2020-05-23, 21:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok psykopaten i dig kom fram här. Psykopaten som vill bemöta nära och kära med känslokyla och förtryck. Rädd för att bli övergiven/sårad och med stora anknytningsproblem. Kärlek genom kontroll och rädsla.

Stackars barn i denna din familjekonstellation, som knappast är "normal".

Sann kärlek och empati är tyvärr bara möjlig när mannen styr relationen. Jag har också varit naiv och hoppats på annat. Det har varit en dyrköpt läxa som kostat såväl pengar som gråt och tandagnisslan.
Citera
2020-05-23, 21:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sann kärlek och empati är tyvärr bara möjlig när mannen styr relationen. Jag har också varit naiv och hoppats på annat. Det har varit en dyrköpt läxa som kostat såväl pengar som gråt och tandagnisslan.

Stackars dig. Men det hjälper inte att stänga av.
Citera
2020-05-23, 21:33
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Stackars dig. Men det hjälper inte att stänga av.

Stackars mig? Det är väl bra att jag lärt mig av dyrköpta erfarenheter, så att jag kan lära mina egna barn och andra? Den svenska jämställdhetsmodellen går tvärs emot våra evolutionära instinkter, vilka är starkare än våra sociala instinkter, och då faller allt. Feminismen är djupt ohälsosam för relationen mellan kvinnor och män och vårt land som helhet.
Citera
2020-05-23, 21:35
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Det där är bara din subjektiva åsikt. Visst, så kan du tycka, men det finns inget objektivt som säger att du har mer rätt än vad jag har. Dessutom är jag grundad i evolutionär psykologi, det vill säga vetenskap, det är inte du.
Nej, det är inte subjektivt.

Nej, du har helt glömt bort alla andras mående och framtid.
Du har två parametrar: ditt välmående och att kvinnan stannar.

Du glömmer den viktigaste: att dina barn ska växa upp som starka, självständiga individer med förmågan och önskan att aktivt delta i samhället på ett socialt accepterat sätt.

Du glömmer även: kvinnans välmående, de sociala konsekvenserna, resultatet om ditt agerande var norm o.s.v.

Jag säger inte emot att det kan vara ett bra sätt att dela få utlopp för sin sexuella drift, dels behålla sin kvinna.
Jag säger heller inte emot att kvinnans tendens till hypergami är det som möjliggör detta till stor del.

Jag motsäger mig din förenklade analys.
Jag motsäger mig att du bortser från dina egna brister, drifter och laster.
Citera
2020-05-23, 21:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej, det är inte subjektivt.

Nej, du har helt glömt bort alla andras mående och framtid.
Du har två parametrar: ditt välmående och att kvinnan stannar.

Du glömmer den viktigaste: att dina barn ska växa upp som starka, självständiga individer med förmågan och önskan att aktivt delta i samhället på ett socialt accepterat sätt.

Du glömmer även: kvinnans välmående, de sociala konsekvenserna, resultatet om ditt agerande var norm o.s.v.

Jag säger inte emot att det kan vara ett bra sätt att dela få utlopp för sin sexuella drift, dels behålla sin kvinna.
Jag säger heller inte emot att kvinnans tendens till hypergami är det som möjliggör detta till stor del.

Jag motsäger mig din förenklade analys.
Jag motsäger mig att du bortser från dina egna brister, drifter och laster.

Kvinnor stannar bara hos män som har övertaget på grund av hypergami. De respekterar bara män som har övertaget. Så du har fel.
Citera
2020-05-23, 21:36
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Kvinnor stannar bara hos män som har övertaget. De respekterar bara män som har övertaget. Så du har fel.

Nej.
Jag har inte sagt emot detta.

Jag säger att ditt sätt och din förståelse av det ordet är bristfällig.
Citera
2020-05-23, 21:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej.
Jag har inte sagt emot detta.

Jag säger att ditt sätt och din förståelse av det ordet är bristfällig.

Min förståelse är inte bristfällig. Jag har studerat den här problematiken i mer än 12 års tid. Vad är det exakt som inte stämmer, och vilka vetenskapliga källor åberopar du som stöd för dina argument?
Citera
2020-05-23, 21:40
Medlem
Citat:
Kvinnor stannar bara hos män som har övertaget på grund av hypergami. De respekterar bara män som har övertaget. Så du har fel.

Kanske den typen av kvinnor som du faller för men det betyder inte att alla kvinnor är så.
Citera
2020-05-23, 21:42
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Kanske den typen av kvinnor som du faller för men det betyder inte att alla kvinnor är så.

Njae... han har delvis rätt.

Det finns stöd för det påståendet och det finns brist på stöd för någon annan tolkning.

Däremot vet jag inte om förtryck är så hälsosamt.....
Citera
2020-05-23, 21:43
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Min förståelse är inte bristfällig. Jag har studerat den här problematiken i mer än 12 års tid. Vad är det exakt som inte stämmer, och vilka vetenskapliga källor åberopar du som stöd för dina argument?

Vilket problem har du studerat?
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-

Enligt den främst evolutionära vetenskapen så är alla kvinnor sådana. De som inte har detta beteende har någon egenskap som tar ner deras sexuella marknadsvärde, och de tvingas därmed sänka sina krav. Högre ålder och en lägre grad av fysisk attraktivitet exempelvis. Så krass är verkligheten, och där har jag faktiskt stöd av vetenskapen.
Citera
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Stackars mig? Det är väl bra att jag lärt mig av dyrköpta erfarenheter, så att jag kan lära mina egna barn och andra? Den svenska jämställdhetsmodellen går tvärs emot våra evolutionära instinkter, vilka är starkare än våra sociala instinkter, och då faller allt. Feminismen är djupt ohälsosam för relationen mellan kvinnor och män och vårt land som helhet.

Du har en skev syn på relationer och har skaffat dig livsstrategier och skyddsmekanismer för att "överleva". Detta handlar inte om "den svenska jämställdhetsmodellen" eller "våra evolutionära instinkter" eller "sociala instinkter". Eller ens med feminism.

Testosteron är inte ett dominerande och förtryckande hormon, tvärtom, det står för samarbete och lagarbete med mera. Majoriteten män kommer inte må bra i ditt exempel på familjekonstellation. De är inte skapta att förtrycka sin familj, kvinnan är inte skapt för att bli förtryckt. Det handlar om samarbete och har alltid gjort.

Din syn på relationer handlar om dig och ditt psyke och uppväxt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in