2020-05-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Va? Att man är asymtomatisk innebär inte att man är immun, hur tänker du där? Om du är smittad men inte visar symptom är du ju inte immun. Immun betyder att du inte kan bli smittad. Herre gud vilken dåre!

Hahahaha.🤦🏼‍♀️
Ifall du frågar i god tro (tveksamt) kan jag tala om för dig att immunitet mycket väl handlar om att immunförsvaret oskadliggör smittan innan den blir besvärande för organismen. Men det är egentligen oväsentligt eftersom diskussionen från början rörde flockimmunitet, vilket ingen alarmist vill tro existerar...
Citera
2020-05-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Intresant artikel om debatten om antal avlidna på äldreboenden det kanske är en smula överdrivet allafall??

http://tt.omni.se/liknande-dodstal-pa-aldreboenden-varje-ar/a/OpveXq

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Man skall inte alltid tro på allt bara för att det är skrivet i en artikel. Finns starka krafter just nu som vill förmildra COVID-19 krisen i Sverige.

Siffrorna kommer från socialstyrelsen, jag skulle vilja få mer statistik på dödsfall på boenden jämfört med olika år, jag tänker att årets milda influensa inte skördat samma offer som tidigare år och att det kan bidra till de tal de beskriver och perioden är jan-apr dvs före covid men dödsfallen fortsätter ju efter 30/4 så lite tydligare och uppdaterad statistik från socialstyrelsen vore intressant.

Siffrorna de tar upp längs ner är dödsfall 70+ per 100000 innevånare och perioden är från 1/1-10/5 och hänger inte ihop med texten om döda på boende, alla som är 70+ bor inte på boende, en osammanhängande artikel och vilseledande för de som bara läser rubriker vilket antagligen är meningen..tröttsamt

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/influensa-veckorapporter/aktuell-influensarapport/
Citera
2020-05-24, 15:07
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nu vill jag varna alla våra känsliga läsare..

Jag har läst lite i husgurun Björn Olsens bok. Så här okänsligt beskriver han de döda:

Hopsan. Nu ligger översteprästen Tengele i lä..

Olsen alltså anser att ifall man dör i rätt ålder då behövs det ingen rapportering.. vojnevojne..

Det här är en annan grej. Du är ju besatt av Björn Olsen. Sett typ 10 inlägg på kort tid där du väver in honom i slutet av dina inlägg helt random, precis som med detta inlägg, där du letar efter märkliga grejer att smutskasta honom för.

Vet såklart att du gör så eftersom du gillar Tegnell och för att folk hoppar på honom här hela tiden och för att vissa sedan nämnt Olsen som en med bättre syn på denna pandemin. Men Olsen är inte så aktuell i denna kris att han ens kommer nära att vara relevant jämfört med Tegnell. Hade Olsen haft Tegnells position så hade det varit ombytta roller, men så är inte fallet nu och därför blir din besatthet av Olsen och såna här inlägg rätt märkliga.
Citera
2020-05-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Du har alltså blivit så sårad att du fortsätter att spamma sådana här inlägg?

Andas. Ta sedan och gå in på FHM:s statistik över sjukdomsfall nedbrutet över ålder. Seså, jag väntar. Kom tillbaka hit och rapportera sen.

De testar ju inte barn? Finns exempel på barn som är sjuka och uppsöker vård, men dessa barn testas ju inte för corona trots symptom (de testar för en hel del annat dock), förrän det blir riktigt akut d v s inläggning. Vilket det sällan blir. Min uppfattning.
Citera
2020-05-24, 15:08
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Är det så. Kanske bara jag och min släkt som varit snabba då
De som föder barn tidigt tillhör oftarede lågutbildade så det kan ju stämma in på dig och din släkt?
Citera
2020-05-24, 15:09
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Du har alltså blivit så sårad att du fortsätter att spamma sådana här inlägg?

Andas. Ta sedan och gå in på FHM:s statistik över sjukdomsfall nedbrutet över ålder. Seså, jag väntar. Kom tillbaka hit och rapportera sen.
Tips:
Barn blir inte lika ofta sjuka.

Andas. Ta sedan en titta på den undersökning som vi gjorde på 10,705 slumpmässigt utvalda personer och se över antalet smittade i åldern 2-19 år (det är den åldern där du påstår att folk är immuna). Seså, jag väntar. Kom sedan tillbaka hit och rapportera.

https://cdn-12.forumfiles.com/b9x3F820o7/8e3e11c6-1590326182/Screenshot%202020-05-24%20at%2007.51.39.png

https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/healthandsocialcare/conditionsanddiseases/bulletins/coronaviruscovid19infectionsurveypilot/england14may2020

Mupp!
Citera
Medlem
Citat:
Barn under 10 har ofta inte så jädrans gamla mor och farföräldrar ändå.

Om man inte heller Gyllenhammar eller Niinistö. Fast då tillhör redan föräldern själv kategorin "äldre äldre) ..

Hur som har ju inte Tengele sagt att man inte får umgås med sina barnbarn. Bara att (eftersom de små snorar och hostar jämt) man ska försöka träffa dem under andra former - typ utomhus.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Men vänta nu. Nu tänktes det lite fel i din hjärna.
Hur tänker du nu?
Citera
2020-05-24, 15:10
Medlem
Sooks avatar
Snart släpper danmark på svenskar igen. Tyskland vägrar Nämligen släppa in danskarna (och därmed bakas även norge in i paketet) om inte svenskar får komma till danmark
Citera
2020-05-24, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
De testar ju inte barn? Finns exempel på barn som är sjuka och uppsöker vård, men dessa barn testas ju inte för corona trots symptom (de testar för en hel del annat dock), förrän det blir riktigt akut d v s inläggning. Vilket det sällan blir. Min uppfattning.
Ja, precis.

Frågorna är då:

1. förväntar vi oss att barn har samma seroprevalens av antikroppar eftersom sjukdomsförloppet, om det alls registreras, är så milt?

2. behöver barn ens uppvisa antikroppar för att oskadliggöra smittan snabbt och enkelt?

3. kan vi räkna bort barn ur befolkningen som behöver antikroppar för flockimmunitet?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ifall du frågar i god tro (tveksamt) kan jag tala om för dig att immunitet mycket väl handlar om att immunförsvaret oskadliggör smittan innan den blir besvärande för organismen. Men det är egentligen oväsentligt eftersom diskussionen från början rörde flockimmunitet, vilket ingen alarmist vill tro existerar...
Ja, viruset kan inte utvecklas hos den som är immun. Det förstår väl de flesta?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Snart släpper danmark på svenskar igen. Tyskland vägrar Nämligen släppa in danskarna om inte svenskar får komma till danmark
Inte mig emot, jag älskar Köpenhamn. Jag hoppas att du har rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in