2020-05-24, 03:57
Medlem
Ovcharkas avatar
Gud vad jag vill att serien drar igång. Det här är barnsligt. Vältränade 20-åringar får inte sparka boll. Sjukt.

Utan publik till augusti, OK. Men kör igång.
Citera
2020-05-24, 08:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja på Ullevi hade det kanske kunnat funka. Låt säga att 1/3 av platserna är tillgängliga, då får man in närmare 15 000 pers, sedan gäller det ju att man har lite självdisciplin och följer restriktionerna, det finns ett enkelt incitament som borde vara effektivt, följer man inte restriktionerna kanske ingen får gå på matchen och klubben förlorar intäkter.

Jag tror helt klart folk klarar av att gå in på läktarna och sätta sig på sin tilldelade plats men hur man ska lösa att det inte blir trångt när dessa 15tusen ska till/från arenan är betydligt svårare att se.
Visst att man kan låta vissa sektioner gå ut först etc och tvinga folk att gå in i olika omgångar, exempelvis att vi med biljett på sektion a-c ska gå in en timme innan avspark, sektion d-f 50min innan etc för att beroende på var insläppen ligger etc kunna undvika köbildning men folk kommer till arenaområdet olika tider ändå och det är svårt, om inte omöjligt att undvika.
Då ska man ju i praktiken se till att folk åker hemifrån vissa tider för att kunna gå direkt in. Likadant efteråt egentligen, visst håll kvar några sektioner men det blir ändå trångt på vagnar/bussar sen.

Sedan tror jag ju aldrig att vi får se ett tak på 5000pers utan möjligen att man går via 500 och sedan fritt och med bara 500pers tror jag inte nån släpper in några ty då är det svårare/dyrare att ha koll än att inte släppa in nån alls.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Blir det fotboll med publik under detta året? Jag tror inte det.

Det var väl SHL som förberedde sig för en säsong utan publik och då snackar vi alltså om en serie som slutar om c.a. ett år.
Jag tror inte heller på publik denna säsong, möjligen att vi får se det i vinterns gruppspel i cupen...
Citera
2020-05-24, 09:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl19xx
Var det inte det misslyckade slutspelet dessa år?

Det var då MFF tog fem seriesegrar 85-89.
Citera
2020-05-25, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Alla fattar.. men efterlevs allt? Kör fyllon bil?

Springer Mats R-O in på planen dyngrak?

Jag tror läktarna kommer funka med hot om tappade poäng, böter, avbrutna matcher. Det funkar idag avseende andra förseelser.

Spårar det ur så blir det självsanering på läktarna genom internbox.

Före och efter match däremot ..
Är det verkligen så.

Fotbollssupportrar har väl bränt lite förtroendekapital - just när det kommer till att följa regler och uppmaningar. Det får vi äta upp nu.

Jag menar bränt bokstavligen.
Citera
2020-05-25, 13:12
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det verkligen så.

Fotbollssupportrar har väl bränt lite förtroendekapital - just när det kommer till att följa regler och uppmaningar. Det får vi äta upp nu.

Jag menar bränt bokstavligen.
jo såklart..men lite annat läge nu.
Citera
2020-05-25, 14:46
Avslutad
Undrar om inte allsvenskan kommer kunna starta 14/6 ändå?

Reporter från SVT frågade idag Tegnell varför besked dröjer tills på fredag om allsvenskan och hans svar var att dom vill ha klara regler så att denna verksamhet kan startas på ett bra sätt.

Om dom nu filar på reglerna så att dom är klara på fredag så har SvFF två veckor på sig att implementera dom och det vore skam om inte det vore tillräckligt med tid med tanke på hur brådskande det är.
Citera
2020-05-25, 15:40
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Reporter från SVT frågade idag Tegnell varför besked dröjer tills på fredag om allsvenskan och hans svar var att dom vill ha klara regler så att denna verksamhet kan startas på ett bra sätt.

Om dom nu filar på reglerna så att dom är klara på fredag så har SvFF två veckor på sig att implementera dom och det vore skam om inte det vore tillräckligt med tid med tanke på hur brådskande det är.
passa på att lägg så många derbyn som möjligt på midsommarafton då..fin jävla fylla
Citera
2020-05-25, 17:06
Medlem
Pancevs avatar
2 veckors lättare träning på plastgräs räckte för att slitaget skulle knäcka Zlatte.

Skämt åsido.... men Plastgräs sliter..
Citera
2020-05-25, 17:46
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
passa på att lägg så många derbyn som möjligt på midsommarafton då..fin jävla fylla
Haha ja jävlar, gärna kl 20:00 på kvällen också så att man har hunnit få i sig ordentligt med nubbar.
Citera
2020-05-25, 18:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

SvFF har hade ju ett färdigt förslag, som jag inte läst, så de ska väl kunna funka. Är det så många saker som kan det ställa till det? Det var resor och sportbarer som var det största problemet, eller hur?
Citera
2020-05-25, 18:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Gud vad jag vill att serien drar igång. Det här är barnsligt. Vältränade 20-åringar får inte sparka boll. Sjukt.

Utan publik till augusti, OK. Men kör igång.

Jag tror inte det blir spel med publik under 2020 eftersom publiken inte klarar de regler som ställs upp.
Citera
2020-05-25, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
SvFF har hade ju ett färdigt förslag, som jag inte läst, så de ska väl kunna funka. Är det så många saker som kan det ställa till det? Det var resor och sportbarer som var det största problemet, eller hur?

Jo det var väl det som angavs som skäl i första hand. Jag förstår dock inte varför svensk fotboll skulle behöva lida för att visa sportbarer inte följer regler om trängsel? Det är ju bara att stänga ned dessa barer då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in