2020-05-22, 22:15
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Då får du hitta bilden först innan någon tror på dig!
Annars är det enbart Bullshit!
Sidan 747 Det står ingenting om något hot.

Det har nu gått ett tag sedan du hördes i utredningen. Finns det något som du så här i
efterhand kommit på som kan vara till nytta i utredningen angående Wilmas
försvinnande - jag har följt flashback och läst de spekulationer som är där. Det jag gjorde
var att jag skrev på Snap till Tishko att Wilma kanske har träffat någon möjligen via någon
sexsida. Jag kommer inte ihåg nu om det var lördag eller söndag jag skrev det på Snap. Jag
vet att jag skrev senare efter det att jag träffade honom då även Mohammed och Wilmas
föräldrar var där. Jag skrev något som "hur det går". Tishko svarade då något i stilen med att
han hört att hon vistades någonstans söderut åt Göteborgshållet men kommer inte ihåg vad
han skrev.
Det jag också kommer ihåg var att ca 3 veckor innan Wilmas försvinnande ringde Tishko mig
och frågade om jag kunde köra honom till Landvetters flygplats. Jag ljög och sa att min
sambo skulle ha bilen för jag ville inte köra honom. Jag gillar inte att folk plötsligt hör av sig
om tjänster när man inte umgås eller hör av sig när man inte har en kompisrelation längre. Jag
sa till honom att ringa Mohammed istället och fråga om han kunde köra om Tishko tankade
hans bil.
Innan vi la på samtalet frågade jag Tishko om hur det går med Wilma. Hon var ju lite yngre
än honom. Han svarade då att de hade gjort slut.

VILKA kan intyg riktigheten?

S959 står det:
Beslagsprotokoll
2019-5000-BG1332

Tagga ner?

Konversationen som jag pekade ut för dig i tidigare inlägg på s. 681 berör mammans reaktion när hon läst Flashback. Sammantaget med fotografier från deras bakgård och hot som beskrivs på S. 722, så anser jag att det är en högst rimlig tolkning att detta är skäl för flytten till Alingsås. Det regelrätta hotet ska ha kommit via SMS.

Tja, fan vet vem som kan...
Säkerligen någon av de postare som varit aktiva i denna tråd sedan före årsskiftet. Någon som kan åminna sig ungefär vid vilket datum fotona dök upp? Jag lade inte fotografens nick på minnet men vi kan säkert hitta det igen med litet hårt jobb, i fall det finns kvar (vilket jag hoppas att det inte gör faktiskt - men visst, jag ska väl kolla åt herr'n i stället för att lita på att han lever upp till sitt användarnamn).

Uppdatering:
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Minst fyra FB-användare verkar ha varit ute och spanat vid adresserna baserat på detta.

Google Street view-länkar finns kvar här i tråden men jag tror nu att de egentagna bilderna som laddades upp på forumfiles el.dyl. delningssida är raderade av moderatorerna. Helt rätt.
Senast redigerad av 0.1.1.2.3.5.8.13 2020-05-22 kl. 22:40.
Citera
2020-05-22, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1.1.2.3.5.8.13
Jo då, jag läste allt du skrev men förstod det kanske fel, så jag ber om ursäkt för missförståndet(?). Frågetecknet är där eftersom jag ärligt talat fortfarande inte fattar varför du tror det/hävdar att det vore omöjligt att han är mördaren, vid någondera tidpunkt; Oavsett när skriket hördes - även om det var mellan 19 och 22:20 - så har det ingen inverkan på misstankegraden emot T eftersom hon kan ha varit vid liv och skrikit i sin ensamhet, innan hans återkomst, t.ex.
Vill du vidareutveckla?

Jaha, nu låter du som vemsa! (Obs! @vemsa är inte så vimsig alla ggr. i mina ögon som i "alla andras").
Jo, jag har tagit upp en sak ut ur ärendet och kommenterat just den saken, men om den som läser, läser in sina egna tankar kan jag inte hjälpa mycket.
Visst, visst kan Wilma ha skrikit av smärta, dödligt misshandlad i den tomma lägenheten alldeles ensam, efter att T lämnat henne halvdöd! Men bråk och kastade saker, dunsar...?
Funderar bara!
Citera
2020-05-22, 22:22
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Måste hon ha dött direkt vid misshandeln?
Hon kan ha tappat medvetandet men sedan vaknat upp och skrikit för att få hjälp..tuppat av igen och dött eller handgjort slut på henne efter han kom hem.
Skriker man för att få hjälp, då tror jag man ropar HJÄÄÄLP.
Citera
2020-05-22, 22:24
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Måste hon ha dött direkt vid misshandeln?
Hon kan ha tappat medvetandet men sedan vaknat upp och skrikit för att få hjälp..tuppat av igen och dött eller handgjort slut på henne efter han kom hem.
tror han såg till att hon hade 0 puls före han stack.
Citera
2020-05-22, 22:27
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jaha, nu låter du som vemsa! (Obs! @vemsa är inte så vimsig alla ggr. i mina ögon som i "alla andras").
Jo, jag har tagit upp en sak ut ur ärendet och kommenterat just den saken, men om den som läser, läser in sina egna tankar kan jag inte hjälpa mycket.
Visst, visst kan Wilma ha skrikit av smärta, dödligt misshandlad i den tomma lägenheten alldeles ensam, efter att T lämnat henne halvdöd! Men bråk och kastade saker, dunsar...?
Funderar bara!
Kan ju ha varit T som skrek nån av gångerna.
Citera
2020-05-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Kan ju ha varit T som skrek nån av gångerna.

Han var bevisligen inte hemma just den tiden som diskuterats, 19 - 22 ca.
Men som sagt kan bli förklarad i rätten.
Citera
2020-05-22, 22:37
Medlem
Citat:
Jo då, jag läste allt du skrev men förstod det kanske fel, så jag ber om ursäkt för missförståndet(?). Frågetecknet är där eftersom jag ärligt talat fortfarande inte fattar varför du tror det/hävdar att det vore omöjligt att han är mördaren, vid någondera tidpunkt; Oavsett när skriket hördes - även om det var mellan 19 och 22:20 - så har det ingen inverkan på misstankegraden emot T eftersom hon kan ha varit vid liv och skrikit i sin ensamhet, innan hans återkomst, t.ex.
Vill du vidareutveckla?
Ja hon kan ha skrikit på hjälp. Vem skulle inte ha gjort det om man var så misshandlad.
Citera
2020-05-22, 22:38
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Tagga ner?

Konversationen som jag pekade ut för dig i tidigare inlägg på s. 681 berör mammans reaktion när hon läst Flashback. Sammantaget med fotografier från deras bakgård och hot som beskrivs på S. 722, så anser jag att det är en högst rimlig tolkning att detta är skäl för flytten till Alingsås. Det regelrätta hotet ska ha kommit via SMS.

Tja, fan vet vem som kan...
Säkerligen någon av de postare som varit aktiva i denna tråd sedan före årsskiftet. Någon som kan åminna sig ungefär vid vilket datum fotona dök upp? Jag lade inte fotografens nick på minnet men vi kan säkert hitta det igen med litet hårt jobb, i fall det finns kvar (vilket jag hoppas att det inte gör faktiskt - men visst, jag ska kolla åt herr'n i stället för att lita på att han lever upp till sitt användarnamn) ;p

Vad då tagga ner.
Det är DU som ska tagga ner.

Skicka bild bevis innan du skrev här!!!
Dina FUP sidor är dessutom FEL!

Fakta och bevis tack!

Godnatt!
Citera
2020-05-22, 22:41
Medlem
Citat:
Då får du hitta bilden först innan någon tror på dig!
Annars är det enbart Bullshit!
Sidan 747 Det står ingenting om något hot.

Det har nu gått ett tag sedan du hördes i utredningen. Finns det något som du så här i
efterhand kommit på som kan vara till nytta i utredningen angående Wilmas
försvinnande - jag har följt flashback och läst de spekulationer som är där. Det jag gjorde
var att jag skrev på Snap till Tishko att Wilma kanske har träffat någon möjligen via någon
sexsida. Jag kommer inte ihåg nu om det var lördag eller söndag jag skrev det på Snap. Jag
vet att jag skrev senare efter det att jag träffade honom då även Mohammed och Wilmas
föräldrar var där. Jag skrev något som "hur det går". Tishko svarade då något i stilen med att
han hört att hon vistades någonstans söderut åt Göteborgshållet men kommer inte ihåg vad
han skrev.
Det jag också kommer ihåg var att ca 3 veckor innan Wilmas försvinnande ringde Tishko mig
och frågade om jag kunde köra honom till Landvetters flygplats. Jag ljög och sa att min
sambo skulle ha bilen för jag ville inte köra honom. Jag gillar inte att folk plötsligt hör av sig
om tjänster när man inte umgås eller hör av sig när man inte har en kompisrelation längre. Jag
sa till honom att ringa Mohammed istället och fråga om han kunde köra om Tishko tankade
hans bil.
Innan vi la på samtalet frågade jag Tishko om hur det går med Wilma. Hon var ju lite yngre
än honom. Han svarade då att de hade gjort slut.

VILKA kan intyg riktigheten?

S959 står det:
Beslagsprotokoll
2019-5000-BG1332
Var inte det en bild från Google Maps?
Minns ju det spekulerades mkt ang Tishkos föräldrar,när de ännu var aktuella i utredningen.
Klart de känt sig hotade, alla hör på tråden visste ju deras adress,och svårt tro de kunde leva normalt i Uddevalla...
Citera
2020-05-22, 22:44
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Skriker man för att få hjälp, då tror jag man ropar HJÄÄÄLP.

... och är man omtöcknad och döende så tror jag snarare på animaliska ångestvrål än på rediga och klara ord. Oavsett så lär vi nog aldrig få full klarhet kring Wilmas öde, tyvärr.
Citera
2020-05-22, 22:48
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Vad då tagga ner.
Det är DU som ska tagga ner.

Skicka bild bevis innan du skrev här!!!
Dina FUP sidor är dessutom FEL!

Fakta och bevis tack!

Godnatt!

Ja, jag glömde att inkludera en sida. Den har du redan fått utpekad för dig, som komplement. Även ytterligare indikationer på att det jag skriver stämmer, i ett tillägg till föregående post. God natt med dig.
Citera
2020-05-22, 23:08
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Funderar bara!

Fint att du funderar åt alla håll och kanter, det är i sig en bra grej!

Inget illa menat nu men det verkar för mig som att du har litet svårt att bedöma rimligheten i olika teorier, och då framstår kanske vemsa som en frisk fläkt, gissar jag.

(Fattar hur som helst fortfarande inte hur det du citerade talar till hans fördel, så vi släpper det. Den som är halvt ihjälslagen skriker nog inte "HJÄLP!" utan gråtylar, därför anser jag att skrik kan ha förekommit när som helst medan han var i Ljungskile utan att någon annan är inblandad ö.h.t. men jag tror ändå att det är ett och samma tillfälle. Tillägg: Tidigare, d.v.s., Görans vittnesmål är nog pålitligt innehållsmässigt trots att han nyss vaknade och därför var tidsvill.)

Men men...
detta har tagit flera makabra vändningar redan och därför är det alltså självklart inte alldeles omöjligt att du och vemsa har rätt, i att någon annan är mördaren, även om det verkar väldigt osannolikt.

Tillägg: Det verkar vara det du hävdar med det senaste spåret, men jag tror att jag nog misstolkar dig igen. Har svårt att förstå dina inlägg genomgående, märker jag, så vi slutar nu. Bästa hälsningar!
Senast redigerad av 0.1.1.2.3.5.8.13 2020-05-22 kl. 23:38. Anledning: +
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in