Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Ja på Ullevi hade det kanske kunnat funka. Låt säga att 1/3 av platserna är tillgängliga, då får man in närmare 15 000 pers, sedan gäller det ju att man har lite självdisciplin och följer restriktionerna, det finns ett enkelt incitament som borde vara effektivt, följer man inte restriktionerna kanske ingen får gå på matchen och klubben förlorar intäkter.
Jag tror helt klart folk klarar av att gå in på läktarna och sätta sig på sin tilldelade plats men hur man ska lösa att det inte blir trångt när dessa 15tusen ska till/från arenan är betydligt svårare att se.
Visst att man kan låta vissa sektioner gå ut först etc och tvinga folk att gå in i olika omgångar, exempelvis att vi med biljett på sektion a-c ska gå in en timme innan avspark, sektion d-f 50min innan etc för att beroende på var insläppen ligger etc kunna undvika köbildning men folk kommer till arenaområdet olika tider ändå och det är svårt, om inte omöjligt att undvika.
Då ska man ju i praktiken se till att folk åker hemifrån vissa tider för att kunna gå direkt in. Likadant efteråt egentligen, visst håll kvar några sektioner men det blir ändå trångt på vagnar/bussar sen.
Sedan tror jag ju aldrig att vi får se ett tak på 5000pers utan möjligen att man går via 500 och sedan fritt och med bara 500pers tror jag inte nån släpper in några ty då är det svårare/dyrare att ha koll än att inte släppa in nån alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Blir det fotboll med publik under detta året? Jag tror inte det.
Det var väl SHL som förberedde sig för en säsong utan publik och då snackar vi alltså om en serie som slutar om c.a. ett år.
Jag tror inte heller på publik denna säsong, möjligen att vi får se det i vinterns gruppspel i cupen...