Citat:
Ursprungligen postat av
Krakem
Att det händer tråkigheter i Indien förväntar man sig någonstans men det klart att det väcker reaktioner när ni låter smittan härja och massdödar våra gamla och svaga. Kopplat med en dos Stockholmssyndrom för IS-slaktare ni vill trösta och ge husrum till. Är det något som är oklart?
Han är finne/finlandssvensk. Kanske därför han inte verkar bry sig lika hårt om att det är kaos i Sverige jämfört med grannländerna?
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Jag förstår det. Det är ju inte lika deprimerande att jämföra siffror med de andra lockdown-länderna:
UK, Italien, Spanien, Frankrike, Belgien, Irland..
Särskilt om man dessutom vet att inte ens de officiella dödstalen stämmer..
Men sluta med det där snacket om UK, Italien, Spanien mfl. De var mitt i smeten tidigare och körde sina lockdowns för sent. Det går inte jämföra dessa länder med Sverige. UK körde dessutom Sveriges linje till sista sekunden och har mkt mer turism och är mer tätbefolkat än oss precis som de övriga är.
Hur orkar du spamma tråden som en galning och hela tiden snacka ner detta som de flesta anser är den största krisen sen WW2? Du håller hela tiden på att jämföra detta med influensan med utan att verka fatta att skälet till varför detta inte spårat betydligt mer än det gjort i världen är för att länder tagit till drastiska åtgärder.
Tycker du är respektlös mot de som dött och mot de som jobbar inom vården när du sitter och bagatelliserar detta dag ut och dag in, men ändå försöker du vända det mot andra hela tiden och spammar frågande om varför inte folk brytt sig över vanliga flunsan sista åren. Känns ganska simpelt för mig:
1 - Eftersom folk kanske inte vetat hur illa det varit på äldreboenden innan detta?
2 - Eftersom detta är värre än flunsor hur man än vrider och vänder på det och för att Sverige misslyckades totalt med att hindra detta, precis med det mesta som rör denna smittan.