2020-05-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Det är alltid väldigt tacksamt att kritisera någon annans jobb, där man själv har approachen "hur svårt kan det vara?" "Det fattar ju vem som helst" osv. Sköter alla vi våra jobb optimalt 100% av tiden, helt utan misstag? Jag gör det då inte, men man blir bättre och bättre med åren.

Jag är (utan att veta) helt övertygad om att Polisen har en "runbook" man följer vid brottsplatsundersökningar och att det bygger på tidigare erfarenheter. Man har troligen en röd tråd så man inte i onödan förstör spår, gör saker i rätt ordning osv. Så, metoder saknas säkert inte.
Dessa metoder funkar utmärkt i 95% av fallen säkert och i övriga fall, så skaver det lite. Detta kan vara ett sådant, kanske.

För vad är problemet som diskuteras här? Att det tog ett antal dagar, är det så farligt? Hade det varit värt några förstörda spår att hitta huvudet tidigare? Naturligtvis är raska besked till anhöriga väldigt angeläget, men anhöriga vill också att material ska finnas för att förpassa den skyldige bakon en låst dörr.

Mitt problem är då dessa 5% som skaver. För du kommer med argument man kan inte mycket annat än hålla med.
Jag är kritisk, men det behöver vi inte diskutera, nej.
Citera
2020-05-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon försökte ju flytta hem till sin mamma. Mamma sa nej. Hon ville inte ha W boende där. Ändå gråter hon ut i TV. Jävla WT-morsa.

Jag kan ha fel men var det inte mammans sambo som inte ville ha Wilma där?

(Då hamnade isåfall mamman i en svår situation som så många andra som lever i ett destruktivt förhållande med en som styr och den andra ska underkasta sig.)
Citera
2020-05-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

(Då hamnade isåfall mamman i en svår situation som så många andra som lever i ett destruktivt förhållande med en som styr och den andra ska underkasta sig.)
Vansinne ändå,jag hade slängt ut sambon om nån nekat barnen komma hem, inget svårt beslut,men uppenbart är det något kraftigt fel vi huvudet på henne.
"Saknar moderskänslor"?fattas mer än så på kärringen
Hur det måste känts hemskt för Wilma...
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-22 kl. 17:03.
Citera
2020-05-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

Nej, hennes mamma ville (enligt vad jag läst i fupen) ville inte ha henne boende hemma. Mamman hade sambo och barn hemma. Jag kan självklart ha missuppfattat, men jag tror inte det.
Citera
2020-05-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vilka gangsters var det han beundrade?
Ja menar på hans livstil, tupac, thuglife, droger, kända kriminella han trodde sig känna.. Han hade en dröm om den livsstilen, men va en verklig nolla o inget annat!
Citera
2020-05-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Nej,hon var ju inte välkommen till sin mamma m fl, var i Tishkos grepp,och tro mig,han var fullt medveten om det,ja han mördade henne

Undrar om hon var stökig att det var därför hon Inte fick bo där.
Surt att hon vart utlämnad åt denna galning.
Citera
2020-05-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Ja menar på hans livstil, tupac, thuglife, droger, kända kriminella han trodde sig känna.. Han hade en dröm om den livsstilen, men va en verklig nolla o inget annat!

Samtidigt som han gick på timmar i hemtjänsten.. det impade nog inte på hans på hans tuffa vänner.
Citera
2020-05-22, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Detta är alltså bevis, men samtidigt har du så höga beviskrav att du förkastar i princip fullständig bevisning som antyder Tishkos skuld för att det inte är trovärdigt för dig.

Hmm.

Vill du utveckla lite iaf? Du menar alltså att T's pappa har förmått kusin B att döda T, varefter W syster Em har hjälpt dem sprida lögner om T för att påvisa hans skuld?

Oavsett förklarade du inga frågeställningar från min kommentar, men fortsätt!

Nej det är inte bevis, men det är ett tänkbart försvar från Tishko.
Vi vet från Em*lies expojkvän CO i ett av hans Facebook-inlägg, att Em*lie inte vill att CO ska träffa deras gemensamma son, pga att hon tycker att han förstör sonen med hans destruktiva livsstil. Och det har Em*lie också sagt i FUP på sida 570.
Och på sida 571 säger hon att Tishko och CO blev vänner, och att Tishko möjligen försökte få reda på Em*lies adress för CO:s skull.
Och under den tiden har alltså Em*lie troligen haft ett förhållande med Tishkos kusin B*ban.
Och Em*lie kan ha dragits in helt i B*bans familjs traditioner, som vi dock inte vet mycket om, och därför kan hon av flera skäl tyckt att Tishko förtjänade att dö eller iallafall straffas.

Men sen har CO också skrivit i ett Facebook-inlägg, att Wilma var positiv till att han skulle få träffa sin son. Och om det stämmer, då kan Em*lie ha haft motiv att vilja döda Wilma, eller iallafall inte brytt sig om att hon dödades.

Att Tishko inte mördades, det kan bero på att det då skulle bli uppenbart att någon annan ligger bakom morden. Och på det sättet som jag spekulerar att de har gått till väga, så har nu Wilma dött, och Tishko väntar på fängelse för mordet på Wilma. Både Wilma och Tishko har alltså straffats.
Citera
2020-05-22, 17:27
Medlem
Inte alls svårt... billig knapptelefon samt ett kontantkort som man utför samtal med . Säger till dom att INTE ta med lurarna. Inte helt ovanligt att man har kontantkorts telefoner som man sen kastar...

Brukar vara rykande åtgång på såna lurar

Hur tror du man gör shady buisness annars ?

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag tror du har fel...
En av anledningarna till att han styckat kroppen är troligen att han inte velat/vågat/kunnat ta hjälp av någon annan. Med hjälp av annan hade han inte behövt stycka upp kroppen.

Hur skulle detta ha planerats, organiserats och genomförts utan att Tishko skulle ha ringt, SMS:at eller skrivit i sociala medier till medhjälparen? Finns inte ett spår av detta i telefontrafiken. Varken före, under eller efter? Jag gissar också att polisen gjort masttömningar på personer som rört sig i/kring bostaden, utan någon sådan upptäckt.
Senast redigerad av tessaladiss 2020-05-22 kl. 17:29.
Citera
2020-05-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Undrar om hon var stökig att det var därför hon Inte fick bo där.
Surt att hon vart utlämnad åt denna galning.
Nej tvärtom,Wilma var en toppentjej med ambition,vänner,glad innan hon träffade tishko
Citera
2020-05-22, 17:34
Medlem
https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/167980/nokia-105-mobiltelefon-svart?&scid=SEM3620303930&utm_source=google_search &utm_medium=SEM&utm_campaign=google-pla&utm_content=telecom&gclid=CjwKCAjw8J32BRBCEiwA pQEKgTNgXYogIAYCTGGsWjBCn8T8UzHkEq8OzrDgfpKk2sFboA ruAScG9hoCt0cQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Citat:
Ursprungligen postat av tessaladiss
Inte alls svårt... billig knapptelefon samt ett kontantkort som man utför samtal med . Säger till dom att INTE ta med lurarna. Inte helt ovanligt att man har kontantkorts telefoner som man sen kastar...

Brukar vara rykande åtgång på såna lurar

Hur tror du man gör shady buisness annars ?
Citera
2020-05-22, 17:36
Medlem
Tror knappast man köper braj med sin privata lur ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in