2020-05-23, 10:05
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det är väl bara en bra ursäkt, ett sätt att ducka. Riktigt sjukt att dra till Somalia mitt i allihop. Otroligt konstig prioritering.

Vem i helvete drar till Somalia för att lära sig någonting? Ville den svenska statsepidemiologen lära sig något om somaliskt virusbekämpningsprogram räckte det med att åka ut till Järva för (newsflash) Somalia har flyttat hit på skattebetalarnas bekostnad.

Bara detta röjer en idiot utan motstycke.
Citera
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Återigen så beror den stora skillnaden troligen mest på att C19 dödsfall rapporteras annorlunda i Sverige mot hur våra grannar rapporterar och på att Sverige har betydligt fler kontakter med omvärlden än åtminstone 4 av våra grannar.

Skitsnack!

Nu står vi där med vår tvättade hals och de som har hyllat FHM:s strategi söker alternativa förklaringar. Ynkligt !!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
De som under åren har vurmar för internalisering och ansett att svenskarna borde flytta till invandrarghetton av fri vilja bara därför att det skulle stabilisera områdena, får förhoppningsvis sig en tankeställare.

Nu är det plötsligt en skyddsfaktor att inte beblanda sig med andra grupper.. (det kan nog vara en skyddsfaktor även på många andra sätt, men att det funkar även för virus - det var ju något ingen kanske hade tänkt?)

Man gör ju mellan varven en liten kontroll av de största riddarna för mångkulturen och dom bor aldrig i "utsatta områden" utan i små vita ghetton.

Det är lätt att vara god med andras pengar.
Citera
2020-05-23, 10:07
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det gör det inte. "finne" är ett nedsättande slangord. Det sammanfaller inte av en slump med ordet för en större kvissla. (Om inte detta är något som har ändrats på senare år, jag hänger inte alltid med numera.)

Ja, det måste vara så han menar. Men det väcker frågan, hur man kan vara så dum att man IFRÅN BÖRJAN tror att man får ett representativt urval, om man bara provtar människor som är sjuka? Hur kan det komma sig att statistikerna på FHM inte förstår hur skevt det blir?

Och naturligtvis så har du fel:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=411&artikel=4587506
Citera
2020-05-23, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Det är 100% kompatibelt med hans personlighet att han åkte dit på tjänsteresa för att bli avsugen av ett par småflickor, mot ett par sprutor vaccin, medan han glädjer sig åt hur många som dog i Ebola. Narcissistisk och manipulativ.

Ja, jag är sur.

Det var en fruktansvärd text. Det går inte att ta dina inlägg på allvar efter detta uttalande.

Han fick massiv kritik och många undrade varför han skulle riskera sitt liv när han drog till Afrika för att bekämpa Ebolan. Det var dessutom "bara negrer" så varför skulle man vilja rädda dem?

Han dotter han gjort samma insats. Undrar vem hon ha velat bli "sugen av" mot en vaccinspruta..?

Jag måste säga att allt har man läst här på FB under årens lopp, men detta är nog bottenupp.
Citera
2020-05-23, 10:08
Medlem
arbetets avatar
Nu är klippet med Marcus Oscarsson i Nyhetsmorgon uppe!

Marcus: Därför hoppas jag att de svenska experterna har helt fel
Vi jämför de nordiska ländernas dödstal under coronapandemin. Marcus Oscarsson tar sig även en titt på Joe Bidens vicepresidents-kandidater
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/marcus-d%C3%A4rf%C3%B6r-hoppas-jag-att-de-svenska-experterna-har-helt-fel-12855293

Titta gärna!
Citera
2020-05-23, 10:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det var en rätt dålig studie.

Det hade brutit ut i Järva och andra sämre områden men inte på Östermalm och Södermaln. av det drogs slutsatsen att det var klustersmitta.

Det var naturligtvis så att i Järva jobbade dom som taxi och busschaufförer och inom äldrevård och sjukhusstädning och inga fick några skydd.

I medelklassens områden jobbade många hemifrån, snittet var 58% så jag gissar att 70-80% jobbade hemifrån i dom områdena.

Det är ju självklart därför dom var mindre drabbade
Jag bygger mitt uttalande på ett flertal peer-reviewed studier inte på killgissningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Vem i helvete drar till Somalia för att lära sig någonting? Ville den svenska statsepidemiologen lära sig något om somaliskt virusbekämpningsprogram räckte det med att åka ut till Järva för (newsflash) Somalia har flyttat hit på skattebetalarnas bekostnad.

Bara detta röjer en idiot utan motstycke.

Han ska tydligen bygga en folkhälsomyndighet där, efter att ha misskött coronakrisen hemma.

Det luktar bortstädning lång väg. Hrmm, bort med Anders, sikta på valet, ta på er glada miner och håll käften allihop.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han dotter han gjort samma insats. Undrar vem hon ha velat bli "sugen av" mot en vaccinspruta..?

Lämna hans dotter utanför detta.
Citera
2020-05-23, 10:12
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Marcus Oscarsson presenterar helt förödande statistik nu på morgonen i Nyhetsmorgon TV4 hur det ser ut i Sverige jämfört med våra grannar. Han låter upprörd faktiskt även om han är diplomatisk i sina slutsatser (att våra grannar kanske drabbas av en andra våg). Faktiskt lite förvånad över att man är så rakt på i TV4.

Kan det tas som en indikation vartåt det blåser just nu?

Hoppas kan man ju. Men just Marcus Oscarsson brukar slängas fram när TV4 vill visa att de minsann kan vara lite edgy och sanningssägande. Som ett alibi för att släppa igenom allt det slätstrukna och förutsägbara. Sen har ju han en speciell stil och tas kanske inte på allvar av alla, mer som en kuf och lustifikation.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Det här bara måste läsas, en analogi som är sanslöst underhållande.

https://www.dn.se/ledare/erik-helmerson-sa-har-skulle-det-lata-om-sverige-blev-invaderat/

Tack för tips!

Ja den var faktiskt rolig speciellt med hjälmen den gillade jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Dom rullade ju ut en äldre i enskede som bodde hemma med variga liggsår och veckogamla blöjor.

Det är HELT VIDRIGT hur man behandlar våra äldre och ännu vidrigare att höra "dom hade ändå bara nåt år kvar att leva" av en hel hög användare i tråden.

Alla äldre som dör i enorm ångest utan sina anhöriga, man kan ALDRIG få det ogjort, det såret läker aldrig.

Det finns en extrem cynism i Sverige,
-krishanteringen är ickexisterande och cynisk.
-äldrevården är rena massmordet.
-vård och omsorg är underfinansierad.

Som du säger, dom har betalat för allt detta flera gånger om.

men pengarna bränns på annat för "vi har råd" och sen behandlar man pensionärerna som ett oönskat barn.

Jag är rätt skakad över detta.

Tack för att du sätter ord på mina tankar.
Jag tror att coronakrisen skakat många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in