Citat:
Ursprungligen postat av
Hanna-Wigh
En sak kan man säga om dig med stor sannolikhet: Du bor inte i Stockholm.
Distanseringen är intet existerande för vissa stockholmare i varje fall när de befinner matvarubutik och i vissa köpcentrum; Kungens Kurva eller Port 73 (Haninge) etc.
Distanseringen är på väg att försvinna här Stockholm. Det är det som jag ser och upplever.
Jag upplever att stockholmare var bra under en period - relativt lite folk på t-banan, man höll avstånd i affärer, gick undan på trottoaren. Nu är det som om ingenting har hänt. Trots markeringar i köer på affärer så står folk och flåsar en i nacken.
På ett sätt förstår jag beteendet; covid-19 har helt klart tonats ner och med viss förståelse eftersom det tycks minska. Skrämsellöpsedlarna har gått över till annat och det är inte längre några nyhetsinslag om unga människor som hämtas med ambulans pga andningssvårigheter. Upplever också att folk slutat prata om det.
Liksom många andra tycker jag att det är skönt att allting inte längre handlar om corona. Samtidigt kan jag bli lite nervös över att detta nya beteende kan leda till hårdare restriktioner längre fram.