Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Tänker likadant här. Och då är frågan: Vilka andra tänkbara möjligheter finns för när/hur han dumpat kroppsdelarna? Jag kommer fram till antingen Ljungskile-resan eller att han dumpat delarna i soprummet. Har vi något mer tänkbart?
Hmm, det finns många tänkbara möjligheter....
* Han bor några hundra meter ifrån "Bäveån" som mynnar ut i havet.
* Han har ca 1km ut till strandpromenaden i Uddevalla. Denna väg dit är en gångväg med skogspartier etc. Längs hela strandpromenaden (några km) så är det hav.
* Någon i detta forum nämnde att han är 100% säker på att T hade setts under lördagen runt strandpromenaden...
EDIT: Hittade inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av
Saycheeses
Nu har jag läst Fuppen och nästan alla inlägg här men jag har några funderingar kvar.
1)
I ett förhör blir T anklagat för att kolla mycket porr, och att W blev sur över detta.
Sedan har han kontroll över både Ws och många andra twitter/sociala media konto.
Han är Trump fanat, han kollar väll många tal/video och såna saker då.
I flera förhör frågar polisen om T hade en dator.
Hur kan han göra allt det utan att ha en dator/surfplatta? Det räcker väl inte med bara en telefon. Har de kollat hans surfande? Vad han kollade upp på nätet? Har han dumpat sin dator någonstans?
När jag googlar: "how to get ridd of a dead body" kommer det upp flera manualer hur man kan stycka en människa och att begrava kropsdelar på flera ställe.
Med tanke på att han verkar att vara en påläst person, och hans böker på engelska.
Jag har det svårt att tro på att han inte hade en dator/surfplatta.
2) Om han hade fått hjälp då hade säkert någon sett dom personer (hans föräldrar) minst någon gång i närheten. Wilma försvann och det fick otrolig mycket uppmärksamhet, hela Uddevalla va på skarpt och hade sina ögon öppen känns det så. Jag tror inte på att han fått hjälp och inte heller att han ha dumpat liket i Ljungskile, någon skulle har sätt honom med en väska i centrum uddevalla.
3) Jag vet 100% säkert att han va ute på lördag morgonen efter mordet och att han gick från Walkeskroken till strandpromenaden/gustavsberg. Det är någon som kände både T och W som såg honom gå. Vet dock inte om vittnen har berättat detta för polisen.
4) Ws familjen har varit i Ts lägenhet vid flera tillfälle. Jag har det så svårt att förstår att de inte såg blodet överallt. På köksluckor, på trösklarna på tvmöbeln, på den vägg vid balkongen.
Mammam säger att hon kollade under sängen och såg många kläder.
Pappan säger att han såg att det va många kläder som log spridit över golvet när han kollade genom brevinkast. T har säkert lagt dom kläderna på blodspåren för att gömma dom. Var det då dom kläderna som han gömde under sängen som wilmas mamma pratar om?