2020-05-25, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Ja. men nå ble det koblet opp til gruppen hun var blitt medlem i på Facebook. Mange mente hun hjalp sønnen osv med det andre. Men ingen tror på noe som ikke blir bekreftet av barna virker det som. AE har ingen. Heldigvis er politiet på hennes side.
Jeg synes det virker som politiet er på ville veier dessverre.

Stakkars AEH og familien hennes!
Citera
2020-05-25, 21:58
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ja. men nå ble det koblet opp til gruppen hun var blitt medlem i på Facebook. Mange mente hun hjalp sønnen osv med det andre. Men ingen tror på noe som ikke blir bekreftet av barna virker det som. AE har ingen. Heldigvis er politiet på hennes side.
Anne Elisabeth har jo sin egen advokat,men denne kommer det jo ingenting ifra....han burde jo ha opplyst at han gjør noe for henne,for å hjelpe å finne henne
Citera
2020-05-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes det virker som politiet er på ville veier dessverre.

Stakkars AEH og familien hennes!

Absolutt enig med deg i dag.

Mulig at Nettavisen har greid å få venninnen, «som er så sikker på at hun ble drept i boligen», til å fortelle on SMS-meldingen.

Altså at det ikke er en lekkasje fra etterforskningen, som det ville vært om «nyheten» hadde stått i politikanalen VG.

Men uansett er dette suppe, og suppen er så tynn at det ikke engang smaker spiker av den; i bunn og grunn er logikken som følger:

Her kommer nok et bevis på at TH er en morder - han glemte bryllupsdagen!!!
Senast redigerad av Sandemose 2020-05-25 kl. 22:43.
Citera
2020-05-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det er dette jeg synes er ulogisk at en dreven forretningsmann, som TH, ville gjøre. Han ville hatt de beste forutsetningene til å løse det på en rimelig måte, for både han selv og AEH.

Jeg tror at AEH kunne fått mer enn ektepakten tilsier, men langt ifra halvparten.

Ektepakten er heller ikke et bevis på psykisk vold eller annen undertrykkelse av alvorlig grad - den slags påstand er sterkt overdrevet.
I tillegg så motsier barna påstanden, og siden barna er voksne, uavhengig av TH, så står vitneutsagnene sterkt - i motsetning til hvordan vitneutsagnet til (en evt bitter) x-svoger gjør, som kanskje begrunner uttalelsene sine på noe som skjedde for 30 år siden (hvis det i det hele tatt skjedde?).

På den annen side kan man si at en mann som allerede i 1987 følte at han måtte ha en slik ekteskapskontrakt, nok ikke er skrudd sammen på samme som deg og meg. Han hadde det så klart for seg at hans kone ikke skulle få en krone av det han hadde ervervet etter ekteskapets inngåelse, at han måtte ha det nedtegnet i en spesielt særavtale. I tillegg at hans kone ikke skulle ha tilgang til summen på 200.000 kr før hun var 67 år, sier i min verden mer enn tusen ord. Det forteller meg at han satte null og nix pris på henne som mor til hans barn og alt arbeidet hun gjorde. Senere fikk de flere barn. Jeg har inntrykk av at det kun er henne som har holdt hjemmet sammen og skapt noe hygge. Han har hatt 30 år på å forandre kontrakten. Så nøysom som han er, er det nok ikke en forglemmelse. Hadde det vært en ny kontrakt , hadde nok VG fått snusen i det for lenge siden.
Jeg har absolutt ikke inntrykk av at han på noe tidspunkt unnet henne noe økonomisk frihet, eller ville gi henne den minste tanke om at hun kunne vinne noe på å skille seg fra ham.

https://gfx.nrk.no/e6QvBOFrPwFl4MChzetnJQpeaGZ6VSyWgjBbbqT-KW6Q.png
Citera
2020-05-25, 22:42
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
OK,så den yngste er da 11 år.Da var ikke eldste datter 44år da hun fikk den,for det er vel godt gjort. Men 11 åringer er i en veldig sårbar alder.
Det er feil. Minstebarnet er født i 2014. Så 6 år.
Senast redigerad av Minnimus 2020-05-25 kl. 22:44.
Citera
2020-05-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
På den annen side kan man si at en mann som allerede i 1987 følte at han måtte ha en slik ekteskapskontrakt, nok ikke er skrudd sammen på samme som deg og meg. Han hadde det så klart for seg at hans kone ikke skulle få en krone av det han hadde ervervet etter ekteskapets inngåelse, at han måtte ha det nedtegnet i en spesielt særavtale. I tillegg at hans kone ikke skulle ha tilgang til summen på 200.000 kr før hun var 67 år, sier i min verden mer enn tusen ord. Det forteller meg at han satte null og nix pris på henne som mor til hans barn og alt arbeidet hun gjorde. Senere fikk de flere barn. Jeg har inntrykk av at det kun er henne som har holdt hjemmet sammen og skapt noe hygge. Han har hatt 30 år på å forandre kontrakten. Så nøysom som han er, er det nok ikke en forglemmelse. Hadde det vært en ny kontrakt , hadde nok VG fått snusen i det for lenge siden.
Jeg har absolutt ikke inntrykk av at han på noe tidspunkt unnet henne noe økonomisk frihet, eller ville gi henne den minste tanke om at hun kunne vinne noe på å skille seg fra ham.

https://gfx.nrk.no/e6QvBOFrPwFl4MChzetnJQpeaGZ6VSyWgjBbbqT-KW6Q.png

Enig i at kontrakten fremstår som urimelig.

Men nesten like kontrakter finnes der mange av i Norge.

Det skyldes at man ikke vil at livsverket skal gå overende ved en skilsmisse, noe som lett kan skje fordi penger tilsvarende verdiene ikke er tilgjengelig.

Det kan også være at forretningspartnere krever at en slik kontrakt finnes, slik at man er helt sikker på ikke å få eks-ektefeller inn på eiersiden.

Justeringen i 93 er begrunnet med at AEH arvet et hus. Det høres jo fullstendig urimelig ut at hun skal tre ut av felleseiet hus på grunn av dette.

Kanskje var det krøll i ekteskapet? Kanskje var det andre årsaker eller begrunnelser.

Det stemmer vel at TH på dette tidspunktet investerte 60 mill på Kvitfjell, og kanskje pantsatte han både hus og garasje, for å kunne finansiere.

Jeg mener på ingen måte å forsvare ekteskapskontrakten, jeg ville bare si at dette neppe er den eneste urimelige ektepakten i landet.

Den gjør ham i hvert fall ikke til en morder.

Snarere tvert i mot.

Han hadde ingenting å tape på en skilsmisse.
Citera
2020-05-25, 23:09
Medlem
(Romerikes Blad-For 58 min. siden)
"Vennen møtte Hagen etter løslatelsen: – Det kom noen tårer. Jeg har ikke sett ham slik før"

"Tom Nilsen hadde et sterkt møte med drapssiktede Tom Hagen (70). – Tom var klar på at han er uskyldig og følte seg sikker på at sannheten ..."

(+artikkel i rb.no, så jeg får ikke lest mer enn dette).
Citera
2020-05-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det stemmer at dagens artikkel nevner hennes boligjakt, men dette har også vært nevnt tidligere.

For to uker siden ble det bekreftet at politiet sitter på datalogger som viser at AEH skal ha søkt etter boliger en periode i tiden før forsvinningen.

At venner har fortalt at de merket en bekymring hos AEH den siste tiden, kan indikere at hun var kommet i en situasjon preget av større forandring og usikkerhet.

Citat:

Jeg ville tro at TH har snakket med en advokat angående hva han kan forvente å måtte betale ved et eventuelt skilsmisse oppgjør, og at han har blitt forespeilet at han kan kysse særavtalen farvel. Hvis de har oppsøkt hver sin advokat, sitter vel politiet på den informasjonen.
Citera
2020-05-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Enig i at kontrakten fremstår som urimelig.

Men nesten like kontrakter finnes der mange av i Norge.

Det skyldes at man ikke vil at livsverket skal gå overende ved en skilsmisse, noe som lett kan skje fordi penger tilsvarende verdiene ikke er tilgjengelig.

Det kan også være at forretningspartnere krever at en slik kontrakt finnes, slik at man er helt sikker på ikke å få eks-ektefeller inn på eiersiden.

Justeringen i 93 er begrunnet med at AEH arvet et hus. Det høres jo fullstendig urimelig ut at hun skal tre ut av felleseiet hus på grunn av dette.

Kanskje var det krøll i ekteskapet? Kanskje var det andre årsaker eller begrunnelser.

Det stemmer vel at TH på dette tidspunktet investerte 60 mill på Kvitfjell, og kanskje pantsatte han både hus og garasje, for å kunne finansiere.

Jeg mener på ingen måte å forsvare ekteskapskontrakten, jeg ville bare si at dette neppe er den eneste urimelige ektepakten i landet.

Den gjør ham i hvert fall ikke til en morder.

Snarere tvert i mot.

Han hadde ingenting å tape på en skilsmisse.

Veldig fornuftig skrevet. Med denne ektepakten burde en skilsmisse med etterfulgt rettsak fra AEH vært en mye enklere løsning enn "drap". At ektepakten skal være motiv for drap virker usannsynlig
Citera
2020-05-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan svigersønnen ev ha hatt en mistanke om hvem som sto bak forbrytelsen mot AE, og kan noe slikt ev ha fått han til å bestemme seg for å reise?

Svårt att sätta samman bitarna på den.

Tänkte du att han är inblandad och gjort detta tillsammmans med ex RU og VE?
Eller att han inte är med själv, bara vet vem som gjort det?

Är inte också detta samma dotter som låter TH stanna hos sig medans politi är i sloraveien?
Om mannen vet något så är det ju bättre han går till politi än dra till Australien?

Väldigt suspekt, när han beter sig sånn blir han med på misstänktlistan tills vidare.
Citera
2020-05-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Enig. Kanskje AE hadde ombestemt seg og kanskje hun hadde bestemt seg for å ikke skille seg i løpet av den siste tiden før bryllupsdagen?

Hvis TH var slem mot henne i perioder og hvis han var slik at han spilte skuespill, så kanskje han ev var ekstra "omtenksom" m.m. i den siste tiden. Og at skuffelsen derfor ble stor da han glemte bryllupsdagen?

Psykologisk tror jeg du er inne på noe her.
( jeg er ikke psykolog )
Citera
2020-05-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Svårt att sätta samman bitarna på den.

Tänkte du att han är inblandad och gjort detta tillsammmans med ex RU og VE?
Eller att han inte är med själv, bara vet vem som gjort det?

Är inte också detta samma dotter som låter TH stanna hos sig medans politi är i sloraveien?
Om mannen vet något så är det ju bättre han går till politi än dra till Australien?

Väldigt suspekt, när han beter sig sånn blir han med på misstänktlistan tills vidare.
Jeg tenker ikke at han kan være innblandet. Jeg tenkte på om han eventuelt kan ha hatt en mistanke om hvem som som sto bak forbrytelsen mot AE.
Jeg er enig med deg i at det beste er å gå til politiet dersom man vet noe viktig om saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in