2020-05-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nu kan ju benso ta tid, men 3 veckor låter lite länge, men de kanske gjorde en partiell nedtrappning, att de gjorde en baserad på doserna han hade på recept, och så hade han egentligen mycket större mängd från darknet sedan lång tid tillbaka. Går ju att komma upp i rätt sjuka doser på benso. Och så kom allt lite senare pga det. Har varit med om att de som gått på det länge kan bli extremt dåliga efter 1-2 veckor ct, men 3 låter lite länge som sagt.
Kan oxå låta rimligt att det gått till så. Men tycker han borde mått så pass dåligt att han borde berättat om sitt missbruk för att få vård mot det. Vad hade han att förlora liksom?
Citera
2020-05-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Efter tre dagar av knarkande?
Om du brukat höga doser av subutex så ja! Mem nu hade han knarkat längre än så!
Citera
2020-05-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Efter tre dagar av knarkande?
Ja hoppas verkligen på fängelse. Av vad jag läst uppfattar jag det inte som att hon har ngn allvarlig störning/diagnos. Förutom fet egoism som alla pundare har! Det är ingen sjukdom. Jag anser hon blivit empatilös av knarket! Vilket ja tror hon kommer att kunna få tbx känslor igen! O när hon får det ska hon få det instängd i sin cell!!
Citera
2020-05-23, 13:18
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Kan oxå låta rimligt att det gått till så. Men tycker han borde mått så pass dåligt att han borde berättat om sitt missbruk för att få vård mot det. Vad hade han att förlora liksom?

Han hade allt att förlora just då, de trodde ju de skulle kunna komma undan med att det var en olycka.

P hävdade även att han endast tog droger efter olyckan i badkaret, dvs inte innan.
Väl kalkylerat.

Vilket datum inkom P provsvar som påvisade alla droger han hade i sig vid gripandet?
Inte sett något håranalys på P och hur de spårat droger bakåt i tiden.
Citera
2020-05-23, 13:24
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

I sin värld, antagligen barnen. Verkar inte som de helt förstått vad som skett och vad det kommer innebära. P mer än R dock.
Citera
2020-05-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
En till fråga..
Du skrev att du inte visste om R hade en PTSD diagnos..
Får en känsla av att hon i förhören försöker måla upp att hon har fått PTSD av E död. Att hon inte kommer ihåg..vissa lukter kan trigga minnen, beteendet hos Rebecca S osv. Lite som handboken beskriver PTSD..
Men vilka mediciner skrivs ut vid PTSD? Är det en diagnos som missbrukare ”vill ha” så de får utskrivet starkare preparat?
https://internetmedicin.se/page.aspx?id=1407
Scrollar man ner i länken, finns doser o preparat som bedöms ge effekt!
Citera
2020-05-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibbifin
https://internetmedicin.se/page.aspx?id=1407
Scrollar man ner i länken, finns doser o preparat som bedöms ge effekt!

Sertralin nämns bland annat.
Citera
2020-05-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Han hade allt att förlora just då, de trodde ju de skulle kunna komma undan med att det var en olycka.

P hävdade även att han endast tog droger efter olyckan i badkaret, dvs inte innan.
Väl kalkylerat.

Vilket datum inkom P provsvar som påvisade alla droger han hade i sig vid gripandet?
Inte sett något håranalys på P och hur de spårat droger bakåt i tiden.
Jag är osäker på om dem tog håranalys, jo antagligen vid ett senare tillfälle. När det var försent, alt : provsvaren hann inte komma innan hans död. Blodprov togs direkt, datum när svar kom kan ja inte på rak arm, kan leta upp om en stund. men där kan man ju inte se hur lång tid han missbrukat. Om dem tagit han på orden, att han bara brukat i tre dagar, så har dem gjort ett stort fel! Det fanns journaler o dem va kända av myndigheterna. Han borde ha insett loppet va kört, han va så pass medveten att han tvinga R o rensa sin telefon, dem försökte även låna pengar för o fly. Så ja tror nog inte han trodde dem skulle komma undan med olycka. Men han ville antagligen dö.
Citera
2020-05-23, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
I sin värld, antagligen barnen. Verkar inte som de helt förstått vad som skett och vad det kommer innebära. P mer än R dock.
Dem förstod nog, P ville att R skulle radera sin lur, försökte låna pengar för att fly. Och gud vet vad P hade för planer, som brödrarna inte gick med på.. Dem va luddiga när det greps det köper jag. Men tiden mellan när dem förstått E va död tills dem greps, har dem vatt så pass klara o medvetna att försöka komma på en plan för o komma undan.
Citera
2020-05-23, 14:00
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Dem förstod nog, P ville att R skulle radera sin lur, försökte låna pengar för att fly. Och gud vet vad P hade för planer, som brödrarna inte gick med på.. Dem va luddiga när det greps det köper jag. Men tiden mellan när dem förstått E va död tills dem greps, har dem vatt så pass klara o medvetna att försöka komma på en plan för o komma undan.

Jo, men säkert hoppades de att det skulle gå på något sätt. Säkerligen kändes situationen overklig. Synd att P dog. Känns som det hade varit lättare att få fram sanningen om han överlevt.
Citera
2020-05-23, 14:00
Medlem
Citat:

Med tanke på deras tillsynes omfattande och svåra missbruk vill jag nog också medge att de inte haft full koll på vad som egentligen hänt och konsekvenserna av det, i alla fall på ett känslomässigt plan.
Benzo I de doserna P beskrivs tagit samt en opiatkonsumtion på det, kan inte ha bidragit till särskilt mycket ementionell förankring och än mindre ett konsekvenstänk.
De lär vara" sönderflöddrade ".

R medger ju inte så mycket över hur omfattande hennes missbruk var, men det förtäljer ju detaljerna i FUP ganska bra.
Citera
2020-05-23, 14:02
Medlem
Hur kan man kalla en unge ”lilla hjärtat”? Låter så löjligt i mina öron. Stackars unge om hon levt när hon blivit äldre, då hade de väl ändå bara kallat henne Esmeralda?

Undrar hur föräldrarna har det i häktet idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in