2020-05-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Skriv på svenska

Men det är kreativt för min hjärna, jag tränar gärna ett annat språk. Nu tvingas nog FHM att plocka fram helt andra siffror i morgon.
Citera
2020-05-25, 14:24
Medlem
sannes avatar
MSB visar sin undersökning på att i Sverige följer rekommendationerna jättebra. Helt underbart. En telefonundersökning mitt i en pandemi men ingen kriskommission för det är för tidigt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Hur många har testat sig härinne? Har hört om många i Stockholm som absolut inte får testa sig, förutom om de läggs in på sjukhus.

Jag har inte testat mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Vilka av oss är det han spridit skräck hos? Skulle vara intressant att höra.

Han lyckades sprida skräck hos engelsmännen och de svenskar som hade släktingar i UK. Det lät som så att döden var vid dörren - för de flesta.

Och sen textade han själv fritt (rökte säkert på också..) och struntade i restriktionerna som han hade predikat för gällande ANDRA.

Total nolla med andra ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Skulle gissa 5000.
Dödstalen går trots allt sakta neråt.

Vilket borde vara katastrof för alla som tycker vår linje är bra. Såhär når vi ju aldrig flockimmunitet
Ja drygt 5000 döda i slutet av juni tror jag med.
Citera
2020-05-25, 14:25
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Svar = Ja. Ingen kjente nye smittetilfeller siste 24t.
Heja Norge!
Bra jobbat!
Citera
2020-05-25, 14:25
Medlem
Maravillas avatar
Detta är ju bland de sjukaste jag upplevt. Hur i helvete kan man anse att Sverige agerat rätt? Vad har vi, i relation till våra grannar, vunnit på att låta så många dö? Vad har vi vunnit genom att i tidigt stadie förminska skiten till en vanlig influensa vilket i sin tur lett till att gemene svensk anammat en nonchalant inställning vilket lett till onödigt lidande och död. Hur i helvete är inte alla rörande överens om detta?

Sedan är det så jävla töntigt att läsa "alarmist" och "förnekare". Seriöst, hur gamla är ni?
Citera
2020-05-25, 14:26
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han lyckades sprida skräck hos engelsmännen och de svenskar som hade släktingar i UK. Det lät som så att döden var vid dörren - för de flesta.

Och sen textade han själv fritt (rökte säkert på också..) och struntade i restriktionerna som han hade predikat för gällande ANDRA.

Total nolla med andra ord.
Haha, vad svamlar du om?

"lyckades sprida skräck hos engelsmännen"

Lägg ned.
Citera
2020-05-25, 14:28
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarecrow
Blandade synpunkter på idag :

Vi har nu gått över 4000, och antalet döda överstiger alla de som bor i Storfors kommun i Värmland.
Vi börjar sakta komma i fatt Frankrike och komma upp på en femteplats över flest döda per capita i världen. En sådan här vecka till och vi går om Frankrike.

Noterbart är också att de som påstod att Danmark och Norge skulle drabbas stort när de öppnade upp länderna igen hade fel.
Dels minskar döda i sverige kraftigt. Dels kan du inte veta effekten på att öppna upp danmark och norge. Det tar några veckor. Det är flera stater i USA som har extremt mycket högre dödlighet ön Sverige. Tex New Yort, New Jersey och Connecticutsom alla har dödstal Över 150% mer än Sverige, alltså 2,5 gånger oss. Ytterligare sex delstater ligger på högre snitt än Sverige. I Europa är vi på åttonde plats.
Citera
2020-05-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och du som håller med Neil Ferguson kan börja presentera det fakta som han har kommit med. Har han någonsin lyckats med att sia om framtiden? Nope.

Du vet lika lite som alla andra hur det kommer att gå för dessa lockdown-länder i sommar/i höst.

Jag hoppas att det går bra. Jag hoppas att viruset försvinner helt. Men ingen av oss vet.

Du tror si - jag tror så. Du anser att jag håller med idioter.. du själv anser att Ferguson representerar facit. Det tror inte jag.

Didn’t he claim the IFR was 1% rather early, saving lives in the UK by getting a lockdown in place? He was correct about the IFR.
Citera
2020-05-25, 14:29
Medlem
Nederländerna
+8 döda +209 fall

Belgien
+32 döda +250 fall
Citera
2020-05-25, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ja drygt 5000 döda i slutet av juni tror jag med.

Vi når nog 5000 döda om exakt en månad, alltså den 25 juni. Såvida inte allt för mycket hänförs till kontot "eftersläpningar". Jag har en egen kurva nu där jag räknar framåt.
Citera
2020-05-25, 14:30
Medlem
sannes avatar
Vi ska hålla hela smittspridningen under våra armar, befolkningen, tvätta händerna, vara hemma, hålla oss ifrån äldre osv osv.

Men vi klarar tydligen inte av att få ett testresultat veta hur man ska göra med testerna, testa ordentligt och inte testa på testandets skull, och testet fylls med någon meningsfull åtgärd.

Vi har hela smittspridningen - under våra armar.
Men vi klarar inte att få ett svar på ett test - där måste FoHM hjälpa oss genom att förklara för oss att vi inte kan hantera ett svar från ett test.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in