2020-05-25, 13:38
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingongurka
Är likvid sedan någon vecka tillbaka. Gick in med 450.000:- fördelat på Swedbank Robur Ny teknik och Swedbank Robur Småbolagsfond den 27 mars och träffade botten rätt bra. Då lite renoveringar och reparationer är på G här hemma tog jag det säkra före det osäkra och sålde av allt till ett värde av 601.000:-

Förtjänsten var fin men saknar känslan av att ligga investerad. Kliver nog in med 450.000 igen på samma fonder. Skulle ett nytt 30 % ras komma så är det bara förtjänsten från senast det begav sig som är borta (plus nästa års skatt...)

Är för feg och okunnig för att satsa på enskilda aktier...
Det är ingen dålig vinst. Utökade mitt innehav av Ny Teknik ungefär omkring den tiden jag med.
Citera
2020-05-25, 13:57
Medlem
All in på SAS
Citera
2020-05-25, 14:19
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
All in på SAS

Å, stackars Greta och alla andra klorofyll marxister : ).

Lite förvånad faktiskt i alla fall. SAS kommer göra de sämsta kvartalet i sin historia på Torsdag de 2020-05-28. Så de aktien skulle jag inte ta i på ett år eller så.
Citera
2020-05-25, 16:13
Medlem
Dumpade just hela innehaven i eric b för 86.70 och abb för 185.90

Sålde alla Seb på fm samt tryckte i väg hela småbolagsfonden.

Har sedan tidigare sålt av fingerprint.

Gissar/ hoppas på en sättning inom kort och ny ingång till lägre nivåer. Om så ej blir fallet är jag nöjd ändå för den här gången.

Ligger kvar i Swedbank och Telia men dom kan få vara kvar som långsiktigt innehav.

Mvh Roterbro Trading
Citera
2020-05-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jebus4life
Fyndlägen i pressade sektorn: ”Uppsida på 20-30 procent”

Fyndläge i banksektorn enligt Adam Thelander, mäklare på DNB.

Vilka bankaktier vågar man sig in på i dagsläget?

Jag skulle satsa på Swedbank. Men jag är partisk och skulle dessutom inte ha några jätte förhoppningar i närtid.
Citera
2020-05-25, 16:29
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jebus4life
Fyndlägen i pressade sektorn: ”Uppsida på 20-30 procent”

Fyndläge i banksektorn enligt Adam Thelander, mäklare på DNB.

Vilka bankaktier vågar man sig in på i dagsläget?

Du kan ju fuska och bara gå in i t ex fonden DNB Finans eller något annat som veckovis har en RSI14 under 30:
https://i.imgur.com/7NPXZBB.png
Citera
2020-05-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Inte idiotiskt dock, att köpa när allt ser värre än skit ut har trots allt historiskt varit lönsamt. Man kan dock inte förvänta sig att det på kort sikt går förträffligt om man bottenfiskar. Det kan ta ett tag innan det vänder trots allt.

'Idioterna' som köpte under 3 ligger också redan idag på plus. I vilken utsträckning det håller återstår att se, man kan lugnt räkna med en extrem volatilitet för tillfället.

22% upp för den här idioten idag
Citera
2020-05-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Två idioter. Gav något liknande. Sjönk dagen efter 40%. Men som GW säger. Man ska inte satsa mer än man har råd att förlora. Och detta har jag råd att förlora.
Men SAS hade kanske varit lite mindre chansartat att satsa i.

Hehe. Nej, knappast så att jag har alla ägg i NAS-korgen...
Citera
2020-05-25, 17:34
Medlem
Citat:
Inte idiotiskt dock, att köpa när allt ser värre än skit ut har trots allt historiskt varit lönsamt. Man kan dock inte förvänta sig att det på kort sikt går förträffligt om man bottenfiskar. Det kan ta ett tag innan det vänder trots allt.

'Idioterna' som köpte under 3 ligger också redan idag på plus. I vilken utsträckning det håller återstår att se, man kan lugnt räkna med en extrem volatilitet för tillfället.

Nej, jag trejdar inte. Jag investerar, och då får det åka med någon högrisk-chansning ibland. Mest för att det är roligt. Ibland lönar det sig, ibland inte.

Edit: Det händer att jag trejdar. Av samma anledning, men det är inte huvudsysslan.
Citera
2020-05-25, 17:56
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nej, jag trejdar inte. Jag investerar, och då får det åka med någon högrisk-chansning ibland. Mest för att det är roligt. Ibland lönar det sig, ibland inte.

Finns många investeringar att göra för den som söker sådant nu.
SAS som någon nämnde kan vara ok också även om jag har svårt att se att det skulle finnas samma uppsida som för NAS.

Ett problem med många av dessa bolag är dock att de på väldigt lång sikt (tänk flera år) varit inne i björntrender. SAS har t ex skapat lägre högstanivåer ända sedan år 2016 och har aldrig återhämtat sig sedan sin stora nedgången som började år 2007.

SAS, år 2000-2020:
https://i.imgur.com/IWT42Th.png
Det ser inte bra ut

Norwegian ser jämförelsevis betydligt bättre ut än SAS om man ser per månad och runt 20 år bakåt i tiden till idag. Bolaget har visserligen vara något 50/50 sedan år 2018 men fortfarande bättre än SAS.
Citera
2020-05-25, 18:20
Medlem
Norweigan:
Antal aktier 3 069 624 807
Börsvärde MNOK 9 061,53

Känns som en rejäl Pump n Dump på gång här, kanske kan vara värt att daytrada. Fast jag törs nog inte iaf
Citera
2020-05-25, 18:27
Medlem
Citat:
Finns många investeringar att göra för den som söker sådant nu.
SAS som någon nämnde kan vara ok också även om jag har svårt att se att det skulle finnas samma uppsida som för NAS.

Ett problem med många av dessa bolag är dock att de på väldigt lång sikt (tänk flera år) varit inne i björntrender. SAS har t ex skapat lägre högstanivåer ända sedan år 2016 och har aldrig återhämtat sig sedan sin stora nedgången som började år 2007.

SAS, år 2000-2020:
https://i.imgur.com/IWT42Th.png
Det ser inte bra ut

Norwegian ser jämförelsevis betydligt bättre ut än SAS om man ser per månad och runt 20 år bakåt i tiden till idag. Bolaget har visserligen vara något 50/50 sedan år 2018 men fortfarande bättre än SAS.

Ungefär så. Personligen känner jag mig inte lockat av SAS i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in