2020-05-24, 16:55
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ja, lite nyfiken och fundersam blir man.
Ja, tror nog det är så att de endast fokuserade på huvudet och att väskan varit kvar där.
Om rättsläkaren tagit ut huvudet ligger ju inte resterande i dens arbetsuppgifter men ja vi får se om svar kommer.
Citera
2020-05-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Citat gällande mitt tidigare skrivna inlägg.

Citat: "T*shko är så vitt jag har förstått det inplacerad på Rätts-Psyk i väntan på dom" Obs❗med ett frågetecken [ ? ] efter ... slut citat /

Vad jag vet och känner till så blev den 17 årige W*lma Anderss*n's pojkvän och misstänkte mördare flyttad till Rätts-Psyk efter att under förhören ha visat tecken som då fick Åklagaren att begära en sinnesundersökning.

Fortsatta förhör hade sedan ägt rum inom Rätts-Psyk och omhäktnings-förhandlingar skedde sedan.

T*shko flyttades vid det då aktuella tillfället från häktet till Rätts-Psykiatriska kliniken Rågården utanför Göteborg, detta enligt KammarÅklagaren J*m W*sterberg, det nuvarande läget för T*shko är annorlunda.

Mvh/ @JokerMannen
Tishko sitter i häktet. Och det vet jag med bestämdhet. Han har varit på psyk vid ett flertal tillfällen, men återbördats till häktet. Även denna sista gång kom han tillbaka på häktet samma kväll som han åkt med ambulans till sjukhuset. På Rågården hamnade han under nån vecka eller två pga då han visat tecken till allvarlig psykisk störning. Där gjordes även en P7:a vid det tillfället. Vilket då visade tecken på den allvarligt psykiska störning man befarat.

Men hans besök på psyk har varit korta. Den största delen, och nu, har han suttit i en häktescell.
Citera
2020-05-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Jag tror att han kommer att försöka köra på den tysta stilen ett tag till. Men, det hade varit roligt om han började babbla som fan...
Jag tror också att han kommer köra den tysta stilen
Min mor har varit polis och hon har förhört många men aldrig haft någon som kissat på förhörsstolen som denna Tishko gjorde, berättade det för henne hon tyckte det var ett stört beteende.
Citera
2020-05-24, 17:30
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tishko sitter i häktet. Och det vet jag med bestämdhet. Han har varit på psyk vid ett flertal tillfällen, men återbördats till häktet. Även denna sista gång kom han tillbaka på häktet samma kväll som han åkt med ambulans till sjukhuset. På Rågården hamnade han under nån vecka eller två pga då han visat tecken till allvarlig psykisk störning. Där gjordes även en P7:a vid det tillfället. Vilket då visade tecken på den allvarligt psykiska störning man befarat.

Men hans besök på psyk har varit korta. Den största delen, och nu, har han suttit i en häktescell.

Fast de gör ju inte utredningar som p7 på rättspsyk? Det görs ju på rättsmedicinalverket eller? det är en helt annan sak än rättspsyk. Folk som sitter häktade kan hamna på rättspsyk med då beror det på att de betett sig konstigt i häktet, blivit väldigt deprimerade eller psykotiska. Det är vad jag hört i alla fall.

Jag tror inte den här killen har en psykisk sjukdom som schizofreni eller något liknande för att dömas till rättspsyk. Jag hoppas inte att detta våldsamma kräk sätts på rättspsyk efter eventuell dom, han är en mördare som visste vad han gjorde. Han ska in i fängelset och inget annat.
Av det jag fått veta från folk som på ett eller annat sätt haft med rättspsykiatrin att göra så är det rena jävla dagiset. Speciellt Rågården är enligt källor som en stor semesteranläggning med rena lyxfaciliteterna. Han ska ha livstid i fängelset, allt annat är en skam.
Senast redigerad av pundarTrasan 2020-05-24 kl. 17:36.
Citera
2020-05-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Fast de gör ju inte utredningar som p7 på rättspsyk? Det görs ju på rättsmedicinalverket eller? det är en helt annan sak än rättspsyk. Folk som sitter häktade kan hamna på rättspsyk med då beror det på att de betett sig konstigt i häktet, blivit väldigt deprimerade eller psykotiska.

Jag tror inte den här killen har en psykisk sjukdom som schizofreni eller något liknande för att dömas till rättspsyk. Jag hoppas inte att detta våldsamma kräk sätts på rättspsyk efter eventuell dom, han är en mördare som visste vad han gjorde. Han ska in i fängelset och inget annat.
Av det jag fått veta från folk som på ett eller annat sätt haft med rättspsykiatrin att göra så är det rena jävla dagiset. Speciellt Rågården är som en stor semesteranläggning med rena lyxfaciliteterna. Han ska ha livstid i fängelset, allt annat är en skam.
Rättspsykiatriska enheten sorterar under rättsmedicinalverket. Vad skall han på rättsmedicin att göra?När Tishko hamnade på rättspsyk i början av utredningstiden, så gjorde man en P7:a. De samlar in en del information om honom, och har också samtal med honom. Detta samtal tar nån timme, en och halv timme.

På rättspsykiatrin kommer även RPUn göras, om han befinns skyldig. Då kommer han vara där under en tid av 4-5 veckor för en noggrannare utredning och observation för att utröna om han skall sitta av sitt straff i fängelse eller dömas till rättspsykiatrisk vård.

Man döms till vård om man har en allvarlig psykisk störning. Det är ett juridiskt begrepp. Enkelt betyder det samma sak som om man ute i det fria hade dömts till LPV - det är liknande kriterier som gäller, dvs tvångsvård.
Citera
2020-05-24, 17:47
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Rättspsykiatriska enheten sorterar under rättsmedicinalverket. Vad skall han på rättsmedicin att göra?När Tishko hamnade på rättspsyk i början av utredningstiden, så gjorde man en P7:a. De samlar in en del information om honom, och har också samtal med honom. Detta samtal tar nån timme, en och halv timme.

På rättspsykiatrin kommer även RPUn göras, om han befinns skyldig. Då kommer han vara där under en tid av 4-5 veckor för en noggrannare utredning och observation för att utröna om han skall sitta av sitt straff i fängelse eller dömas till rättspsykiatrisk vård.

Man döms till vård om man har en allvarlig psykisk störning. Det är ett juridiskt begrepp. Enkelt betyder det samma sak som om man ute i det fria hade dömts till LPV - det är liknande kriterier som gäller, dvs tvångsvård.

Vad menar de med allvarlig psykisk störning? Om han är en fullblodspsykopat, räknas det som allvarligt störning?
Han kan ju knappast varit psykotisk eller något när han hade ihjäl henne, det kan bara ha haft med aggression och dålig impulskontroll att göra, empatilöshet.

Det jag har hört om rättspsykiatrin i landet, fy fan. Då är det bättre de släpper honom fri än sätter honom där, det är billigast. Eller tänker de ge en empatilös idiot en betald semester på Rågården? Att det ens finns ett ställe som Rågården är sjukt i sig. Men att sätta någon som honom där, det vore ett hån mot offret.
Citera
2020-05-24, 17:49
Medlem
Citat:
Vad menar de med allvarlig psykisk störning? Om han är en fullblodspsykopat, räknas det som allvarligt störning?
Han kan ju knappast varit psykotisk eller något när han hade ihjäl henne, det kan bara ha haft med aggression och dålig impulskontroll att göra, empatilöshet.

Det jag har hört om rättspsykiatrin i landet, fy fan. Då är det bättre de släpper honom fri än sätter honom där, det är billigast. Eller tänker de ge en empatilös idiot en betald semester på Rågården? Att det ens finns ett ställe som Rågården är sjukt i sig. Men att sätta någon som honom där, det vore ett hån mot offret.
Psykopati är en personlighetsstörning och inte en allvarlig psykisk störning.

Lite kort: Den största gruppen som lider av allvarlig psykisk störning är de med symptom som ger psykotiska effekter där de lever i en egen tankevärld med vanföreställningar, tankestörningar och hallucinationer. De har till exempel psykossjukdomar som schizofreni och andra tillstånd med varaktiga psykotiska symptom.
Citera
2020-05-24, 17:51
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Psykopati är en personlighetsstörning och inte en allvarlig psykisk störning.

Lite kort: Den största gruppen som lider av allvarlig psykisk störning är de med symptom som ger psykotiska effekter där de lever i en egen tankevärld med vanföreställningar, tankestörningar och hallucinationer. De har till exempel psykossjukdomar som schizofreni och andra tillstånd med varaktiga psykotiska symptom.

Jag har extremt svårt att se hur han skulle ha en allvarlig psykisk störning. Det är ett klassiskt relationsmord som begåtts av en klassiskt kräk. Inget annat.
Citera
2020-05-24, 17:53
Medlem
Citat:
Jag har extremt svårt att se hur han skulle ha en allvarlig psykisk störning. Det är ett klassiskt relationsmord som begåtts av en klassiskt kräk. Inget annat.
Jag håller med dig. Fullt ut. Och jag hoppas han hamnar i fängelse för en mycket lång tid.
Citera
2020-05-24, 17:58
Medlem
Bambambis avatar
Citat:

Blir det utredning Och han har nån störning så hamnar han ju på vård men i annat fall fängelse. Båda kostar ju pengar, släppa honom fri är ju också ett hån mot offret.
De kan stänga in honom i ett spökhus eller liknande, straff ska han ha och ska inte få möjligheten att slippa undan genom ev självmord.
Citera
2020-05-24, 18:01
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Nä, det är det inte. Han verkar på ritkigt helt psyko och verkar hamna i psykos ofta (inducerat eller inte är oklart). Det verkar vara konstiga demoner i det huvudet.
Citera
2020-05-24, 18:09
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Nä, det är det inte. Han verkar på ritkigt helt psyko och verkar hamna i psykos ofta (inducerat eller inte är oklart). Det verkar vara konstiga demoner i det huvudet.

Konstigt då att ingen tidigare anmärkt på att han verkar psykotisk, eller har någon gjort det? Har han haft kontakt med psykiatrin eller tuggat medicin?

Om inte så är det bara fake.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in