2020-05-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det är ju mer eller mindre uppenart. Det var mer en hypotetisk fråga.
Hur kommer T att bemöta dessa frågor avs obestridliga fakta denna gång?
Det är en sak att sitta och neka stenhårt med ”ingen kommentar”, och dessutom flina och skratta, i polisförhör i rättsalen råder mer allvar.

Ungefär som Lena Wesströms misstänkta mördare i Örebro. Sitter och flinar under rättegången......
Citera
2020-05-26, 12:10
Medlem
sarcastic.bastards avatar
Ingen som har någon bild på den misstänkte?
Citera
2020-05-26, 12:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Nej, för han antagligen inte använt sig av bilarna.

Men det vet man inte med säkerhet eftersom en död kropp behöver ha befunnit sig på en plats mellan 20-30 minuter. Vi vet ju inte hur väl han förpackat kroppsdelarna. Och hur långt/kort sträcka han ev kört.
Citera
2020-05-26, 12:12
Medlem
Vid dödstillfället, när grannarna hör ett "hjärtskärande skrik" så tror jag att han skar ett snitt över hennes hals med en kniv. Antingen smög han upp bakom när hon inte var beredd eller så skedde det när de bråkade ansikte mot ansikte. Han fortsatte senare någon gång med att först skära av huvudet och sedan de andra kroppsdelarna. Huvudet behöll han hemma av oklar anledning..?
Senast redigerad av Pazzamo 2020-05-26 kl. 12:15.
Citera
2020-05-26, 12:15
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarcastic.bastard
Ingen som har någon bild på den misstänkte?

Kom igen, det är ju bara att googla Wilma Andersson pojkvän.
Citera
2020-05-26, 12:15
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Man kan inte få ett uttalat livstidstraff på rättspsyk. All rättspsykiatrisk vård är på obestämt tid, vare sig man snott en bil eller mördat någon. Med andra ord: Man sitter där tills man anses tillräckligt frisk för att komma ut.
Jag vet, skrev otydligt. OM han får RPV så hoppas jag han aldrig släpps ut mer.
Citera
2020-05-26, 12:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarcastic.bastard
Orkar inte ta mig igenom fupen.
Hur ser han ut? Nån som har bild på honom?

BILDER PÅ TISHKO
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2020-05-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Tänker likadant här. Och då är frågan: Vilka andra tänkbara möjligheter finns för när/hur han dumpat kroppsdelarna? Jag kommer fram till antingen Ljungskile-resan eller att han dumpat delarna i soprummet. Har vi något mer tänkbart?

Hmm, det finns många tänkbara möjligheter....

* Han bor några hundra meter ifrån "Bäveån" som mynnar ut i havet.
* Han har ca 1km ut till strandpromenaden i Uddevalla. Denna väg dit är en gångväg med skogspartier etc. Längs hela strandpromenaden (några km) så är det hav.
* Någon i detta forum nämnde att han är 100% säker på att T hade setts under lördagen runt strandpromenaden...

EDIT: Hittade inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av Saycheeses
Nu har jag läst Fuppen och nästan alla inlägg här men jag har några funderingar kvar.

1)
I ett förhör blir T anklagat för att kolla mycket porr, och att W blev sur över detta.
Sedan har han kontroll över både Ws och många andra twitter/sociala media konto.
Han är Trump fanat, han kollar väll många tal/video och såna saker då.
I flera förhör frågar polisen om T hade en dator.

Hur kan han göra allt det utan att ha en dator/surfplatta? Det räcker väl inte med bara en telefon. Har de kollat hans surfande? Vad han kollade upp på nätet? Har han dumpat sin dator någonstans?

När jag googlar: "how to get ridd of a dead body" kommer det upp flera manualer hur man kan stycka en människa och att begrava kropsdelar på flera ställe.
Med tanke på att han verkar att vara en påläst person, och hans böker på engelska.

Jag har det svårt att tro på att han inte hade en dator/surfplatta.

2) Om han hade fått hjälp då hade säkert någon sett dom personer (hans föräldrar) minst någon gång i närheten. Wilma försvann och det fick otrolig mycket uppmärksamhet, hela Uddevalla va på skarpt och hade sina ögon öppen känns det så. Jag tror inte på att han fått hjälp och inte heller att han ha dumpat liket i Ljungskile, någon skulle har sätt honom med en väska i centrum uddevalla.

3) Jag vet 100% säkert att han va ute på lördag morgonen efter mordet och att han gick från Walkeskroken till strandpromenaden/gustavsberg. Det är någon som kände både T och W som såg honom gå. Vet dock inte om vittnen har berättat detta för polisen.

4) Ws familjen har varit i Ts lägenhet vid flera tillfälle. Jag har det så svårt att förstår att de inte såg blodet överallt. På köksluckor, på trösklarna på tvmöbeln, på den vägg vid balkongen.
Mammam säger att hon kollade under sängen och såg många kläder.
Pappan säger att han såg att det va många kläder som log spridit över golvet när han kollade genom brevinkast. T har säkert lagt dom kläderna på blodspåren för att gömma dom. Var det då dom kläderna som han gömde under sängen som wilmas mamma pratar om?
Senast redigerad av Albertino 2020-05-26 kl. 12:23.
Citera
2020-05-26, 12:21
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hela rättegången kommer man kunna lyssna på här sen i länken, har jag fått i svar.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw

EDIT: Fick också i svar att hela rättegången kommer upp direkt efter domen.
Citera
2020-05-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Vid dödstillfället, när grannarna hör ett "hjärtskärande skrik" så tror jag att han skar ett snitt över hennes hals med en kniv. Antingen smög han upp bakom när hon inte var beredd eller så skedde det när de bråkade ansikte mot ansikte. Han fortsatte senare någon gång med att först skära av huvudet och sedan de andra kroppsdelarna. Huvudet behöll han hemma av oklar anledning..?
Jaså?

Hur förklarar du då det trubbiga våldet som uppenbarligen skett mot Wilma? Som även, för övrigt, är dödsorsaken enl åklagare.
Citera
2020-05-26, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men det vet man inte med säkerhet eftersom en död kropp behöver ha befunnit sig på en plats mellan 20-30 minuter. Vi vet ju inte hur väl han förpackat kroppsdelarna. Och hur långt/kort sträcka han ev kört.

En kropp som redan börjat brytas ner lämnar doftspår direkt. 20-30minuter är tiden det tar för "nosbart" kadaverin att bildas efter dödens inträde.
Citera
2020-05-26, 12:31
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Någon var inne på det tidigare att det skrik som hördes vid ett senare klockslag kan ju ha varit T själv.
När samtalet med polis i första telefonförhöret spelades upp i rättssal så kommenterade aftonbladet att han har en ganska ljus röst.
Kanske lätt tas för en kvinnoröst när man hör igenom väggar/tak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in