2020-05-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santalucia84
Just, tänkte mer på om Patriks mamma lever?
Ahaa nä tror inte jag läst något om henne alls.
Citera
2020-05-23, 11:43
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Smart o smart.. Dem köper sina droger på darknet, för att sedan hålla kontakt ang drogerna på vanliga sms o Instagram, och inte i ngr krypteterade appar, vilket e standard om du beställer drogerer med posten. ganska korkat, då det va hög risk o bli granskade då dem va under uppsikt av myndigheterna.

Nu vet jag inte hur det står till med din läsförståelse, men det var inte det jag skrev.
Citera
2020-05-23, 11:44
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
En till fråga..
Du skrev att du inte visste om R hade en PTSD diagnos..
Får en känsla av att hon i förhören försöker måla upp att hon har fått PTSD av E död. Att hon inte kommer ihåg..vissa lukter kan trigga minnen, beteendet hos Rebecca S osv. Lite som handboken beskriver PTSD..
Men vilka mediciner skrivs ut vid PTSD? Är det en diagnos som missbrukare ”vill ha” så de får utskrivet starkare preparat?

Terapi är det mest effektiva, men det är svårt att få adekvat behandling för ptsd i Sverige. Det finns på vissa orter.
Citera
2020-05-23, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
Okej så sertralin. Tyckte mig se på hennes medicinlista att hon hade det utskrivet..
P hade väl en PTSD diagnos men fick väl utskrivet höga doser stesolid? R sa att han blev uttrappad för fort och fick en EP anfall på natten.
Ja mkt möjligt hon hade utskrivet missat. Han hade diagnosen o fick även sertralin utskrivet. Att han hade sånna sjuka mängder stess (130 ml?) har ja faktiskt inget svar på, det är så sjukt höga doser.
Citera
2020-05-23, 11:45
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santalucia84
Just, tänkte mer på om Patriks mamma lever?

Hon lever, men lider av alkoholdemens och bor såvitt jag förstår på ett hem. Dock verkar det som att Ps pappa hämtar hem henne emellanåt, så hon får träffa barnbarnen etc.
Citera
2020-05-23, 11:49
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ja mkt möjligt hon hade utskrivet missat. Han hade diagnosen o fick även sertralin utskrivet. Att han hade sånna sjuka mängder stess (130 ml?) har ja faktiskt inget svar på, det är så sjukt höga doser.

Ja, det är ganska sjukt att läkare faktiskt skrev ut de doserna. Tror han fick det i samband med att han hade ett annat barn som också dog, med en annan partner.
Citera
2020-05-23, 11:51
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Så du tror det blir en p7a? El antagligen den större undersökningen. Att hon får en diagnos, och det blir rättspsyk? Det tror inte jag! man kan knarka bort sina känslor och empati oxå. Men det kommer ifatt en. Men du verkar känna henne sen tonåren. Va ja läst av vittnen vad det då hon kom i kontakt med droger. Självklart har hon inte knarkat hela sitt liv sen hon föddes. Men det börja i tonåren.

De gjorde väl en P7 i april?
Citera
2020-05-23, 12:02
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ingen vet. Jag tror dem utreder det fort. Han hittades död i cellen. Tippar på att han dog av abstinens. Det som talar emot är att dem borde ju trappat ner honom och gett han vård. Det är regel när tunga missbrukare omhändertas. Även om han ljög om sitt missbruk, har det ju synts i hans prover (som dem tar direkt när man kommer till häktet) och i journalen! Men man vill verkligen veta vad som hände. Känns som om att dem "lär" han dö lite..

Problemet med det är såvitt jag förstår att både P och R hävdar att P slutade med droger när han åkte in i fängelse 2016. Han gick väl något 12-stegsprogram o något annat.
Efter det har han vägrat drogprov.
Så testet vid gripandet var såklart positivt, vilket han förklarade med att han knarkat hårt efter Es död. Att knarka hårt i tre dagar, och sedan sluta tvärt, borde inte ge dödlig utgång..?
Citera
2020-05-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra

Förde hon över bilderna hon pratade om på datorn? Finns där något på E? Eftersom att ingen vet vad hon har lagt upp på IG..

Förlåt men det känns som hela utredningen innehåller mer frågor än svar. Innehåller mer hål än en ost och allting känns såååå slafsigt gjort. Man har typ ställt vanliga frågor till P och R och några vittnen liksom...
Och den där dörren ner till källaren får mig att drömma mardrömmar alltså. Så sjukt olustigt och man borde kunna ringa hyresvärden och vara ärlig och säga som det är utan att dem blir stötta. Kanske inte om 15 personer ringer men det är ju ett stort intresse😓

Tänker också på dessa 4000 bilder varav 2000 ska ha förts över till datorn. Har man granskat dessa bilder? Det kan vara värdefullt bevismaterial! Går man enbart efter obduktionsprotokollet missar man ju eventuella skador som kan ha skett under denna tiomånadersperiod.

Tänker på fallet Hailey (spädbarnsdådet i Kristianstad), där gick man i såväl förhör som rättegång igenom bild efter bild efter bild och granskade blåmärken. Föräldrarna i det fallet fick (försöka) förklara varenda märke.
Citera
2020-05-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Problemet med det är såvitt jag förstår att både P och R hävdar att P slutade med droger när han åkte in i fängelse 2016. Han gick väl något 12-stegsprogram o något annat.
Efter det har han vägrat drogprov.
Så testet vid gripandet var såklart positivt, vilket han förklarade med att han knarkat hårt efter Es död. Att knarka hårt i tre dagar, och sedan sluta tvärt, borde inte ge dödlig utgång..?
Jo en akut cold turkey som det kallas kan leda till döden direkt! Men som jag förstår dog han ca 3 veckor efter gripandet, om ja läst rätt.
Citera
2020-05-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
De gjorde väl en P7 i april?
Då gav den nog inget.
Citera
2020-05-23, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, det är ganska sjukt att läkare faktiskt skrev ut de doserna. Tror han fick det i samband med att han hade ett annat barn som också dog, med en annan partner.
Sannolikt ja. Finner ingen annan förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in