2020-05-23, 18:16
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Förlåt om jag är påflugen men. Vet du eller någon annan om hur lägenheten ser ut? Eller vet någon som bor där hur den ser ut?
Vi här är nämligen väldigt intresserade av trappan ner till källaren i lägenheten.

Kom till att tänka på att lägenheten är på andra våningen, är den inte? Då är det kanske inte endast denna lägenhet som har tillträde åt pigtrappan?
Citera
2020-05-23, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Håller med. Det var väl endast Rebeck* som kallade E för fula saker i sina sms, inte Patric*, vad jag minns? Visst va han också trött på tjejen, fast han brukade inte fula ord om henne?
Tror också R e den som e drivande i förhållandet, hun är nog smartare och mera manipulativ än vad P var. Han verkade vara en som snetände direkt, utan att tänka sig om, fast R är mera utspekulerat. I längden är sådana mycket farligare.
Precis, hon var planerande farlig. Han handlade i affekt, ingen impuls kontroll och känslor styrd!
Citera
2020-05-23, 18:20
Medlem
I FUP:en berättar S:s familjehemsmamma (?) att den lille pojken är livrädd när han ska bada/duscha. Kan dom ha använt vatten som någon form av "avstraffningsmetod" mot barnen? Minns ju fallet med lilla M i Enköping som utsattes för styvpappans och mammans upprepade fall av vattentortyr och till slut fördes till sjukhus med en kroppstemperatur på under 30 grader efter det att ett av tortyrtillfällen gått över styr.
Citera
2020-05-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag kan tänka mig att det kommer liverapporteras på åtminstone någon tidning i alla fall. Vore konstigt om det inte gjorde det.
Räknar kallt med tidningarna oxå, dem längtar efter att få annat att skriva om än corona! Vilken tid på måndag börjar det? Kommer du bevaka Wilmas rättegång oxå, på liknande sätt?
Citera
2020-05-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnikandeYllefilt
I FUP:en berättar S:s familjehemsmamma (?) att den lille pojken är livrädd när han ska bada/duscha. Kan dom ha använt vatten som någon form av "avstraffningsmetod" mot barnen? Minns ju fallet med lilla M i Enköping som utsattes för styvpappans och mammans upprepade fall av vattentortyr och till slut fördes till sjukhus med en kroppstemperatur på under 30 grader efter det att ett av tortyrtillfällen gått över styr.
Troligt. Rebecca säger ju även i förhör att det var svårt att bada honom. Han grät hela tiden och att dem fick va två när han skulle badas.
Citera
2020-05-23, 18:25
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
P’s användning av Näsfrida för att suga ut droger ur magsäcken så att det inte skulle märkas när hon kom till sjukhuset.

Visst kan det vara så, det hade jag inte tänkt på. Viste obduktionen om dom forsökte suga ur hennes magsäck? Tänker på sår i matstrupen tex?
Citera
2020-05-23, 18:25
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Precis, hon var planerande farlig. Han handlade i affekt, ingen impuls kontroll och känslor styrd!

En perfekt snubbe för R att ha i sin tjänst...
Citera
2020-05-23, 18:31
Medlem
Citat:
Va? Vart kommer denna information /uttalande ifrån? Att hon endast godkänner LVU tills hon kommer ut??

Tror det står i dokumentet om det nuvarande omhändertagandet av barnen!
Citera
2020-05-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Så egentligen om jag fattar denna rätt så ska egentligen socialtjänsten med polis kunnat ta sig in i lägenheten på juldagen efter den allvarliga orosanmälan de fick in om E?

Blir irriterad över hur i princip alla i svensk myndighet skyller på varandra och ingen kan stå till svars för de fel hon gjort.. De har behandlat henne som ännu en spelpjäs och detta skulle hon inte få ta över huvudtaget. E förtjänar sin upprättelse mer än någon annat.
Alla dessa inblandade myndighets personer k Norrköping, borde sitta i rätten bredvid Rebecka och ställas till svars! Dem är precis lika skyldiga som henne! Jac kräver att dem allihopa från soc - polis - läkare - dagis, ja precis alla, lämnar sina jobb med omedelbar verkan! Dem borde aldrig få jobba med ett människoliv igen!
Citera
2020-05-23, 18:32
Medlem
Citat:
Men ja orkar inte. Det är väl självklart ngr tar sitt liv i häktet pga dem står inte ut med sig själv, men det är ju ett fåtal om året gemfört med hur många som sitter häktade, det är inte vanligt! Vem e du, känner du R? Hennes egna "stora" sjukdomsbild är ett skämt, den manipulativa jäveln har gjort allt för dina tabl, det är inte svårt o manipulera till sig lite stess! Hon säger sig ha ptsd, det behandlar man inte med stesolid, var e hennes ptsd medicin??

Vänta nu, jag har också ifrågasatt hennes sjukdomsbild och är övertygad om att hon lurat läjare för att få billigt knark från staten.
Citera
2020-05-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Tror det står i dokumentet om det nuvarande omhändertagandet av barnen!
Finns det dokumentet i tråden? Får Rebecca uttrycka sig ang det omhändertagandet, överhuvudtaget?
Citera
2020-05-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
Vänta nu, jag har också ifrågasatt hennes sjukdomsbild och är övertygad om att hon lurat läjare för att få billigt knark från staten.
Det är en självklarhet som vemsomhelst kan se med sunda ögon utifrån! Borde inte ens komma upp till diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in