2020-04-24, 12:58
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Båda delarna är samma sak, nämligen kondenserad vattenånga. "Chemtrails" finns inte i verkligheten, bara i huvudet på några foliehattar.

Vattenångan i avgaser kondenserar hela dygnet.

Precis, som den där foliehatten Bill Gates eller dom där foliehattsforskarna på Harvard.

Chemtrails är inte längre en teori om du nu trodde det, att det ens finns folk fortfarande som nekar något som är bevisat och erkänt.

Jag har länkat tidigare i denna tråden och det har även andra gjort men ändå kommer det in personer om och om igen och nekar som om dom inte har tagit del av informationen.

Dessutom så är du nedlåtande mot personen du citerar när det uppenbarligen är du som inte läst på om det du diskuterar.
Citera
2020-04-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Precis, som den där foliehatten Bill Gates eller dom där foliehattsforskarna på Harvard.

Chemtrails är inte längre en teori om du nu trodde det, att det ens finns folk fortfarande som nekar något som är bevisat och erkänt.

Jag har länkat tidigare i denna tråden och det har även andra gjort men ändå kommer det in personer om och om igen och nekar som om dom inte har tagit del av informationen.

Dessutom så är du nedlåtande mot personen du citerar när det uppenbarligen är du som inte läst på om det du diskuterar.

Självklart är "chemtrails" fortfarande en konspirationsteori.

Och den blir bara dummare och dummare för varje år. Nu har du och andra tjatat om detta i 20 år och argumenten är exakt samma nu som då. Samma vansinniga YT-klipp med k-strimmor, samma idiotargument om att k-strimmor alltid försvinner. Som nedan inlägg:

Citat:
Visst har det funnits kondensationsstrimmor så länge det funnits flygplan, vem påstår nåt annat. Dock är det skillnad på strimmor som försvinner omedelbart eller efter ett litet tag jämfört med chemtrails ...

Och varken du eller någon annan foliehatt har lyckats förklara varför k-strimmor inte kan vara kvardröjande.

- Kvardröjande k-strimmor är känt sedan 40-talet genom massor med vittnesmål, böcker, fotografier och filmer
- Om och när iskristaller förångas bestäms av omgivningens temperatur och fuktighet - det bestäms såklart inte av om iskristallerna uppstått naturligt eller mha av vatten från förbränt jetbränsle.
- Att iskristaller kan vara kvardröjande är ställt utom allt rimligt tvivel, det är bara att spana in moln.

Så oavsett vad du om och om igen påstår så finns det exakt noll bevis för att det existerar några "chemtrails". I princip allt tyder på att det är helt vanliga k-strimmor du hetsar upp dig över.

Men visst låt oss köra det ett varv till: vad finns det för bevis för chemtrails?
Citera
2020-04-24, 14:06
Medlem
Bongomans avatar
Citat:

Det finns ett par problem som ingen foliehatt ännu lyckats lösa. Var tillverkas kemikalierna och vart transporteras de? Man måste komma fram med lite rimliga bevis för logistikkedjan på marken för att ens ha en chans i luften.
Citera
2020-04-24, 18:03
Medlem
Citat:

Det har länkats till så mycket dumheter i den här tråden så jag vet inte vad det är för länkar du syftar på. Ta dom en gång till så får vi diskutera. Men jag gissar att vi har visat förut att de inte ger några bevis för "chemtrails".

Om du möjligen syftar på de försök som har gjorts att påverka vädret, geoengineering, så kom ihåg att det är inte det som den här tråden handlar om.

Du får tycka att jag var nedlåtande om du vill. Det blir lätt så när diverse "chemtrails"-apostlar för nittielfte gången visar upp kondensstrimmor, som ser likadana ut som för femti år sedan.

Och pröva att göra något själv. Ingen, absolut ingen, har kunnat svara på:
- Var tillverkas all denna "chemtrails"-vätska? Varje flygplan måste ha med sig tonvis.
- Hur transporteras dessa enorma mängder till flygplatserna?
- Hur lastas allt detta ombord utan att någon utomstående ser det?
- Hur får man alla dessa miljoner inblandade människor att hålla tyst i decennier?
Senast redigerad av pewana 2020-04-24 kl. 18:08.
Citera
2020-04-24, 19:18
Medlem
madtops avatar
OT om Area51 och UFO raderat.
/Moderator
Citera
2020-04-26, 11:23
Medlem
Citat:

Men har du tagit del av informationen? Gör en molberäkning på vad som händer när man blandar C12H26 med syre! Världen öppnar sig likt han som av misstag upptäckte teflon...
Citera
2020-04-29, 20:15
Medlem
madtops avatar
Länkpost raderad.
/Moderator
Citera
2020-04-30, 20:09
Medlem
Zopencos avatar
Allmänheten och det vetenskapliga samhället har systematiskt blivit lurade till att falskt tro att de genomträngande, jet-sprutade 'chemtrails' är ofarliga kondensationsstrimmor av iskristaller. Här presenteras radiometriska mätningar som otvetydigt bevisar falskheten i detta. Här visas att de fysiska manifestationerna av flygspåren är oförenliga med iskristallkonstruktioner, men helt överensstämmande med aerosolpartiklar. Här beskrivs potentiella skäl till bedrägeriet och de extremt negativa konsekvenserna av besprutning från luften på människors hälsa.

"För livets skull på jorden måste modifieringen av den naturliga miljön genom sprejningen av partiklar och andra liknande metoder omedelbart och permanent upphöra", - skriver forskaren Marvin Herndon och hans kollegor i en vetenskaplig artikel.

https://justpaste.it/2uufu

Complete peer reviewed study (PDF) https://bit.ly/2XhJuRg
Citera
2020-04-30, 22:59
Medlem
poppilos avatar
Detta är ett av sätten att förminska populationen på jorden, corona viruset sprids ut genom chemtrails, därför det blivit globalt. Det är roligt att folk börjar använda munskydd o masker nu när jag redan för ett år sedan varnade om denna pandemi och använde redan då ansiktsmask, Kolla nu hur resultatet ser ut, flera hundra tusen döda. Hade ni lyssnat på mig hade ingen dött. Därför ni tror jag bara är ett troll.
Jag vet att cia, fbi och secret service men också mossad läser denna tråd och spionerar på mig,

Jag har fått hotbrev från myndigheter där dom varnat mig att inte skriva om det jag vet om, men jag kunde inte hålla mig. jag är här för att varna er, jag vill inte att fler ska dö.
Citera
2020-05-22, 03:31
Medlem
Börjar tro att förståelsen för cemtrails eller rättare sagt contrails är större i norra Sverige då folk i norr är mer vana vid kyla och vad som händer med fukt i kyla.. Piloter och meteorologer har jag aldrig träffat som tror att någon kommit på idén att spruta ut något lättflyktigt på tusentalsmeters höjd och sen försöka gissa var det landar..
Citera
2020-05-22, 22:23
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Detta är ett av sätten att förminska populationen på jorden, corona viruset sprids ut genom chemtrails, därför det blivit globalt. Det är roligt att folk börjar använda munskydd o masker nu när jag redan för ett år sedan varnade om denna pandemi och använde redan då ansiktsmask, Kolla nu hur resultatet ser ut, flera hundra tusen döda. Hade ni lyssnat på mig hade ingen dött. Därför ni tror jag bara är ett troll.
Jag vet att cia, fbi och secret service men också mossad läser denna tråd och spionerar på mig,

Jag har fått hotbrev från myndigheter där dom varnat mig att inte skriva om det jag vet om, men jag kunde inte hålla mig. jag är här för att varna er, jag vill inte att fler ska dö.
När sprutar dom ut detta? Man har ju knappt sett en enda strimma på två månader nu? Strimmorna har ju försvunnit i takt med att passagerarflyget dragits in.
Förresten. Vilka myndigheter skulle tjäna ekonomiskt på att stänga ner samhällena så att skatteintäkterna går ner?
Citera
2020-05-23, 03:42
Medlem
Citat:

Jag tänker inte bläddra genom över 12000 inlägg för att hitta relevanta länkar. Om de finns, vilket jag inte tror.
Men om DU har länkat tidigare, så kan du väl göra det en gång till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in