Citat:
Då får du hitta bilden först innan någon tror på dig!
Annars är det enbart Bullshit!
Sidan 747 Det står ingenting om något hot.
Det har nu gått ett tag sedan du hördes i utredningen. Finns det något som du så här i
efterhand kommit på som kan vara till nytta i utredningen angående Wilmas
försvinnande - jag har följt flashback och läst de spekulationer som är där. Det jag gjorde
var att jag skrev på Snap till Tishko att Wilma kanske har träffat någon möjligen via någon
sexsida. Jag kommer inte ihåg nu om det var lördag eller söndag jag skrev det på Snap. Jag
vet att jag skrev senare efter det att jag träffade honom då även Mohammed och Wilmas
föräldrar var där. Jag skrev något som "hur det går". Tishko svarade då något i stilen med att
han hört att hon vistades någonstans söderut åt Göteborgshållet men kommer inte ihåg vad
han skrev.
Det jag också kommer ihåg var att ca 3 veckor innan Wilmas försvinnande ringde Tishko mig
och frågade om jag kunde köra honom till Landvetters flygplats. Jag ljög och sa att min
sambo skulle ha bilen för jag ville inte köra honom. Jag gillar inte att folk plötsligt hör av sig
om tjänster när man inte umgås eller hör av sig när man inte har en kompisrelation längre. Jag
sa till honom att ringa Mohammed istället och fråga om han kunde köra om Tishko tankade
hans bil.
Innan vi la på samtalet frågade jag Tishko om hur det går med Wilma. Hon var ju lite yngre
än honom. Han svarade då att de hade gjort slut.
VILKA kan intyg riktigheten?
S959 står det:
Beslagsprotokoll
2019-5000-BG1332
Annars är det enbart Bullshit!
Sidan 747 Det står ingenting om något hot.
Det har nu gått ett tag sedan du hördes i utredningen. Finns det något som du så här i
efterhand kommit på som kan vara till nytta i utredningen angående Wilmas
försvinnande - jag har följt flashback och läst de spekulationer som är där. Det jag gjorde
var att jag skrev på Snap till Tishko att Wilma kanske har träffat någon möjligen via någon
sexsida. Jag kommer inte ihåg nu om det var lördag eller söndag jag skrev det på Snap. Jag
vet att jag skrev senare efter det att jag träffade honom då även Mohammed och Wilmas
föräldrar var där. Jag skrev något som "hur det går". Tishko svarade då något i stilen med att
han hört att hon vistades någonstans söderut åt Göteborgshållet men kommer inte ihåg vad
han skrev.
Det jag också kommer ihåg var att ca 3 veckor innan Wilmas försvinnande ringde Tishko mig
och frågade om jag kunde köra honom till Landvetters flygplats. Jag ljög och sa att min
sambo skulle ha bilen för jag ville inte köra honom. Jag gillar inte att folk plötsligt hör av sig
om tjänster när man inte umgås eller hör av sig när man inte har en kompisrelation längre. Jag
sa till honom att ringa Mohammed istället och fråga om han kunde köra om Tishko tankade
hans bil.
Innan vi la på samtalet frågade jag Tishko om hur det går med Wilma. Hon var ju lite yngre
än honom. Han svarade då att de hade gjort slut.
VILKA kan intyg riktigheten?
S959 står det:
Beslagsprotokoll
2019-5000-BG1332
Tagga ner?
Konversationen som jag pekade ut för dig i tidigare inlägg på s. 681 berör mammans reaktion när hon läst Flashback. Sammantaget med fotografier från deras bakgård och hot som beskrivs på S. 722, så anser jag att det är en högst rimlig tolkning att detta är skäl för flytten till Alingsås. Det regelrätta hotet ska ha kommit via SMS.
Tja, fan vet vem som kan...
Säkerligen någon av de postare som varit aktiva i denna tråd sedan före årsskiftet. Någon som kan åminna sig ungefär vid vilket datum fotona dök upp? Jag lade inte fotografens nick på minnet men vi kan säkert hitta det igen med litet hårt jobb, i fall det finns kvar (vilket jag hoppas att det inte gör faktiskt - men visst, jag ska väl kolla åt herr'n i stället för att lita på att han lever upp till sitt användarnamn).
Uppdatering:
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Minst fyra FB-användare verkar ha varit ute och spanat vid adresserna baserat på detta.
Google Street view-länkar finns kvar här i tråden men jag tror nu att de egentagna bilderna som laddades upp på forumfiles el.dyl. delningssida är raderade av moderatorerna. Helt rätt.
Senast redigerad av 0.1.1.2.3.5.8.13 2020-05-22 kl. 22:40.
Senast redigerad av 0.1.1.2.3.5.8.13 2020-05-22 kl. 22:40.
Frågetecknet är där eftersom jag ärligt talat fortfarande inte fattar varför du tror det/hävdar att det vore omöjligt att han är mördaren, vid någondera tidpunkt; Oavsett när skriket hördes - även om det var mellan 19 och 22:20 - så har det ingen inverkan på misstankegraden emot T eftersom hon kan ha varit vid liv och skrikit i sin ensamhet, innan hans återkomst, t.ex.