2020-05-23, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Man gör ju mellan varven en liten kontroll av de största riddarna för mångkulturen och dom bor aldrig i "utsatta områden" utan i små vita ghetton.

Det är lätt att vara god med andras pengar.

Och de som någonting har ens bott där i sin barndom/ungdom har flyttat därifrån så fort de har fått chansen - som exempelvis Södermalmsborn Alexandra Pascalidou. Först till Östermalm (av alla ställen) och sen till Södermalm till sina likasinnade moraliserande journalistkompisar som inte ens åker till Rinkeby ens gång om året, men väl kritiserar att man inte decentraliserar allt möjligt till dessa problemområden.

Blivande danslärare från Dans- och cirkushögskolan TVINGAS till studiebesök till dessa områden. Varför kan de som är intresserade åka till stan istället?

Oj, jag glömde att de visst har råd till en bussbiljett..
Citera
2020-05-23, 10:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottar-Bertil
Hoppas kan man ju. Men just Marcus Oscarsson brukar slängas fram när TV4 vill visa att de minsann kan vara lite edgy och sanningssägande. Som ett alibi för att släppa igenom allt det slätstrukna och förutsägbara. Sen har ju han en speciell stil och tas kanske inte på allvar av alla, mer som en kuf och lustifikation.
Klippet ligger uppe nu:

https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/marcus-d%C3%A4rf%C3%B6r-hoppas-jag-att-de-svenska-experterna-har-helt-fel-12855293
Citera
2020-05-23, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Lämna hans dotter utanför detta.

Hon gjorde en fantastisk insats. Precis som hon nu gör en insats inom vården när det krisar i Sverige.

Även Tegnells andra dotter arbetar inom vården.

Och förresten är även Gieseckes fru och son läkare..
Citera
2020-05-23, 10:16
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon gjorde en fantastisk insats. Precis som hon nu gör en insats inom vården när det krisar i Sverige.

Giesecka är en senil tomte, hoppas jag, för om han inte är det blir man ju arg på riktigt.
Att hans ärvda rikedomar fått hans släkt att kunna studera till läkare påverkar inget.
Citera
2020-05-23, 10:17
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Dom rullade ju ut en äldre i enskede som bodde hemma med variga liggsår och veckogamla blöjor.

Det är HELT VIDRIGT hur man behandlar våra äldre och ännu vidrigare att höra "dom hade ändå bara nåt år kvar att leva" av en hel hög användare i tråden.

Alla äldre som dör i enorm ångest utan sina anhöriga, man kan ALDRIG få det ogjort, det såret läker aldrig.

Det finns en extrem cynism i Sverige,
-krishanteringen är ickexisterande och cynisk.
-äldrevården är rena massmordet.
-vård och omsorg är underfinansierad.

Som du säger, dom har betalat för allt detta flera gånger om.

men pengarna bränns på annat för "vi har råd" och sen behandlar man pensionärerna som ett oönskat barn.

Jag är rätt skakad över detta.

Jag är mest arg, förbannad över hur dom behandlas.. Men dom ska ju ändå dö, dom är belastning för samhället. Jag undrar vilka som lärt dom det, vilka som uppfostrat dom idioter. Deras föräldrar?

Jag fick en ärofull gammaldags uppfostran där det alltid skall respekteras dom äldre!
Citera
2020-05-23, 10:18
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Väldigt vad du är välinformerad.
Citera
2020-05-23, 10:19
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Du är ju helt jävla störd, ålänning månnetro? Förvånar mig inte då många där lider av psykiska problem.

Anser du dig ha rätt att bestämma över om min far ska leva, han som hjälpt till att bygga upp det här landet, jobbat på hårt sen han va 16, gick i pension som 70 (han är nu 75) då kroppen gav upp, han har ca 8 år att leva enligt doktorn. Ska såna otacksamma empitistörda fittor som dig bestämma över honom? Idiot!

Han även lever på sin egen surt fördärvade peng han sparat ihop genom åren så är han fan ingen belastning för samhället, utan det är såna idioter som dig jävla fitta, du kan ej vara en finne! Vitun huora!

Viktigt att trycka på poängen att socialdemokrater/liberaler/politiskt korrekta i största allmänhet såsom Swan och Ola Schubert som nu jublar över massutrotningen av folk över 70, pga ”ekonomin”, å andra sidan stod på barrikaderna för att skattebetalarna skulle finansiera Ali baba och de 40 fruarna vilket totalruinerar ekonomin.

Så de förintar inte bara våra äldre utan totalförstör dessutom ekonomin. Jag tror vi hade tjänat betydligt mer om vi gjorde oss kvitt med Swan och Ola
Citera
2020-05-23, 10:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Journalisterna verkar ha vaknat, sent om sider.
Tidigare verkade det mest som om vår strategi var som en landskamp, det skulle hejas på
no matter what.
FHM ska inte heller komma undan med skitsnacket att " det beror på hanteringen i ädrevården.."
ALla andra länder har i princip lika stor andel av deras döda inom äldrevården, det handlar om den totala smitta som ger de höga dödstalen.
Den här slutklämmen är det bästa i DN-artikeln:

Jag utesluter inte framtida skattehöjningar

Citera
2020-05-23, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Skitsnack!
Eftersom detta t.o.m. har sagts av en representant från det norska folkhälseinstitutet så tror jag mer på det än på din hunch.
Citera
2020-05-23, 10:21
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Eftersom detta t.o.m. har sagts av en representant från det norska folkhälseinstitutet så tror jag mer på det än på din hunch.

Och jag tror mera på dödstalen i Sverige än dina naiva förklaringar.
Citera
2020-05-23, 10:23
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Den här slutklämmen är det bästa i DN-artikeln:

Jag utesluter inte framtida skattehöjningar

Ja aldrig tidigare har väl en regerings ickepolitik blivit mer avklädd i Sverige än i denna ledartextiDAG finns ju inte tänkande människa som kan säga att de inte fått info om hur illa hela skiten skötts.

https://www.dn.se/ledare/erik-helmerson-sa-har-skulle-det-lata-om-sverige-blev-invaderat/
Citera
2020-05-23, 10:24
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Det här bara måste läsas, en analogi som är sanslöst underhållande.

https://www.dn.se/ledare/erik-helmerson-sa-har-skulle-det-lata-om-sverige-blev-invaderat/
Haha.....

För er som inte har DN:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in