2020-05-25, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så testandet har stått stilla, eller minskat i europa ?
Troligen inte men vi testar ju betydligt mer än tidigare.
Citera
2020-05-25, 09:13
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det beror nog mest på att det testas mer nu..
Det testas mer, men bara marginellt mer nu i Sverige än för en månad sedan.

Den 23 April testades 3,233 personer. Den 17 Maj testades 4,671 personer.
Citera
2020-05-25, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Rent skitsnack.

Senaste studierna visar att munskydd på samtliga minskar risken för smitta med 75%.

Inget mindre än sensationellt.

Hur skyddar du dina ögon??
Citera
2020-05-25, 09:15
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så testandet har stått stilla, eller minskat i europa ?
De flesta länder har mångdubblat sin testning. Vissa länder har TIODUBBLAT sin testning och visar trots det brant fallande kurvor på smittspridning.
Citera
2020-05-25, 09:17
Medlem
Citat:
Verkar vara en dålig undersökning de har bara testat i 30 av 98 kommuner och rätt få testade

Undersøgelserne fortsætter til 6000 personer er testet.

11117 personer er igennem pandemien konstateret smittede, så de 1,1 % smittede er sandsynligvis nær det korrekte antal.

Men generelt laver man ikke store omkostningstunge undersøgelser med det mål at få et forkert resultat, som ligger langt fra virkeligheden - det overlader man til andre lande gøre.
Citera
2020-05-25, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det testas mer, men bara marginellt mer nu i Sverige än för en månad sedan.

Den 23 April testades 3,233 personer. Den 17 Maj testades 4,671 personer.
Stämmer det verkligen? Sett betydligt högre siffror.
Citera
2020-05-25, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det är väl vad vi brukar kalla en systematisk översikt. Problemet är att Jonas är vad som närmast är att betrakta som en aktivist. Jag har läst artikeln och skulle kunna peka på så många konstigheter att skulle nöta sönder tangentbordet om jag skulle lista dem...
Jag känner inte till Jonas så jag kan inte kommentera just det men jag tycker INTE att den skulle passera som C-uppsats ens.

Exempelvis redovisar man inte vilka sökord man använt. Man anger iofs några exempel på sökord men jag vill kunna göra samma slagningar för att själv se kvaliteten på underlaget.

Visst man har en lista över referenser men man anger ju inte vilka artiklar man valt bort, precis som även du skrev.
Citera
2020-05-25, 09:19
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Så för att jag upplever något annat än dej trollar jag??
Jag va även inne på ÖB i Södertölje och folk höll avstånd även där, man märker att folk beter dig anorlunda nu än tidigare, innan C19 kunde folk nästan stå o slicka en i nacken vid köbildning
Här har du iakttagelser från en person som högst troligen är mer ute i svängen än vad du är. Dessutom är (var?) han en förespråkare för den Svenska linjen.

”När jag nu går in på Ica är det som vilken dag som helst, det känns som januari. Jag minns när jag häpet passerade hållplatserna där folk köade till bussen. Två meter på var sin sida varje köande, det såg ut som en konstinstallation.
Nu står stockholmare huller om buller igen och väntar på bussen.”

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/det-har-ar-en-stad-som-slutat-folja-tegnells-presskonferenser/
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-05-25 kl. 09:21.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Stämmer det verkligen? Sett betydligt högre siffror.
Det är de siffror som FHM rapporterat till EU (ECDC) så vi kan nog utgå från att det är 100% korrekt data. Siffrorna efter 17 Maj har inte kommit in ännu.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Hur skyddar du dina ögon??
Solglasögon.🤦🏼‍♀️
Citera
2020-05-25, 09:22
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
En sak kan man säga om dig med stor sannolikhet: Du bor inte i Stockholm.

Distanseringen är intet existerande för vissa stockholmare i varje fall när de befinner matvarubutik och i vissa köpcentrum; Kungens Kurva eller Port 73 (Haninge) etc.

Distanseringen är på väg att försvinna här Stockholm. Det är det som jag ser och upplever.

Jag upplever att stockholmare var bra under en period - relativt lite folk på t-banan, man höll avstånd i affärer, gick undan på trottoaren. Nu är det som om ingenting har hänt. Trots markeringar i köer på affärer så står folk och flåsar en i nacken.

På ett sätt förstår jag beteendet; covid-19 har helt klart tonats ner och med viss förståelse eftersom det tycks minska. Skrämsellöpsedlarna har gått över till annat och det är inte längre några nyhetsinslag om unga människor som hämtas med ambulans pga andningssvårigheter. Upplever också att folk slutat prata om det.

Liksom många andra tycker jag att det är skönt att allting inte längre handlar om corona. Samtidigt kan jag bli lite nervös över att detta nya beteende kan leda till hårdare restriktioner längre fram.
Citera
2020-05-25, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Här har du iakttagelser från en person som högst troligen är mer ute i svängen än vad du är. Desdutom är (var?) han en förespråkare för den Svenska linjen.

”När jag nu går in på Ica är det som vilken dag som helst, det känns som januari. Jag minns när jag häpet passerade hållplatserna där folk köade till bussen. Två meter på var sin sida varje köande, det såg ut som en konstinstallation.
Nu står stockholmare huller om buller igen och väntar på bussen.”

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/det-har-ar-en-stad-som-slutat-folja-tegnells-presskonferenser/

Bor inte i Stockholm utan Gävle men va i Sthlm över helgen o vi han med besök på IKEA O där stämde inte alls det som nömdes i tråden dessutom verkar det som domnar extra kassor öppna för undvika trängsel....

Jag säger till om någon är för nära mej o folk flyttar sej alltid 2 meter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in