2020-05-24, 18:01
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Intressant. Nu måste jag gå dit och se hur regimtrogna SVT slingrar sig ur det...
De började med - ouch, det var hårda ord. Tmresten har jag glömt, lol.
Citera
2020-05-24, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Nej, det är ingen skandal. Alla klarar sig i Rosenbad eller på FHM i Solna. Kanske får någon om något år få byta tjänst men den blir ändå bättre och rikare än den senaste.
Det var synd.
Att använda skyddsmask på äldreboende när det gäller Corona viruset är en självklarhet,
Man måste vara riktigt dum i huvet eller hjärntvättade för att rösta emot det.
Många ska stå till ansvar.
Jag tror när dammet har lagt sig många kommer att bli avslöjad.
Citera
2020-05-24, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Så du menar att forskning visar på att man fortfarande bär viruset (är smittsam) även under zombie-fasen? 1177 antydde nämligen att detta troligen bara var "sviter" av sjukdomen. I och för sig skönt att veta att genomsnittet är sjuk så länge. Börjar bli galen.

Smittsamhet är inte utredd vad jag vet. Jag skrev om hur länge en bekräftad infekterad person ger positiva resultat vid provtagning om det betyder att de känner sig sjuka i 4 veckor eller inte kan jag inte svara på, tiderna jag skrev är genomsnittliga tider uppvisade från Wuhan.

Det kan ha kommit ny data sedan dess, som jag inte sett ännu det kan också ha ändrat sig det finns ju indikationer på att ett fåtal antingen blivit återinfekterade igen eller friskförklarade för tidigt också.
Citera
2020-05-24, 18:04
Medlem
Maravillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Drar in ett svar här med förhoppning att få en länk, det där låter oerhört intressant.
Vill ha!

https://medicalxpress.com/news/2020-05-antibody-covid-immunity.html

"New research from Emory University indicates that nearly all people hospitalized with COVID-19 develop virus-neutralizing antibodies within six days of testing positive"

Nu var det dock inte denna studie jag åsyftade i mitt förra inlägg, men fann den när jag sökte och tyckte den var värd att lägga in.
Citera
2020-05-24, 18:05
Medlem
Livsgjutarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Smittsamhet är inte utredd vad jag vet. Jag skrev om hur länge en bekräftad infekterad person ger positiva resultat vid provtagning om det betyder att de känner sig sjuka i 4 veckor eller inte kan jag inte svara på, tiderna jag skrev är genomsnittliga tider uppvisade från Wuhan.

Det kan ha kommit ny data sedan dess, som jag inte sett ännu det kan också ha ändrat sig det finns ju indikationer på att ett fåtal antingen blivit återinfekterade igen eller friskförklarade för tidigt också.

Okej jag förstår. I min initiella frågeställning var jag egentligen inte ute efter tidsspan utan om det finns ingående forskning på vad för skit viruset ställer till med i kroppen. Om det finns något som kan förklara flera veckor av trötthet?
Citera
2020-05-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det beror väl helt och hållet på vilka risker man själv vill ta avseende COVID19. Känner man att man är oövervinnlig så behöver ju inte oroa sig utan kan agera som vanligt.

Det dör ungefär lika många i Covid 19 från icke riskgrupper som det dör i trafiken varje år.
Skall vi kanske sätta bilar och bussar i karantän?

Det är betydligt större dödsrisk att öppna sin ytterdörr och gå ut istället för att sitta hemma helt oavsett Covid 19.

Vi måste få lite rimliga perspektiv här..och dessutom har ingen nationalekonomi längre råd med att folk sitter hemma och glor utan att göra något.

Problemen som globala lockdowns har skapat är allvarliga nog precis som de är.
Citera
2020-05-24, 18:06
Medlem
Sharm0tas avatar
Tomteverkstaden levererar.

Citat:
Göteborgspolitiker: Målet om 100 000 inte förankrat
Det var inte förankrat hos oss när man gick ut med 100 000 tester i veckan. Det är fortfarande inte riktigt utrett vad (regeringen) vill ha gjort, säger han.

https://omni.se/goteborgspolitiker-malet-om-100-000-inte-forankrat/a/rAwbGK
Svaret på hans funderingar står i artikeln, men visst... Tillsätt en utredning, vetja.

Citat:
I Västa Götalandsregionen testas i nuläget runt 4 000 personer i veckan för det nya coronaviruset, en bra bit från de 17 000 tester som skulle vara regionens andel om målet om 100 000 tester i veckan ska nås.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-05-24 kl. 18:10.
Citera
2020-05-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsgjutaren
Okej jag förstår. I min initiella frågeställning var jag egentligen inte ute efter tidsspan utan om det finns ingående forskning på vad för skit viruset ställer till med i kroppen. Om det finns något som kan förklara flera veckor av trötthet?

Nej du får nog vänta något år innan du får svar på sådant, man upptäcker mest nu nya symptom just nu det är ganska klart att lungfunktionen inte är det enda som kan drabbas, utan det verkar i stort sett kunna vara vilket organ som helst som drabbas och varför vet man inte.

Vissa personer får svårt att andas, vissa får feber andra får ont i huvudet, en del blir trötta, en del får utslag en del tvärdör utan uppenbar anledning osv osv.

Att just du är trött kan ju bero på flera saker också, det är ju allergiperiod nu också och även om man inte varit allergisk tidigare så kan ju även det utvecklas när som helst i livet.
Citera
2020-05-24, 18:12
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
https://medicalxpress.com/news/2020-05-antibody-covid-immunity.html

"New research from Emory University indicates that nearly all people hospitalized with COVID-19 develop virus-neutralizing antibodies within six days of testing positive"

Nu var det dock inte denna studie jag åsyftade i mitt förra inlägg, men fann den när jag sökte och tyckte den var värd att lägga in.
Tackar!
Det gör ju tanken om ett vaccin betydligt mer optimistisk.

Jag tillhör själv dem som tror att de kommer få fram ett vaccin innan årets slut.
Citera
2020-05-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Tackar!
Det gör ju tanken om ett vaccin betydligt mer optimistisk.

Jag tillhör själv dem som tror att de kommer få fram ett vaccin innan årets slut.

Det tror inte jag,men jag hoppas att jag har fel.

Ett vaccin emot ett Coronavirus måste man nog se förverkligat först innan man kan tro på det.
Citera
2020-05-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
"Saknar IQ" är också ett väldigt IQ befriat uttryck.
Inte när det används på förespråkare för helsänkta samhällen som tror att det i sig inte är samhällsfarligare än en sjukdom med väldigt låg direkt dödlighet för de allra flesta.
Citera
2020-05-24, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte när det används på förespråkare för helsänkta samhällen som tror att det i sig inte är samhällsfarligare än en sjukdom med väldigt låg direkt dödlighet för de allra flesta.

Du menar att de länder som införde lockdown så som Danmark, Norge och Finland helt sänkt sina samhällen?
De är vad allt är att döma i en betydligt bättre situation än vad Sverige är, som nu blir utfryst av dessa.

Vissa länder bryr sig om sina äldre, de vill inte ha mer av viruset än de redan har och om du hade haft några fungerande synapser så kanske du förstår hur de resonerar, de är delaktiga när resten av världen försöker gå tillbaka till gamla gängor, Sverige är det inte. Sveriges strategi har skadat ekonomi och utveckling långt mer, men du fattar inte det och det är ditt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in