2020-05-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Konstigt då att ingen tidigare anmärkt på att han verkar psykotisk, eller har någon gjort det? Har han haft kontakt med psykiatrin eller tuggat medicin?

Om inte så är det bara fake.
Att en P7:a ger indikation på en allvarlig psykisk störning, innebär inte att den stora RPUn gör det. Det görs cirka 1500 P7or varje år. Av dessa blir det ca 500 st RPU vid fällande dom. Och av dessa 500 blir knappt hälften kryssade. Det innebär inte att man per automatik hamnar på RPV. Det avgör domstolen. Psykiatrin kan bara berätta vad man kommit fram till och vad man rekommenderar - domstolen behöver inte följa den rekommendationen.
Citera
2020-05-24, 18:15
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att en P7:a ger indikation på en allvarlig psykisk störning, innebär inte att den stora RPUn gör det. Det görs cirka 1500 P7or varje år. Av dessa blir det ca 500 st RPU vid fällande dom. Och av dessa 500 blir knappt hälften kryssade. Det innebär inte att man per automatik hamnar på RPV. Det avgör domstolen. Psykiatrin kan bara berätta vad man kommit fram till och vad man rekommenderar - domstolen behöver inte följa den rekommendationen.

Det hade varit intressant att veta hans historik kring psykisk sjukdom. För om han inte har haft kontakt med psykiatrin och ingen annan har märkt av att han skulle vara typ psykotisk, då är det ju högst sannolikt fake.
Citera
2020-05-24, 18:17
Medlem
Citat:
Det hade varit intressant att veta hans historik kring psykisk sjukdom. För om han inte har haft kontakt med psykiatrin och ingen annan har märkt av att han skulle vara typ psykotisk, då är det ju högst sannolikt fake.
Tror nog det blir finkan för honom. Faktiskt. Han var föremål för BUP när han var runt 9-10, men den bilagan är helmaskad så den får vi inte ut något av.
Citera
2020-05-24, 18:19
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Tror nog det blir finkan för honom. Faktiskt. Han var föremål för BUP när han var runt 9-10, men den bilagan är helmaskad så den får vi inte ut något av.

Låter mest som ett klassiskt adhd fall. Tidig kontakt med bup och sedan svårt att styra sina impulser. Slår ihjäl henne av ren aggression och styckar henne för att dölja kroppen och komma undan.
Citera
2020-05-24, 18:21
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Jag kan tillägga att jag också tror på fängelse, att det inte är en allvarlig psykisk störning utan NPD-personlighetsstörning och jag får "känslan" (nä, ingen som sagt det), men att mordet skedde i någon form av psykos och att han därför inte har kontakt med de minnena. Ett exempel är ju att han verkar fullständigt omedveten om poliskontakten i Ljungskile på kvällen. Det är inget man fejkar om man försöker "utsmarta" polisen. T.om. kanske det skapar psykiska följder när man med grandios självbild inte kan "kontrollera" sin egen mentalitet.
Citera
2020-05-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag kan tillägga att jag också tror på fängelse, att det inte är en allvarlig psykisk störning utan NPD-personlighetsstörning och jag får "känslan" (nä, ingen som sagt det), men att mordet skedde i någon form av psykos och att han därför inte har kontakt med de minnena. Ett exempel är ju att han verkar fullständigt omedveten om poliskontakten i Ljungskile på kvällen. Det är inte man fejkar om man försöker "utsmarta" polisen.
Kan tänka en haschpsykos - inte för att jag vet hur det funkar, men han rökte på massor har jag förstått av fupen. Men nu borde han vara helren. Hans patetiska självmordsförsök visar att han kanske börjar komma till insikt vad han gjort och vad framtiden faktiskt innebär (livstid i fängelse eller i vilket fall mycket lång tid). Han vill smita från det och inte stå för vad han gjort.
Citera
2020-05-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ibland kanske man skall hejda sig lite Men det hade varit fint med en förklaring till varför det dröjde med ytterfacket. Jag tror på kommunikationsmissar. Rättsmedicin fick order om att packa upp alla lagrer, testa dessa mot fingeravtryck samt samla ihop allt som T packat i väskan - och tekniskt testa och ta tillvara allt. Det var ordern - och inget mer. När allt detta var klart, rapporten sammanställd, så var man klar med arbetet. Kommunikationsmiss.

Sånt här händer säkert hela tiden, fast vi inte får någon vetskap om det. Bevis som försnillats, bevis som råkat slängas, saker som missas. Alla som jobbar med detta är människor, och människan är verkligen inte perfekt. Det viktigaste är nu i alla fall att Wilmas mördare blir lagförd, dömd och inlåst.
Jag tror du har rätt om kommunikationsmiss.
Citera
2020-05-24, 18:49
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
I detta fall tror jag inte det blir några större problem att få honom dömd för mord. Det finns alldeles för mycket bevis i lägenheten, inkl Ws vävnadsrester på ett fönster.

Hade inte alla spår funnits, och han gjort sig av med huvudet, DÅ tror jag det hade kunnat bli knepigt. Men inte nu.

Enligt T.s advokat så finns det inte tillräckligt med bevis utan kropp, hoppas som fan att den advokaten har fel.
Citera
2020-05-24, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Enligt T.s advokat så finns det inte tillräckligt med bevis utan kropp, hoppas som fan att den advokaten har fel.
Ja, hon säger det. Självklart måste hon göra det eftersom hon skall försvara honom såsom oskyldig. Något annat kan hon ju knappast göra offentligt.
Citera
2020-05-24, 19:01
Bannlyst
Citat:
Jag har extremt svårt att se hur han skulle ha en allvarlig psykisk störning. Det är ett klassiskt relationsmord som begåtts av en klassiskt kräk. Inget annat.

Där håller jag med dig.
Ett äckligt kräk som ville dominera både i vanliga livet och i sänghalmen. Han var en pervers rackare som gillade hårda tag. Det bekräftar även tidigare girlfriends. Wilma lät honom vara pervers och hårdhänt, och ju längre tiden gick desto mer tänjdes den perversa gränsen. Han har säkert både haft "mördar-tanken" och "mördar-känslan" i kroppen några gånger tidigare innan detta hände, men då kunnat Tygla sig i sista stund. Men denna gången kunde han inte hålla sig efter den första smällen. Gränsen var nådd, gränsen sprack. Ett våldsamt, perverst jävla kräk som gick för långt.
Senast redigerad av Avd.9 2020-05-24 kl. 19:14.
Citera
2020-05-24, 19:04
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Så här svarar min hackersläkting:

" Rent hypotetiskt brukar folk återanvända användarnamn och ibland lösenord på många olika siter.
Det finns kända lösenordssumpar på nätet. Söker man efter olika lösenord i dem kan man se vilket användarnamn som användes med respektive lösenord.
Kan ju ge en ledtråd om någon använt dessa ord som sitt användarnamn eller lösenord."

Jag vet inte om det hjälper, jag är själv helt urdålig på datorer och cybervärlden.
Yes har kollat upp detta.
EM7909@yahoo.com är en mejladress med ett lösenord vid hackning som var 1993er, detta lösenord kan idag vara ändrat till Elvis1234.
Citera
2020-05-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Där håller jag med dig.
Ett äckligt kräk som ville dominera både i vanliga livet och i sänghalmen. Han var en pervers rackare som gillade hårda tag. Det bekräftar även tidigare girlfriends. Wilma lät honom vara pervers och hårdhänt, och ju längre tiden gick desto mer tändes den perversa gränsen. Han har säkert både haft "mördar-tanken" och "mördar-känslan" i kroppen några gånger tidigare innan detta hände, men då kunnat Tygla sig i sista stund. Men denna gången kunde han inte hålla sig efter den första smällen. Gränsen var nådd, gränsen sprack. Ett våldsamt, perverst jävla kräk som gick för långt.
Välkommen tillbaka in i värmen min vän!

T själv sa att den som begått mordet måste varit nån med kort stubin. Vid ett utbrott, där häktesvakten frågade varför han fick utbrottet så sa T att "jag har kort stubin". En märklig kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in