2020-05-24, 14:55
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Jag är ledsen att ditt inlägg hamnade i en flod av skräp, så jag tar och postar om det så att informationen inte går miste övriga i tråden.
Barn under 10 har ofta inte så jädrans gamla mor och farföräldrar ändå.
Citera
2020-05-24, 14:56
Medlem
Nu vill jag varna alla våra känsliga läsare..

Jag har läst lite i husgurun Björn Olsens bok. Så här okänsligt beskriver han de döda:

Citat:
ProMED gör att veterinären i Bangladesh med några knapptryckningar kan rapportera om massdöd av kycklingar eller att läkare i Mexico City snabbt kunde rapportera om att människor i fel åldrar dog av influensa.

Hopsan. Nu ligger översteprästen Tengele i lä..

Olsen alltså anser att ifall man dör i rätt ålder då behövs det ingen rapportering.. vojnevojne..
Citera
2020-05-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Hur många lik rymmer ditt?
För skacliv försvaras till varje pris kan vi INTE ha samhället öppet under säsongsinfluensa heller.
Det är måste bli följden såvida du inte har en egen gräns när det är för många dödsfall.

Är så otroligt nyfiken på svaret du aldrig kommer få.

Att du och jag är onda tyranner som anser att det är värt att hålla öppet nu under Coronan får vi väl krypa till korset och erkänna men vart går gränsen för tyranni? Är det tusen döda på sitt samvete man kan ha och ändå vara en godhjärtad människa? 500? 2000? Svara mig snälla någon. Det är mängder av folk som anser att antalet covid-döda är tyranni och någon måste väl ha en uppfattning om ungefär vart gränsen går?
Citera
2020-05-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det sker smittspridning i Stockholms skolor bland personal (lärare och administration), föräldrar, och barn (som stannar hemma med sjuka föräldrar). Det rapporteras inte om i media men det är så. Jag vet om det för jag har direkt kontakt med skolpersonal.

MSB har ju sagt att alla samhällsviktiga grupper ska testes för covid-19, men det finns ett undantag för lärare (som tillhör samhällsviktiga yrken).
https://skolvarlden.se/artiklar/larare-inte-prioriterad-grupp-coronatester.

Smitta finns nog på de flesta ställen men skolan är trots allt barn och vuxna under 70.
Så äldreboenden är en så mycket mer utsatt plats.
Citera
2020-05-24, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Har mycket svårt med den där Hallengren!

Vet ej om jag ska skratta eller gråta...

” Lena Hallengren anser att regeringen gjort sitt bästa för att hantera coronakrisen.
Samtidigt kan socialministern inte svara på om Sverige gjort rätt som gått emot strömmen.”

Bara att se henne
Att göra rätt är inte regimens paradgren i att göra sitt bästa. Bättre än fel kan de inte.
Citera
2020-05-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Barn under 10 har ofta inte så jädrans gamla mor och farföräldrar ändå.
Medelåldern för förstagångsföderskor är väl strax under 30. Så morföräldrarna är väl 70 när barnet är 10 i snitt, kanske något lägre eftersom åldern på förstföderskor har stigit i västvärlden. Eftersom mannan i snitt är äldre, är farföräldrarna förmodligen över 70.
Citera
2020-05-24, 15:01
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Men vad bra att den här tråden inte har bestått av fullt med påhopp på Anders Tegnell ("Tengele" och "Tengill" som han kallas i tråden) eller prognoser på tusentals döda per dag.
En intressant fråga är hur du fick det till:
"Barn smittar inte"
och
"Barn är immuna"

Och när folk påpekar att du har fel (och dessutom tillhandahåller empiriska bevis) så påstår du att dessa "inte kan tänka nyanserat".

Knacka ur haschpipan istället och börja tänka vetenskapligt. Det är inte så j-a skadligt att ha fel, det gäller bara att samla kraft till att erkänna det. Mupp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Är så otroligt nyfiken på svaret du aldrig kommer få.

Att du och jag är onda tyranner som anser att det är värt att hålla öppet nu under Coronan får vi väl krypa till korset och erkänna men vart går gränsen för tyranni? Är det tusen döda på sitt samvete man kan ha och ändå vara en godhjärtad människa? 500? 2000? Svara mig snälla någon. Det är mängder av folk som anser att antalet covid-döda är tyranni och någon måste väl ha en uppfattning om ungefär vart gränsen går?

Det är en självklarhet att alla har en direkt eller indirekt gräns för hur många döda som är okej i samhällets tjänst.
Allt annat är hyckleri.
Sedan innebär det inte att man tycker om dödsfall.
Det är ju liksom givet...
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Herregud. Här har vi verkligen någon som inte argumenterar i god tro.

1. Immunitet är utbrett bland barn, eftersom en stor andel (som alarmister själva har citerat studier för i tråden) är asymtomatiska.

Va? Att man är asymtomatisk innebär inte att man är immun, hur tänker du där? Om du är smittad men inte visar symptom är du ju inte immun. Immun betyder att du inte kan bli smittad. Herre gud vilken dåre!

Hahahaha.🤦🏼‍♀️
Citera
2020-05-24, 15:03
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Va? Att man är asymtomatisk innebär inte att man är immun, hur tänker du där? Om du är smittad men inte visar symptom är du ju inte immun. Immun betyder att du inte kan bli smittad. Herre gud vilken dåre!

Hahahaha.🤦🏼‍♀️
Det var nog som jag misstänkte. Han har inte en aning om vad immunitet är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
En intressant fråga är hur du fick det till:
"Barn smittar inte"
och
"Barn är immuna"

Och när folk påpekar att du har fel (och dessutom tillhandahåller empiriska bevis) så påstår du att dessa "inte kan tänka nyanserat".

Knacka ur haschpipan istället och börja tänka vetenskapligt. Det är inte så j-a skadligt att ha fel, det gäller bara att samla kraft till att erkänna det. Mupp.
Du har alltså blivit så sårad att du fortsätter att spamma sådana här inlägg?

Andas. Ta sedan och gå in på FHM:s statistik över sjukdomsfall nedbrutet över ålder. Seså, jag väntar. Kom tillbaka hit och rapportera sen.
Citera
Medlem
Intressant att hör Tegnell på söndagsintervjun i P1. När man frågade honom hur det varit att mista sin mor i tonåren. Kändes som han inte förstod att det borde ha varit ett hårt slag för honom, kändes autistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in