2016-10-02, 19:01
Medlem
Skulle hyra bil via Hertz, från enköping till Uppsala. ringde 3 dar i förväg... fanns INGA bilar att tillgå. Osannolikt dåligt.

Ringde Avis som fixade det på en eftermiddag, fick sen dessutom en Jaguar istället för en Opel

Så nä, inget positivt att säg aom Hertz
Citera
2016-10-02, 23:13
Medlem
TomMacNileys avatar
Upplevelsen att hyra från Hertz i utlandet är inte bättre.
På flygplatsen var det en person före mig i kön, fyra biträden i disken, det tog 35 minuter innan det blev min tur.
Väl framme ville de ha två telefonnummer, jag sade att jag bara har ett, de ville ha ett till någon släkting, jag påpekade att jag är vuxen och får hyra bil på egen hand. Kärringen i disken säger då några väl valda ord på det lokala språket men fortsätter att ordna hyran men sur som förra årets mjölk.
I garaget finns inte bilen där den skall utan jag måste leta efter den själv med centrallåset.
När jag hittar den är det en Opel Adam, jag hade hyrt en fyradörrars Honda i30 "or similar". I vilken pårökt verklighet är en Opel Adam liknande en Honda i30?

Barnstolen som står på golvet bredvid bilen går inte att montera, efter 20 min letar jag upp en trött 19-åring som säger att den ska gå att montera, det gör den inte förklarar jag med all önskvärd tydlighet. Han låter mig följa med till ett kyffe med en hög barnstolar och säger att jag skall välja en själv.
Jag betalar över det dubbla i hyra för en jävla barnstol som jag kan köpa en för i butik och så är den inte ens monterad eller passar.

Över en och en halv timme tar det från att jag ställer mig i kö hos Hertz tills jag kan åka iväg i en bil som inte är i närheten av den jag trott mig hyrt.

Just sayin...
Citera
2016-10-03, 23:21
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wahruo
Skulle hyra bil via Hertz, från enköping till Uppsala. ringde 3 dar i förväg... fanns INGA bilar att tillgå. Osannolikt dåligt.

Ringde Avis som fixade det på en eftermiddag, fick sen dessutom en Jaguar istället för en Opel

Så nä, inget positivt att säg aom Hertz

Fast säger inte det mer om Avis än om Hertz?
Om man inte har några lediga bilar brukar det ju betyda att det är bra och att folk väljer Hertz i första hand.
Att Avis då har bilar och dessutom hade möjlighet att uppgradera dig till en Jaguar låter snarare som att avis inte är särskilt bra
Citera
2019-05-22, 20:19
Medlem
Ja, då har man blivit rejält tagen i alla hålen av hertz. Har hyrt ett par ggr tidigare och då har det funkat bra. Brukar boka via appen med det fina namnet guld plus medlem. Appen funkade ej så jag fick boka som gäst. Fyllde även i mitt medlemsnummer. Så långt inga konstigheter. Bokade och betalade i förskott. 200€ för 10 dagar utomlands. Billigt och bra tänkte jag.

Väl framme sent på kvällen på flygplatsen hade jag bara ett äldre par framför mig. Tänkte det skulle gå snabbt men ikke. En kvart senare dök en kollega till henne upp och "hjälpte" mig. Lämnade körkort och kreditkort. Ett belopp på 600€ reserverades. Du har alla försäkringar så du behöver inte tänka på något. Bara signera här och här. Berättade att jag var medlem men fick ej bonus. Inga konstigheter. Bara ring sen så får du poängen senare. Signerade och läste inte det finstilta. Det var mitt stora misstag. Har hyrt så många ggr tidigare att det det gick på rutin, men denna gången var det annorlunda.

Självklart hade han lagt på samtliga försäkringar som fanns att tillgå vid ankomst så det slutade med att jag fick betala 600€ via det reserverade beloppet när jag lämnade tillbaka bilen. Jag hade ju signerat men inte läst att det var tilläggsförsäkringar. Upptäckte det försent så jag hann ej stoppa betalningen. Har försökt få rätt men både kortutgivaren och hertz vägrar återbetala. Jag förstår dem och de har rätten på sin sida. Enkelt sätt att blåsa sina kunder på. Ville bara dela med mig hur det går till hos dessa biluthyrare. Var vaksam och och gör inte samma miss som mig. Fick lära mig den dyra vägen. Aldrig mer hertz för min del iaf.
Citera
2019-05-22, 20:42
Medlem
Värt att ha i åtanke är ju att Hertz bara är ett varumärke med olika licenstagare i varje land. I Sverige är det First Rent A Car AB (som för övrigt ägs av Volvo Cars, därav den stora andelen Volvo-bilar). I andra länder är det andra bolag bakom. Sen är det så att många uthyrningskontor drivs av oberoende licenstagare.

Så kontentan är att det är vanskligt att göra allt för stora generaliseringar om Hertz.
Citera
2020-05-23, 00:21
Medlem
GormDenGamles avatar
Hertz Preparing Bankruptcy Filing as Soon as This Weekend

https://www.wsj.com/articles/hertz-preparing-bankruptcy-filing-as-soon-as-friday-night-sources-say-11590182538
Citera
2020-05-23, 03:11
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

https://www.wsj.com/articles/hertz-preparing-bankruptcy-filing-as-soon-as-friday-night-sources-say-11590182538

Får hoppas Avis går åt helvete också. Samma luriga extra allt som kostar multum.
Citera
2020-05-23, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Hertz Corporation, ja. Tråden handlar i övrigt om First Rent A Car AB som har licens att använda varumärket Hertz i Sverige. Den svenska verksamheten påverkas inte direkt av detta (men om Hertz Corporation skulle gå i konkurs blir det ju knepigt med varumärket)
Citera
2020-05-23, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Får hoppas Avis går åt helvete också. Samma luriga extra allt som kostar multum.
Avis i Sverige går ju inte direkt lysande heller : https://www.merinfo.se/foretag/Sweden-Rent-A-Car-AB-5561022822/2jyw0o6-av4x?utm_source=biluppgifter&utm_medium=owner&utm_ term=company
Citera
2020-05-23, 18:05
Medlem
godboys avatar
Gör mig inte det minsta om Hertz försvinner, har inget gott att säga om dem. Har hyrt två ggr privat av Hertz, och ett antal gånger genom mitt jobb när jag varit utomlands. Det har ALDRIG funkat som det ska!! ALDRIG!! Alltid något jävla strul.

Nu använder jag mig av andra företag, f f a Arnold Clark när jag är i Skottland. Funkar alltid hur bra som helst, aldrig något krångel.
Citera
2020-05-24, 22:08
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Krisen i hyrbilsbranschen riskerar att slå hårt mot de redan pressade biltillverkarna, skriver CNN Business.

Hyrbilsföretagen står vanligtvis för cirka 10 procent av nybilsinköpen i USA. Men nu dumpar de största aktörerna stora delar av sina fordonsflottor på begagnatmarknaden och skär samtidigt ner de planerade inköpen kraftigt.

Branschanalytikern Zo Rahim räknar med att uthyrarna kommer att försöka sälja hundratusentals bilar. Det väntas leda till pressade priser på begagnatmarknaden vilket gör nybilsköp mindre attraktivt. Konsumenter kan däremot gynnas.

Ytterligare en negativ effekt för biltillverkarna är att prispressen kan avskräcka kunder från att byta in sina gamla bilar mot nya, då de inte längre får lika mycket betalt vid inbytet.

https://omniekonomi.se/hyrbilskrisen-slar-hart-mot-tillverkarna-gynnar-kopare/a/wP1b8G
Citera
2020-05-25, 09:57
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Gör mig inte det minsta om Hertz försvinner, har inget gott att säga om dem. Har hyrt två ggr privat av Hertz, och ett antal gånger genom mitt jobb när jag varit utomlands. Det har ALDRIG funkat som det ska!! ALDRIG!! Alltid något jävla strul.

Nu använder jag mig av andra företag, f f a Arnold Clark när jag är i Skottland. Funkar alltid hur bra som helst, aldrig något krångel.

Kan väl inte annat än att hålla med gällande Hertz.

De (få) gånger jag har använt mig av deras tjänst så har det alltid varit något.

Att bara gå in att signera ett papper, få nyckeln, och köra därifrån har aldrig funkat men det har det gjort med andra.

Man pallar liksom inte strul efter en lång flygresa och man vill bara komma vidare vilket gör det än värre när man nästan måste be om att få den bil man har hyrt för att det har blivit något strul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in