2020-05-25, 14:49
Medlem
mr.demons avatar
Sorani? Då rör det sig om kurder då. För så vitt jag vet pratar inga araber sorani. Vilket svin till mamma. Undrar vad som är fel i hennes hjärna.
Citera
2020-05-25, 14:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Sorani? Då rör det sig om kurder då. För så vitt jag vet pratar inga araber sorani. Vilket svin till mamma. Undrar vad som är fel i hennes hjärna.
Jag höll på att skriva: "du skrev ju just svaret på det"

Undrar om flickan bara varit allmänt jobbig eller vad hon kan gjort för att "förtjäna" så mycket värme...?
Citera
2020-05-25, 14:58
Medlem
Citat:
Mamman och en manlig anhörig misstänks för att bränt flickan med tändare och plattång. Nån som vet vilka svin det är??

Sitter på mobil. Är inte hemma vet ej hur jag kopierar och klistrar in från mobil. Men det står i Aftonbladet.

Värmlands TR B 1014-18:

Man född 1989, medborgare i Iran
Kvinna född 1985, medborgare i Sverige och Danmark

gissar på kurder
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag höll på att skriva: "du skrev ju just svaret på det"

Undrar om flickan bara varit allmänt jobbig eller vad hon kan gjort för att "förtjäna" så mycket värme...?

Eftersom en manlig släkting var inblandad och dom ej är svenskar. Så kan vi ju alltid spekulera i äkta Flashback stil. Kan vara hedersrelaterat. Kanske flickan lekte med en spade i sandlådan.
Citera
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Vilket svin till mamma. Undrar vad som är fel i hennes hjärna.
Det skulle vara intressant att höra hur mamman rättfärdigar sin handling mot ett försvarslöst barn som är 5 år.
Citera
Medlem
Kan för mitt liv inte förstå hur man kan göra något sånt mot ett barn. Inte i de sjukaste av världar är detta något tänkbart öht
Citera
2020-05-25, 15:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Eftersom en manlig släkting var inblandad och dom ej är svenskar. Så kan vi ju alltid spekulera i äkta Flashback stil. Kan vara hedersrelaterat. Kanske flickan lekte med en spade i sandlådan.
Ja, eller visade någon slags "self-touch"-beteende, gned sig mot en kudde eller något sådant. Ett är i alla fall säkert - dom ska ut från mitt land.
Citera
2020-05-25, 15:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Ovanligt grym historia från Filipstad angående barnmisshandel med eldtortyr. Föräldrarna har tolkbehov på arabiska och sorani. Möjlighet till utvisning finns i straffskalan, blir intressant att se om åklagaren tar till detta. Vi vet ju hur det brukar bli..

”båda åtalade misstänks ha bränt flickans fotsulor illa genom att turas om att hålla en tändare med lågan mot fötterna. Vidare ska de även ha turats om att bränna flickan med en plattång genom att trycka den mot ansiktet, nacken och halsen.” (Källa: VF)
Nej, inte för mamman om hon är svensk medborgare.
Citera
2020-05-25, 17:08
Medlem
FedupFlorences avatar
Vad ledsamt. Hon var då fem år och utsattes upprepade gånger för det här.

Blir också så ledsen över sakernas tillstånd. För att bevittna våra "nya" kulturella yttringar. Att bränna någon i ansiktet. Att associera heder när jag läser plattång.
Citera
2020-05-25, 17:16
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Hon kan, Allah förbjude, talat med en pojke i sandlådan.
Citera
2020-05-25, 17:48
Bannlyst
Ofta är morsor som beter sig såhär otroligt lågintelligenta och avundsjuka. Misstanken är att hon tyckte dottern var för vacker. Fick för mycket uppmärksamhet.
Citera
2020-05-25, 17:59
Medlem
Citat:
Mamman och en manlig anhörig misstänks för att bränt flickan med tändare och plattång.

Ur stämnningsansökan:
a) Synnerligen grov misshandel. Manliga släktingen och mamman har gemensamt och i samråd eller samförstånd tillfogat målsäganden smärta och brännskador genom att de turats om att hålla eldlågan på en tändare mot båda hennes fotsulor. Det hände någon gång mellan den 30:e juni och 12 augusti 2016 i Filipstad.

b) Synnerligen grov misshandel. Manliga släktingen och mamman har gemensamt och i samråd eller samförstånd tillfogat målsäganden smärta och brännskador genom att de turats om att hålla en upphettad plattång mot hennes nacke, hals och ansikte. Det hände någon gång mellan den 30:e juni och 12 augusti 2016 i Filipstad

c) Synnerligen grov misshandel. Manliga släktingen och mamman har gemensamt och i samråd eller samförstånd tillfogat målsäganden onödig skada och lidande genom att efter att ovanstående brännskador uppstått underlåtit att tillkalla sjukvårdspersonal och/eller medta målsäganden till sjukhus för att försäkra sig om att hon fick nödvändig vård och smärtlindring. Härigenom har de förorsakat målsäganden under i vart fall tolv dagar onödig skada i form av förlängd läkning av brännskadorna, samt stor smärta och lidande då hon fick nödvändig vård för skadorna först den 24:e augusti 2016.

Gärningarna ska bedömas som synnerligen grova eftersom de genom sitt handlande visat synnerlig hänsynslöshet då de använt sig av allvarligt våld mot ett litet barn som orsakat risk för bestående skador såväl funktionellt som kosmetiskt, målsäganden under misshandeln tillfogats synnerligt lidande och brännskadorna krävt operation och hudtransplantation.
Åklagren har inte tagit upp frågan om utvisning. Naturligtvis ska barnet omhändertas, och mamman och släktingen utvisas på livstid omedelbums efter fängelsestraffet. Pinsamt Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in