland mellan de som lever på turism och resten. Klart att de blir sura när reglerna gör att de särbehandlas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in